Arnhild Marie Hjelmen

Bjørnsonsgt.29 5052 Bergen

Siste vurderinger av Arnhild Marie Hjelmen

I en klasse for seg selv

Lege: Arnhild Marie Hjelmen Skrevet

Arnhild Hjelmen er en helt unik lege. Hun ser hele mennesket, og er oppriktig interessert i at du skal ha det bra. Hun har ikke den kjølige og distanserte væremåten andre leger kan ha. Hun tar seg god tid, snakker gjerne om litt forskjellig, og deler egne synspukter og erfaringer. Noen pasienter reagerer kanskje på dette, men selv synes jeg det bare er positivt. Ikke minst er hun svært faglig dyktig og oppdatert på ny kunnskap og forskning. Hun velger godt funderte behandlingsløsninger og henviser raskt videre ved behov. Hennes sekretær er også veldig serviceminded og hyggelig.

Kort sagt: Dette er den beste fastlegen jeg har hatt, og jeg håper inderlig at hun velger å fortsette i noen år til.

Empatisk og kunnskapsrik

Lege: Arnhild Marie Hjelmen Skrevet

Arnhild har vært fastlegen til meg og mine tre barn (nå også min mann) i mange år.
Hun henviser alltid rask videre og gir alltid gode råd, lytter og tar tilstrekkelig med prøver.
Våre barn elsker å gå til Arnhild. Det har alltid vært stas å være med på svangerskapskontroller da de får delta, heise mamma opp/ned og til å med få se på sitt eget hjerte under ultralydundersøkelse.
Arnhild er svært erfaren, kunnskapsrik, lett å snakke med, empatisk, ydmyk og vi opplever at hun oppriktig ønsker vårt beste og gjør sitt ytterste for pasienten.
Vi håper vi får ha henne som fastlege i mange flere år.

Ikke fornøyd

Lege: Arnhild Marie Hjelmen Skrevet

Denne legen ga ett veldig uprofesjonelt inntrykk. Hun bruker dessverre store deler av lege-timene til å prate om uviktige ting, som omhandler henne selv og legeyrket. I tillegg deler hun egne meninger, både politiske og moralske. Dette syns jeg ikke hører hjemme på ett legekontor. Jeg som pasient følte meg overkjørt og dårlig behandlet når jeg forlot legekontoret.

Personlig kom jeg til legen da min far på 50 år er blitt alvorlig syk. Dette oppleves som en stor krise i livet og jeg ønsket å bli henvist til psykolog.
I min sårbare posisjon presterer legen å synse rundt årsaken til min far's sykdom. Legen kommer med merkelige utsagn og "ideer" om hvorfor sykdommen har oppstått. De fakta legen forsøker å overbevise meg om er fullstendig misvisende og regelrett uriktig. Ikke bare feilinformerer hun om en alvorlig sykdom, men hun fremstår som fullstendig u-empatisk og har en tydelig mangel på selvinnsikt.

Det kan også nevnes at kommunikasjonen med hennes helsesekretær oppleves som ubehagelig og ytters uprofesjonell.

Personlig vil jeg sterkt fraråde andre til å velge denne legen som fastlege. Jeg skriver dette innlegget slik at andre unge mennesker (og eldre) skal slippe å oppleve det jeg har opplevd.

Trygg

Lege: Arnhild Marie Hjelmen Skrevet

tar seg alltid tid til deg , finner raskt ut hva som feiler deg . Tar de blodprøver en måtte trenge.Kan stole på henne fullt å helt.

Anbefales om du vil bruke penger på å bli nedtrykt

Lege: Arnhild Marie Hjelmen Skrevet

Gikk til lege frivillig for første gang for jeg innså at nå var situasjonen min blitt så alvorlig at jeg virkelig trengte profesjonell hjelp. Mens jeg ventet på venterommet i over en time på at min forhåndsbestilte time skulle bli ledig ble jeg fortalt at de ikke hadde markert bygget med noe logo/skilt fordi det var mange narkomane i området, og de var ikke interessert i slike kunder. Resepsjonisten sa stolt at de ikke hadde noen narkomane pasienter. Skal ikke narkomane få hjelp? Da timen min omsider ble ledig (over en time etter avtalt tid) fikk jeg beskjed om at hun hadde hatt det mye vanskeligere enn meg i ungdommen, og at jeg derfor ikke hadde noe å syte over. I tillegg fikk jeg beskjed om at fremtidsplanene mine om å bli sosionom kunne jeg legge på hylla, for hun var tidligere utdannet sosionom og hadde ikke tro på at dette var noe jeg kunne klare, men at jeg heller burde ta meg et friår og velge en enklere utdanning. Eneste hjelpen jeg fikk var en henvisning til psykolog hvor jeg kunne "Få orden på tankene". Mangel på hjelpen jeg ba om resulterte blant annet i en vektnedgang på over 25 kilo på under et år. Dette var noe jeg sa tydelig ifra om at var et problem, men hun så ikke alvoret og ba meg bare skjerpe meg. Konstruktiv kritikk? Snakk mindre om deg selv, din egen fortid har ingenting i min legetime å gjøre. Jeg er ikke deg, og å vurdere om jeg trenger hjelp utifra hvor vanskelig du selv har hatt det er helt bak mål.