Vålerenga Helsesenter

Østerdalsgata 1 A-B 0658 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Vålerenga Helsesenter

Blid fastlege, men det stopper der

Lege: Amir Yosef Madadi Skrevet

Var pasient hos Madadi i to år før jeg ga opp og byttet fastlege.

Byttet til han i en periode der jeg trengte mye oppfølging, og gjorde han klar over dette ved første time. Han oppmuntret meg og sa at vi skulle finne ut av alt sammen, og at jeg bare kunne ta det med ro. Denne frasen gjentok han under hver legetime, men forståelse for mine symptomer hadde han ikke. Han skulle skrive ut en rekke medikamenter til meg samt sende meg til samme spesialister gjentatte ganger til tross for at det ikke ble funnet noe galt. Jeg følte meg som et komplekst problem som han bare ville feie bort til en annen spesialist som kunne avlaste han for en liten periode. Spesialistene på den andre siden hadde ikke forståelse for hans henvisninger.

Videre har han en tendens til å snakke til PC-skjermen sin mens man er tilstede, i tillegg til å uttrykke utfordringer med programvarene han må forholde seg til (visstnok ikke bare bare å skrive ut blødprøve-etikett). Siste legetime hos han dro jeg frustrert og gråtende fra, og han ble veldig sjokkert over at jeg begynte å gråte. Apatisk ga han meg et lommetørkle og sa at vi skulle vi ut av det. Der satte jeg ned foten.

Resepsjonen har gått fra å være bemannet av en høylytt, umoden ung dame som tok personsensitive opplysninger over telefonen uten måte, til å bli bemannet av en liten gjeng med introverte sekretærer som er flinke med å miste prøver de har tatt. Proft.

Så, Madadi er blid og hyggelig kar som må jobbe med sine mellommenneskelige egenskaper. Han må lære seg å snakke til sin pasient, ansikt til ansikt, og ikke trekke alt for raske konklusjoner for å behandle neste pasient. Ingen fortjener å føle at de er et problem som ingen kan løse, og det å bli fortalt at alt vil ordne seg funker ikke når det faktisk ikke ordner seg.

Godt fornøyd

Lege: Dag Otto Kleppe Skrevet

Dag Otto følger opp opp og tar seg tid til å snakke rundt diagnosene.
Henviser til spesialist ved behov men er også dyktig til å gjøre vurderinger på egen hånd.

Enig i kommentarer andre kommentarer her om kundeservicen i skranken men det er en liten del av helheten.

Alt i alt godt fornøyd

fikk aldri time!!

Lege: Dag Otto Kleppe Skrevet

jeg byttet lege til Kleppe fordi jeg har lest så mye bra om han.Men dessverre så fikk jeg aldri time hos han. Hver gang jeg ringe inn for å få time hos han, så var han ikke på jobb eller på noe kurs. Når man jobber i full stilling så er det ikke så lett å ta seg fri når som helst, og denne legen var vist på jobb kun tre dager i uken..
Nå har jeg byttet lege..

En lege som lytter til deg

Lege: Dag Otto Kleppe Skrevet

Doktor Kleppe er en ung mann som griper fatt i problemene og prøver å løse de på en effektiv måte, noe han lykkes svært godt med! Han tar seg god tid til å lytte til hva som plager deg, og foretar så en grundig evaluering av hva som behøves av behandling, henvisninger osv. Jeg har hatt utallige luftveisinfeksjoner bla, og andre leger har gitt meg piller til å dempe hoste og annet ubehag. Dette har hjulpet i en periode, men så er jeg tilbake med plagene igjen. Dr. Kleppe foreslo at jeg skulle bruke en inhalator som astmaplagede mennesker benytter. DET hadde jeg aldri forestilt meg skulle hjelpe, men jeg har aldri følt meg så frisk og rask som etter at jeg begynte med det! Takk, Dag Otto Kleppe!

Dag Otto

Lege: Dag Otto Kleppe Skrevet

En lege som lytter til hva du sier, men jeg følte ikke jeg fikk den hjelpen jeg trengte, henvisning til fysioterapaut og betennelsesdempene er ikke alltid løsningen..
Forøvrig en hyggelig ung mann, med kort ventetid og bra lokaler.