Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Bryggen 13 5003 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Forståelsesfull og hjelpsom

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Opplevde henne som behagelig og rolig under undersøkelse. Undersøkte mine spm som hun ikke kunne svare på dirkete! Følte jeg ble møtt av en seriøs lege, son ønsket å besvare alle mine spørsmål!

Rask, behagelig og konkret

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Veldig flink, behagelig under behandling. Flink å beskrive hva hun ser og ser etter. Kan absolutt anbefale henne!

Trygg og behagelig

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Jeg har alltid tenkt at mannlige gynekologer er mer hensynsfulle i håndlaget. Her møtte jeg unntaket som bekrefter regelen!
Maria Ræder er behagelig både i væremåte og håndlag. Det er lett å bli trygg i stolen hennes.

Grei og hyggelig, men litt for positivt innstilt

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Jeg har vært hos Maria Ræder noen ganger i de senere år. Først ifbm. symptomer som fikk meg til å tro at jeg kunne ha en tilstand som kunne gjøre det vanskelig å bli gravid, og senere i forbindelse med ufrivillig barnløshet. Dr. Ræder er lett å snakke med, og har gjennomgående vært hyggelig og i godt humør. Når hun har gjort undersøkelser har hun understreket at alt ser fint ut og at jeg ikke trenger å bekymre meg. Sist jeg var hos henne sa hun at den ufrivillige barnløsheten helt sikkert ville ordne seg hvis vi bare ga det tid. Nå, etter flere år, viste det seg at jeg har en tilstand som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, men som kan være svært vanskelig og oppdage (og som har vært svært vanskelig å oppdage). I etterkant skulle jeg ønske Dr. Ræder kunne ha vært mer åpen om at selv om undersøkelsene som gjøres hos henne ikke finner noe galt så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke er noe galt, i og med at undersøkelsene som gjøres ikke er presise nok til å fange opp alle tilstander som kan påvirke fertilitet. Kanskje skulle jeg også, basert på symptombildet, ha blitt henvist videre til noen som kunne ha gjort mer presise undersøkelser.

Trygg, empatisk og kunnskapsrik

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Jeg har vært hos Hannestad i forbindelse med PCOS og ønske om barn.

Jeg opplever henne som forståelsesfull, empatisk og med god tid. I forbindelse med svangerskapsoppfølging - og påfølgende spontanabort har jeg akkurat samme inntrykk.

Anbefaler henne på det varmeste.