Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Bryggen 13 5003 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Trygg, kunnskapsrik

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Fantastisk lege som veit kva ho driver med. Ekspert i sitt fagfelt. Tar meg på alvor, og har hjulpet meg med det som ingen andre leger klarte. Anbefaler på det sterkeste!

Dyktig og imøtekommende

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg fikk komme til akkurat Ingeborg Bøe Engelsen med mine problemer.
Ingeborg er veldig imøtekommende, lyttende, dyktig og flink til å forklare hva som var årsaken til problemet mitt og veien videre. Jeg ble tatt godt imot og jeg følte meg trygg.

Ingeborg har vært veldig flink til å følge meg opp i etterkant. Jeg setter utrolig stor pris på den gode hjelpen som jeg har fått. Jeg har fått hverdagen min tilbake. Tusen takk for hjelpen 🥰

Jeg synes også de damene som sitter i resepsjonen, var veldig hyggelige.
Jeg vil virkelig anbefale å ta turen hit!

Svært dyktig og forståelsesfull

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Ingeborg Bøe Engelsen er en svært kunnskapsrik og faglig dyktig gynekolog som jeg varmt vil anbefale. Hun er akkurat slik man ønsker en lege skal være! Hun er vennlig og imøtekommende og gir god og tydelig informasjon. Man føler seg trygg og godt ivaretatt i møtet med Ingeborg Bøe Engelsen.

Trygg, forsiktig og effektiv.

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Jeg har i flere år hatt skikkelig panikk i gynekologstolen pga traumer, men dette var første gang det faktisk gikk bra og ble noe annet enn totalt krise for meg.
Jeg fortalte før timen at jeg slet med dette, og de passet godt på at jeg følte meg trygg og ivaretatt når det kom til dette.
Maria var fort ferdig, og var forsiktig hele veien. Hun forsto godt at jeg ikke drar på gøy og hørte på alt jeg hadde å si, og jeg ble tatt seriøst hele veien. Jeg er kjempe fornøyd og glad for at jeg endelig har hatt en positiv opplevelse når det kommer til noe jeg i årevis har slitt veldig med.

føler meg ikke sett eller hørt. Overtrampet.

Lege: Ingeborg Bøe Engelsen Skrevet

Anbefaler dessverre ikke henne, spesielt ikke om du er ung. Før du kommer får du sms om å fylle ut ett skjema om deg selv, syke historikken din, om du har brukt prevensjon tidligere og om du ønsker å snakke om dette under timen. Jeg forklarte fint at jeg ikke ønsker å prate om prevensjon, heller ikke bruke dette. Jeg var der inne fordi jeg ønsket celleprøve, og prøve igjen å få noe framgang på smerter og plager jeg har, og hatt i flere år og håpte jeg endelig kom til en som så meg og ville hjelpe meg. Da jeg som sagt har hatt mye plager i flere år, der jeg har fått vite at prevensjon er løsningen men blitt verre av dem, ikke hatt noe hell i de ulike formene & typene. Dette fortalte jeg utdypende i sms, som jeg føler under timen ikke ble hørt, hun avbryter og feirer mine ord vekk. Der jeg prøver å lytte på henne, for å så få komme til ordet igjen, og igjen får jeg ikke fullført hva jeg vil si.

Fra første minutt inne hos henne var det spørsmål hvorfor jeg ikke ville gå på prevensjon, jeg prøver å forklare henne dette, blir avbryt, og hun fortsetter med at bare det kan hjelpe plagene mine. og fortsetter å overtrampe meg og prate inn prevensjon tross for mine tidlige opplevelser, og selge prevensjon inn. men samtidig avfeie alle plagene mine og hvordan det påvirker hverdagen min. Hun fikk tvingt på meg p-pille prevensjoner. At jeg var dum som var så vanskelig med å ville gå på disse.
Du går inn der med håp, og går ut der forvirret, flere spørsmål og føler du er dum som kom inn der. og at du overdramatiserer, overdriver plagene.

Mer jeg kunne sagt under de 5min eg var der, men redd for å bli gjenkjent av hun. hun var også over 10min forsinket og virket som hun hadde for dårlig tid til å verken lese sms infoen vi fyller inn før besøk og ignorere ønskene du skriver på sms, spesielt når det kommer til prevansjon. Jeg skrev TYDELIG at jeg ønsker all annen hjelp, enn prevansjon. med GODE grunner, og historik. Men tvingt på fra første sekund jeg kom inn. ikke fått sittet meg i stolen engang før dette var tema.

Ønsker du en lege/gynekolog med lyttende øre, og ser pasienten sin som person også er ikke hun gynokologen for deg. og anbefaler å lete videre. Hvertfall om du er under 35-40 år, ung.

Tviler ikke på kunnskapen hennes, hun høres ut som en smart kvinne og kan faget sitt. men pasient omsorg har hun ikke.

(prøvd henne 2 ganger. i håp for at det var en dårlig dag.)