Vågsbygd legesenter

Lumberveien 49 4621 Kristiansand S

Siste vurderinger av Vågsbygd legesenter

Oppmerksom, hensynsfull, tålmodig, vennlig og dyktig lege

Lege: Kim Håvard Bertheussen Skrevet

Flink til å ta vare på pasienten, dyktig. Sjekker videre opp hvis han ikke finner løsningen, forklarer godt og på en enkel og fin måte. Hyggelig mann med mye kunnskap. Veldig fornøyd med legen min!

Ikke tatt alvorlig

Lege: Kim Håvard Bertheussen Skrevet

Lytter ikke ordentlig og føler meg ikke tatt alvorlig. Utelukker mulige feil uten ordentlig grunnlag samt antar at det ikke er et problem når jeg vet at det er noe galt.
Virket ikke interessert i å lytte eller forstå hva som var problemet. Dårlig opplevelse dette...

Farlig lege!

Lege: Kim Håvard Bertheussen Skrevet

Jeg har hatt Kim Håvard som fastlege i over et år, og han ringer aldri opp igjen, selv når pasienten går tom for forskrevet medisin og havner på sykehus og familie og ektemann prøver desperat å ringe så legger han på og ikke ringer tilbake. Uansett uenighet, så er set utrolig uansvarlig og useriøst å verken ringe pasienten tilbake eller pasientens bekymrede familie. Utrolig skuffende og frustrerende. Vær forsiktig!

God lege - resepsjon med forbedringspotensiale

Lege: Erik Hodne Skrevet

Har hatt et godt pasient-lege forhold i nærmere 30 år. Blitt tatt på alvor og fått hjelp de få gangene jeg eller andre i familien har hatt behov for det - og er svært takknemlig for det. Trygg, erfaren og god lege.
Byttet likevel fastlege fordi jeg har flyttet fra bydelen og ønsker en tjeneste i gåavstand fra der jeg nå bor. Ingen dramatikk i dette. I overgangen mellom bytte av fastlege (fra i går til i dag) hadde jeg behov for en henvisning - raskt, og før første time hos ny fastlege. Jeg forstår reglene og at min "gamle" lege ikke lenger er rette instans å henvende meg til. Og jeg forstår at jeg er ansvarlig for mitt eget bytte av fastlege. Spørsmålet var om det likevel kunne la seg gjøre å få til en henvisning i dag - for å kunne ta imot en ledig time hos spesialt senere i dag. I denne siste telefonsamtalen med mitt gamle legekontor opplever jeg dessverre nok en gang en resepsjon som er så rigid og lite lyttende i telefonsamtalen at det i seg selv blir en belastning. Jeg opplever kommunikasjonsstilen som belærende og grensesettende på en ubehagelig måte. Totalinntrykket villet blitt bedre med en god kommunikasjon med førstelinjen.

Trygg og lyttende

Lege: Kim Håvard Bertheussen Skrevet

En fantastisk tillitsfull og god lege. Lytter når du snakker. Rolig og føler at han alltid har tid. Alltid en positiv hilsen når du går og ett «ærlig smil».