Sem legekontor

Hageveien 3 3170 Sem

Siste vurderinger av behandlere ved Sem legekontor

Mellom linjene...?

Lege: Doan Ba Phuc Nguyen Skrevet

Dr. Ba er flink til å henvise deg videre, men det virker som han ikke er forberedt til timene eller har nok kunnskap. "Hva foreslår du?", spør han.
Jeg har lurt på om det er jeg som er dum som ikke forbereder meg selv til timene, kanskje det har oppstått kommunikasjonsproblemer mellom meg og legen.
Jeg føler noen ganger også at han er stresset og ikke har tilstrekkelig tid til meg.
Det hender også at han glemmer å gi meg viktig informasjon og oppfølging av frister og behandling.
Han er behjelpelig med dokumenter; sykemelding, attester osv.

Helsebutikk, ikke fastlegekontor

Lege: Doan Ba Phuc Nguyen Skrevet

Doktor Bah, som han kaller seg, er ingen lege. Han driver en ren henvisningspraksis, hvor han sender nær samtlige pasienter til en annen lege, primært til sekundærhelsetjenesten, for å få deres plager vurdert. Dette høres kanskje fint ut, men i praksis betyr det at han som fastlege ikke kan/gjør noen form for utredning eller oppfølging som du som pasient kan komme til å trenge. Med en liste lang som et vondt år er det heller ikke tvil om at doktor Bah ønsker seg mange, og korte konsultasjoner. Fastleger er jo som kjent tjent med å gjennomføre mange konsultasjoner pr. dag for å tjene så mye som mulig. Legg til det faktum at han snakker svært dårlig norsk, står man igjen med hva som knapt kan kalles en skygge av en fastlege.

Kort fortalt tar han ikke vare på deg, han tar vare på lommeboka si!

Dårlig forberedt

Lege: Doan Ba Phuc Nguyen Skrevet

Var fornøyd da jeg byttet til denne legen tidligere, men synes han er blitt "sløvere" med årene. Virker lite forberedt til timene på hva jeg som pasient går til legen for. Har også inntrykk av at han er litt tilbakeholden på å gjøre fysiske undersøkelser. Blir mye samtaler istedet for. Føler meg ikke ivaretatt med mine skavanker. Anbefaler ikke denne legen.

flink lege

Lege: Doan Ba Phuc Nguyen Skrevet

Flink lege. Nøye med å følge deg opp og er rask til å sende deg videre i helsesystemet hvis det trengs. Han hjelper deg også slik at du slipper å stå for lenge i kø for behandling. Kort ventetid for å få time og er forholdsvis flink til å timeplanen sin

Den beste legen jeg har hatt!!!

Lege: Doan Ba Phuc Nguyen Skrevet

Den beste legen jeg har hatt.Er svært dyktig, er superfornøyd. Han lytter, vurderer og stiller spørsmål med påfølgende undersøkelser. Han har hjulpet meg masse og funnet ut av plager som ingen har funnet ut av tidligere.