Lura legesenter

Telefonnummer51 70 74 7051 70 74 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Luramyrveien 19 4313 Sandnes

Siste vurderinger av Lura legesenter

Kvass og lite empatisk

Lege: Liv Kristine Gerhardsen Bjørndal Skrevet

Er veldig varierende i humøret og kan være svært sur og kvass. Stiller ofte diagnoser før noen undersøkelser er tatt og gir deg følelsen av å komme uten grunn. Er så gjerne smørblid og hjelpsom når det viser seg å være noe likevel. Har hatt denne legen i mange år og gruer meg hver gang jeg må ta kontakt, noe som heldigvis ikke er så ofte...

Pensjonert fastlege. Lite engasjert og sta.

Lege: Liv Kristine Gerhardsen Bjørndal Skrevet

Har hatt Liv som min eneste fastlege frem til jeg ble 23 år. Har gjennomgående alltid hatt den samme forståelsen av henne som lege. Hun er lite interessert i å høre på meg som pasient og trekker fort konklusjoner og trekker frem påstander om hypokondri.

Jeg har som oftest alltid blitt avvist på mine ønsker som pasient og hun har overkjørt meg ved å si "dette må du stå i". Hun har gjentatte ganger gitt meg moralprekener om at vi "unge" leser for mye på nett om sykdommer ol. og at vi ofte ikke trenger å komme til legen. Dette har hun brukt tiden på fremfor å faktisk hjelpe meg som pasient.

Ved små kirurgiske inngrep har hun kommet med kommentarer som "dette gjør jeg uten bedøvelse" og sagt at dersom jeg som pasient ville ha bedøvelse så ønsket hun ikke å gjennomføre inngrepet.

Hver gang jeg har vært hos henne har jeg dratt derfra uten å følt at jeg har fått hjelp og uten å ha blitt tatt på alvor. Hun har ikke evne til å lytte til meg som pasient og det oppfattes at hun vil ha meg ut av kontoret fortest mulig.

Jeg fraråder på det sterkeste å velge Liv som fastlege.

Lytter og tar meg alvorlig

Lege: Anne Grete Rugland Husebye Skrevet

God fastlege som jeg har hatt i mange år. Har tillit til henne. Hun finner ut av ting, eventuelt henviser til spesialist. Skjønner ikke at hun har fått så mange negative kommentarer...

Oppdatert hjelpsom

Lege: Ole Arild Osmundnes Skrevet

På eget initiativ ga han meg artikkel han hadde funnet relatert til sykdom jeg hadde vært innom for tidligere.
Var rask med å ordne sykehus når blodprøven viste problem.
Godtar å snakke om // sjekk annet problem en det timen var til for.

Lyttende, engasjert

Lege: Håkon Torbjørnsen Ågotnes Skrevet

Forholdsvis ny på Lura Legesenter og brukte litt tid på å 'komme i gang'. Mer avslappet nå og smiler mer.
Har en engasjert holdning til pasienten som jeg setter pris på. Ganske tilgjengelig og vennlig og imøtekommende. Veldig åpen for berøring og undersøkelser. Føler at han tar jobben veldig seriøst og oppfølgende.