Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i Berstadhuset

Dårlig opplevelse

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Lege Toril Gjedrem er en lege som ikke har gidd meg annet en dårlige opplevelser. Hun virker sint og irritert når du kommer til time..hun vil absolutt ikke ha noe med deg og gjøre.
Man sitter gjerne alltid og venter 15 min over avtalt time.. for og ikke snakke om at eneste måten å faktisk få en time er via meldinger, som de gjerne ikke leser før dagen etterpå og gir deg en time forvarsel på en legetime..
Bytte fastlege er vell noe jeg burde gjort for veldig lenge siden

Slik er lykketreff for meg!

Lege: Toril Lømsland Skrevet

At jeg tilfeldigvis gikk til Toril Lømsland den gangen jeg som student i Bergen en gang på nittitallet ble syk var hell i uhell. Makan til flott lege og ikke minst menneske skal en lete lenge etter i legestanden. Sant nok er det lang ventetid, både på å få time og på selve venterommet, men det gjør ingen verdens ting, så lenge en er klar over det. Hun følger opp, husker, lytter, hjelper og veileder på en måte som gjør at en føler seg både sett og ivaretatt. Jeg har fått et bedre liv og økt livskvalitet gjennom hennes innsats som lege. Selv etter at jeg flyttet langt avgårde etter studiene, har jeg aldri et øyeblikk vurdert å få en ny fastlege.

Tar seg tid

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Det er nesten alltid forsinkelser, men vil mye heller vente i bytte mot å få tilstrekkelig med tid inne hos legen. Hun kan av og til fremstå som litt distré, men føler meg veldig trygg siden hun er flink til å henvise meg til spesialist når hun er i tvil. Ved et tilfelle ringte hun å "maste" seg til at jeg fikk komme til på Haukeland på dagen. Det endte med at jeg måtte akutt opereres, da det kunne være livstruende. En annen lege hadde gjerne ikke sett alvoret i situasjonen, da det ikke var åpenbart at det hastet (jeg gikk til lege istedenfor legevakt for forstod ikke at det var så akutt). Er veldig fornøyd, og kommer aldri til å bytte!!

Ikke til å stole på

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Dr Gjedrem er alltid forsinket og har lang ventetid på timer. Det blir ikke gjort noe forarbeid og man fremstår derfor som en fremmed ved hvert besøk. Ved flere anledninger har jeg oppfattet det som om hun kommer til kort når det gjelder kunnskapsnivået sitt.

De ganger jeg virkelig har vært syk har jeg måtte gått til privatklinikker da jeg ikke stoler på henne.

Dyktig og effektiv

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Har hatt Gjedrem som fastlege i et par år nå og er kjempefornøyd . Hun er lett å kommunisere med - tar evt symptomer veldig på alvor og tar nøvendige undersøkelser . Blir evt videresendt til spesialist hvis det er noe utover hennes fagområde.
Opplever å bli tatt på alvor . Hun er der 100 % de minuttene jeg er der.
Er hun forsinket - noe jeg tror skjer på de aller fleste legekontor - kommer hun ut og gir beskjed.