DA Vinci Klinikken AS

Tlf: 64 94 50 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av DA Vinci Klinikken AS

Lite tilfredsstillende

Lege: Christos Glavas Skrevet

Glavas var til liten hjelp i mitt tilfelle. Undersøker andre forhold enn det jeg oppsøker ham for. Skriver villig ut piller uten å gi råd om alternativer som kosthold/trening. Anbefalte operasjon for et forhold jeg nå er på det nærmeste frisk fra kun via trening. Uvillig til å hjelpe når det gjelder NAV, mener at "dersom du er i stand til å svare på en telefon er du i stand til å jobbe" ( ordrett sitat ).

Er du i en situasjon der du er sykemeldt og det er muligheter for at du skal inn under NAV, er denne legen ikke til hjelp overhodet.

Bytter fastlege da jeg ikke har tillit til Glavas vurderinger. Anbefales ikke.

Fastlege slik en fastlege skal være

Lege: Christos Glavas Skrevet

Dr. Glavas er rett og slett perfekt som fastlege. Han er faglig dyktig og veldig interessert. Han kan roe ned bekymrede småbarnsforeldre samtidig som han tar spørsmålene på full alvor, forteller om egne erfaringer, kan vise i lærebøker og tar ekstra prøver når du selv ikke vet at du trenger det. Han bruker ultralydapparat når man trenger det, enten ved rare leddsymptomer eller ved graviditet. Vi går dit med hele familien, jeg har anbefalt han til mine venner og perifer familie bruker han som spesialist selv om de bor laangt unna.

Grundig og dyktig

Lege: Christos Glavas Skrevet

Førsteinntrykket var ikke det beste. Han kan virke litt avstumpet og rask. Men etter hvert ser jeg at dette inntrykket ikke er riktig. Han er grundig, tar alle symptomer på alvor. Henviser videre med svakere grunnlag enn andre leger.
Han er ikke den som klapper deg på skulderen, men han tar deg på alvor!
Jeg har allerede anbefalt ham til andre!

Altfor dårlige norskkunnskaper

Lege: Christos Glavas Skrevet

Legen snakker veldig dårlig norsk, og det er vanskelig å vite om han forstår hva man sier og vanskelig å forstå hva han sier. Han ser mest på skjermen, og forklarer lite. Svarer kort og lite informativt på spørsmål. Jeg fikk ikke svar på mine spørsmål og følte meg hverken hørt eller sett. Heller ikke fornøyd med behandling. Skiftet raskt til annen lege.

Etter min mening har denne legen altfor dårlige norskkunnskaper til å praktisere i Norge.

Definitivt den beste legen jeg har hatt.

Lege: Christos Glavas Skrevet

Har hatt et komplisert sykdomsbilde de siste årene.
På Da Vinci-klinikken føler jeg meg virkelig hørt, og har fått svært god og nøyaktig behandling som har vært til stor hjelp for meg.
Har hatt flere fastleger tidligere der jeg har bodd tidligere, men har aldri opplevd tilsvarende oppfølging og så grundig gjennomgang av mitt sykdomsbilde.
De er alltid høflige, både lege og resepsjon, og har ved flere anledninger vært svært hjelpsomme og svært grundige når det hjelper henvisning til sykehus o.l.

Jeg må rett og slett si at dette er en lege som mange leger har mye å lære av, spesielt når det gjelder å lytte til pasienten, og oppfølging.

Så, tusen takk for all hjelp i det som dessverre har vært en vanskelig tid, dere har gjort livet mitt mye bedre rett og slett.

Dyktig, tillitsfull, omsorgsfull og nøye.

Lege: Christos Glavas Skrevet

Dr. Glavas er den beste legen jeg har hatt (hatt 2 tidligere fastleger), han tar seg tid til å lytte, han er oppriktig engasjert, dyktig og strekker seg langt for pasientene sine. Når man er uheldig å faktisk blir syk ordner han kjapt med sykemeldinger, henvisninger til spesialist og sykehus. Han tar pasientens sykdom på alvor. Hvis det imidlertid ikke ved første forsøk finner en årsaken på problemet og en diagnose blir stilt ser han etter mulige årsaker enn den han opprinnelig hellet mot. Med andre ord, han er nøye og strekker seg langt for å finne diagnoser og løsninger på problemer. Jeg er super fornøyd med Dr. Glavas som fastlege og det at han er spesialist i mer enn allmennmedisin er et fantastisk pluss i boka for en gammel fotballspiller med skadde ankler og knær. Har kun positive ting og si om denne mannen som fastlege, tipp topp.

