Vidar Øksnevad

Langgata 51 4306 Sandnes

Siste vurderinger av behandlere ved Vidar Øksnevad

Mangler evnen til å lytte og å vise empati

Lege: Vidar Øksnevad Skrevet

Jeg har aldri før opplevd å bli så nedverdiget som jeg gjorde hos denne legen. Han lyttet ikke til hva jeg hadde å si, brukte liten tid på meg og viste lite empati. Dette over flere konsultasjoner. Han stilte særdeles lite spørsmål i forhold til hva min opplevelse av min situasjon var. Han var avvikende i svar da jeg hadde spørsmål. Og lite ble gjort i forhold til å finne ut "hva som var galt" med meg.
Og over det generelle virket han mer interessert i PC'en sin enn å få kontakt med pasient.

Utålmodig, arrogant og uten tillit til pasienten

Lege: Vidar Øksnevad Skrevet

Nekter å godta at det er noe galt med pasienten dersom en enkel blodprøve ikke finner noe unormalt.

Barn skal sees, men ikke høres...

Lege: Vidar Øksnevad Skrevet

En lege som er helt grei på "voksen-ting", men han er elendig på å kommunisere med barn. Jeg må dessverre si at jeg aldri har opplevd en lege som er så utålmodig med barn. Selv ikke på legevakten hvor de flyr beina av seg.

På tross av at sønnen min var pasienten, valgte han bl.a konsekvent å overhøre spørsmål han hadde. Selv enkle spørsmål som "er du legen?" og "hva heter du?" som hadde tatt få sekunder å svare på. Dette skjedde under flere konsultasjoner. Han hadde åpenbart ingen intensjoner om å få gutten til å føle seg vel i situasjonen. Men når sønnen min, uvandt med å bli ignorert og overhørt på det viset, mistet tålmodigheten, var han kjapp med å be ham være stille og sitte fint.

Stort sett fornøyd :)

Lege: Vidar Øksnevad Skrevet

Han har mange barn selv, og beroliger meg ofte med at det meste er normalt. Gir penicillin når vi trenger det, og har ledig time på kort varsel. Føler at har er interessert, selv om han er opptatt av å skrive ting inn på pcen. Har aldri opplevd at han tar feil.