Legene i Oscarsgate 12

Oscars gate 12 0352 Oslo

Siste vurderinger av Legene i Oscarsgate 12

Anbefaler ikke

Lege: Martin Spon Skrevet

Anbefaler ikke Martin Spon som fastlege. Dårlig tid, hørte lite på pasienten, belærende og ikke hyggelig i møte med han. Har tidligere hatt Gro Nilsen i mange år og har vært svært fornøyd.

Arrogant og uten empati

Lege: Martin Spon Skrevet

Mitt første besøk ble mitt siste. Måtte krangle meg til en rekvisisjon til mammografi, han beskyldte meg for å være hysterisk og ville ikke gi seg. En svært ubehagelig opplevelse, byttet fastlege med en gang jeg kom hjem. Savner kloke, snille Gro Nilsen.

Lege som bruker mye tid til å belære og ikke lytte til pasienten

Lege: Martin Spon Skrevet

Jeg fikk Martin Spon som fastlege og som overtok etter min flotte pensjonerte lege Gro Nilsen. Det har vært en skikkelig nedtur. Han snakker og snakker og vil belære. Man kommer nesten ikke til orde med sine plager. Han husker ikke min sykdomshistorie, som er ganske alvorlig. Han glemte også å sende en henvisning til en spesialklinikk og når jeg etter to måneder ringte ham og etterlyste den husket ikke at han skulle henvise meg. Ikke å anbefale, må bytte fastlege.

Lite samarbeidsvillig lege, men verdens søteste sekretærer!

Lege: Martin Spon Skrevet

Jeg måtte bytte fast lege pga flytting og valgte da Martin pga beliggenhet. Noe jeg angrer på i ettertid!

Jeg har en autoimmun sykdom med en relativt lang sykehistorie. Tidligere har jeg har hatt erfarne og samarbeids villige fastleger. Jeg er avhengig av et godt samarbeid med fastlegen min da jeg ofte er syk.

De første 5-6 gangene jeg gikk til han var det omtrent som om han ikke husket meg. Jeg måtte fortelle han min sykehistorie om og om igjen. Det tok lang tid før han husket kjenen i sykeforløpet mitt. Dette er både frustrerende og man bruker unødvendlig lang tid på å gå gjennom saker legen burde ha husket. I tillegg bruker han mye, nesten hele timen på å forsøke å belære deg ting. Dette er ikke effektivt i de 20-25 minuttene du ønsker å bli sett og hørt av legen din. Jeg har ofte måtte komme tilbake kort tid etter pga jeg ikke har fått tid til å gå gå gjennom det jeg i utganspunktet kom for.

Tross for hukomelsen, er han lite samarbeidsvillig når det gjelder NAV. Hvis du trenger en lege som er på din side og heier på deg gjennom din kamp mot en sykdom, så anbefaler jeg desverre ikke Martin.

Jeg har måtte kontakte kirurgene på Ulevåll sykehus som har operert meg for å få tilstrekkelig med papirer i forhold til NAV. Overlegne sier også at det ikke skal være nødvendig å ta kontakt med dem og at fastlegen min skal ordne med papirer og videre oppfølging. Men Martin svarer i div situasjoner at min autoimmune sykdom er "utenfor hans kompetanse".

Er det ikke det fastleger er til da? Videre oppfølging? Jeg kan jo ikke kontakte en kirurg for hver gang jeg trenger et papir eller en forklaring på hvorfor jeg har komplikasjoner.

Alt i alt Martin er en god lege om man bare skal utredes for en forkjølelse eller måle temperaturen. Desverre ser han deg ikke helhetsbilde og deg som pasient og bruker mye av timen på å forsøke å belære deg.

Men all cred til sekretærene!:D Man hører sjeldent noen skryte av dem. Men uten dem hadde ikke legekontoret gått rundt. De husker deg fra gang til gang, er imøtekommende og super hyggelige! Hadde fastlegen vært like empatisk som dem hadde han nok hatt flere fornøyde pasienter.

Ny lege

Lege: Martin Spon Skrevet

Førsteinntrykket av legen var bra.Ved andre, senere besøk, følte jeg at jeg ikke ble hørt. Jeg skulle blant annet henvises til spesialist, men henvisningen ble sendt etter en tid etter noen påminnelser. Det gikk 2 mnd før spesialisten fikk henvisningen.