Vil til slutt legge til at det at pasienten selv må ringe eller sende SMS for prøvesvar er vanlig praksis på de fleste legekontor. Og på ingen måte gjør Dr. Glavas til en dårlig lege!!!

Dårlig oppfølging, lite lytting og mye borte!!

Lege: Christos Glavas Skrevet

Jeg er lei av at de stenger dørene tit og ofte, og i tillegg ikke har noen vikar (noe de er pliktig til!). Ikke har han tid til å snakke med deg, og ikke blir du kontaktet angående prøvesvar. Her må du ta ansvar for ALT selv, noe du skulle tro du skulle slippe.
I tillegg er det et kjør om du blir lenge syk, og trenger sykemelding og samarbeid med nav. Jeg selv er ikke av de som "liker" å være sykemeldte, og skulle ønske man kunne slippe å måtte forklare for ørtende gang ettervirkninger av tidligere sykdom og hvorfor og hvordan (når han har fått epikrise og dokumentasjon fra her til evigheten om langtids tidligere sykdom). Ikke hadde han lest dokumentasjonen jeg ga til han, etter 1 MÅNED, før jeg satt i stolen der å spurte og fikk "nei" til svar. DA må du lære deg til å bry deg om pasienten, og finne årsaker til situasjonene man kommer opp i. Ber man om dokumentasjon, da må man også lese den når man får den, ellers er poenget borte.. Ah, oppgitt!! Ikke enkelt å bytte fastlege heller, når ingen er ledig..

Bra lege, men ekstremt dårlig tid

Lege: Christos Glavas Skrevet

Hyggelig mann, men har liten tid til pasienten. Ingen oppfølging av prøveresultater, må selv ringe og spørre om resultat, og videre behandling/undersøkelser.

Fantastisk hjelpsom,lyttende,engasjert vil pasientens bestete

Lege: Christos Glavas Skrevet

Den beste legen jeg noen gang har vært hos,lytter og engasjerer seg I pasienten.alle tiders.sjekker pasienten nøye

God på sykemeldinger og henvisninger

Lege: Christos Glavas Skrevet

Fastlegen min i tre år. Veldig hyggelig. Veldig glad i å skrive sykemeldinger og henvise deg videre. Får veldig sjeldent svar på problemet der og da, men han gjør i teorien alt riktig for å finne fram til problemet. Han er en flink lytter, men vanskelig å si hvor mye han bryr seg om de innspillene jeg kommer med. Veldig hyggelig kone som sekretær!

Veldig lite fornøyd

Lege: Christos Glavas Skrevet

Har kommet til Christos Glavas med flere skader og sykdommer. Opplever at jeg må "sykeliggjøre" meg selv for å bli tatt på alvor. Da jeg ikke er typen til det valgte jeg å bytte til en lege som lytter. Jeg synes Dr Glavas mangler i sin helhet evnen til å lytte til sin pasient.

Fornøyd

Lege: Christos Glavas Skrevet

Han lytter og kommer med forslag, og leser seg opp om det er noe han ikke har full oversikt over. Føler med sett og forstått. Anbefales.

Anbefales

Lege: Christos Glavas Skrevet

Jeg har positiv erfaring med Dr.Glavas. Han tar deg på alvor, lytter til deg, og forsøker på alle mulige måter å finne en løsning på ditt problem. Det virker som han har god allmennkunnskap, og vet hvor han skal henvise deg videre for å bli vurdert av spesialist. Litt synd han ikke er tilgjengelig alle hverdager i uken, men man får som regel raskt time. Kan på det varmeste anbefale denne legen!

En God Fastlege

Lege: Christos Glavas Skrevet

Glavas er en høflig mann, som alltid ønsker å hjelpe sine pasienter. Han sier ting som de er, og går ikke rundt grøten. Han vil alltid prøve å hjelpe, enten det gjelder henvisininger, medisiner eller NAV. Jeg er veldig fornøyd med å ha han som fastlege.

Styr unna!

Lege: Christos Glavas Skrevet

Christos Glavas gir et tilforlatelig inntrykk i første omgang, men det viser seg raskt at han har svært dårlig oversikt over pasientene. Kanskje har han for mye å gjøre? For min del har han anbefalt en dyr utredning på sin private klinikk, for en stund siden, og utredningen viste forhold som har betydning for oppfølgning fra NAV. Når NAV så ber om en epikrise, så klarer han ikke å komme opp med denne. Andre epikriser fra røntgeninstitutt ser også ut til å være forsvunnet, og han er svært lite samarbeidsvillig overfor NAV. Om du trenger hostesaft eller antibiotika, så er Glavas sikkert ok. Er du kroniker og trenger en lege som vil samarbeide med NAV - styr unna!

Verdens beste lege

Lege: Christos Glavas Skrevet

Han vet å ta seg tid til deg, og han ser på deg og ikke skjerme. Han har em god og bred kompetanse, og er ikke redd for å henvise deg videre, hvis det er noe han er usikker på. Han og kona har alltid et smil på lur, og vet hvordan man skal føle seg velkommen!

Ok,

Lege: Christos Glavas Skrevet

Som fastlege er han ikke god nok. Han bruker for mye av tiden sin på tiing som ikke er hans ekspertiseområde, og sliter ofte med språklig problemer. Dette er en lege som heller burde spesialisere seg videre på fagfeltene sine, og hjelpe der han kan. Kort ventetid, hyggelig personal, hyggelig som lege, men for liten tid pr pasient pga av fastlegeordning. Han er rask til og hennvise videre når han ikke har kunnskap selv, og går gjerne flere runder.

Skuffet

Lege: Christos Glavas Skrevet

Fikk et godt førsteinntrykk av denne legen, da han nesten lovte han skulle klare å hjelpe meg, og kjørte på med masse prøver. Men når prøvene ikke ga noen klare svar, var det tydelig at han ga opp. Fikk beskjed at klassisk medisin ikke kunne hjelpe. Føler jeg må gjennta meg selv - ting jeg før har fortalt har han ikke notert og jeg må nevne det på nytt, noe som er irriterende og slitsomt. Han har heller ikke interesse av å høre alle symptomer, noe jeg er viktig for å kunne danne et helhetsbilde og kanskje få satt en diagnose. Men han går tydelig fort lei, så du føler deg som en hypokonder. Rask til å gi resepter uten prøver. Mistet all tillit til denne legen. Når det åpner seg en ledig plass til noen andre bytter jeg.

Hyggelig, men har mistet min tillit.

Lege: Christos Glavas Skrevet

Tar seg tid og lytter men opplever han som til dels fraværende. Han snakker noe utydelig, men er veldig hyggelig. Gjør sjelden undersøkelser, jeg føler hans fokus er mer på dataen enn på meg. Når jeg forteller om symptomer kunne jeg ønske at han spør seg fram, for å få finne en mulig diagnose. Jeg opplever at han lett skriver ut medisiner men savner test før og etter. Særlig ved endring av medisin for kronisk bruk, for ikke å bruke sterkere enn nødvendig. Han henviser lett, selv om det kan ta tid å sende dem. Får han ikke løsninger fra andre eksterne legevurderinger, så stopper utredningen. Tror ikke han har notert seg noe av min historie som han fikk fra min forrige lege. Jeg savner at han kunne hatt en kort oversikt på meg ved konsultasjoner. Slik at han så om det er kronisk sykdom, fast medisinbruk, blodkort, allergi for medisiner eller andre hensyn å ta. Timebestilling får du sjelden på tlf. men flott at de har SMS, ikke så vanskelig å få time. Kjempedyktig legesekretær.

Tar deg på alvor

Lege: Christos Glavas Skrevet

Fikk positivt inntrykk av Dr Glavas med en gang. Han viser genuin interesse for deg som pasient og dine plager. Er sjelden å møte slik service, følelse av å bli ivaretatt hos fastleger ellers.