Haugesund legesenter

Postboks 457 5501 Haugesund

Siste vurderinger av Haugesund legesenter

Lite forberedt til konsultasjon

Lege: Kjell Ivar Glette Skrevet

Ber om tidlig time den gangen i året jeg er hos fastlegen, men opplever selv da og måtte vente opptil en time før audiens. Har også opplevd å ha time 0800 og legen kommer på sykkel et kvarter senere. Lite respekt for andres tid, ser ikke ut til å prøve å overholde timebestillinger tidspunktene, det er jo arbeid vi andre også har som må passes. Når en da endelig slipper inn, så sitter han stort sett og leser på skjermen . Hans faglige dyktighet er vanskelig å uttale seg om da det stort sett handler om blodtrykk og kolesterol, men lite sjekking om dosering er rett fra år til år. Resepsjonen er et kapittel for seg, som andre tilbakemeldere synes også jeg at det er lite vennlighet og hjelpsomhet, opplever også å få nebbete svar da jeg ikke fikk kortbetalinger til å fungere, anbefaler smilekurs eller finn noe annet arbeid enn å ha med pasienter å gjøre.

tor johannesen

Lege: Tor Johannesen Skrevet

Hyggelig og imøte kommende lege. Alltid et smil rundt munnen. Tar ikke alltid pasienten alvorligt. Ikke egnet for medisinering av adhd og antidepressiva.

Flink. men gir beskjed om at hun er overarbeidet, og har ikke tid.

Lege: Åshild Fykse Skrevet

Flink,og grei. Men har gått ut idet siste med beskjed om at de er overarbeidet der. Dette er ikke til pasientens hjelp. og kontoret gir ofte ikke beskjed videre inn til legen om ting som haster. Ikke godt nok! For noen av oss som er kronisk syke, og noen ganger må ha ekstra hjelp for tilstander som forverrer seg: Ikke særlig bra. Fastleger skal i følge deres stilling være vår koordinator. Dette må hun ha bedre tid til.

Empatisk og dyktig

Lege: Åshild Fykse Skrevet

Må alltid vente en stund på å komme inn til timen, men det er hun verdt; en bedre fastlege skal du lete lenge etter! Opplever henne som vennlig og interessert, og svært kunnskapsrik.

Det eneste negative jeg kan komme på, er sekretærene/sykepleierne ved legesenteret, som trolig spiser sitroner til både frokost og lunsj.

Sosial, dyktig lege

Lege: Tor Johannesen Skrevet

Tor Johannesen har vært min fastlege så lenge jeg kan huske. Han er sosial og dyktig lege. Hvis det er noe utenfor hans felt, henviser han til spesialister ved både behov og bekymring. Tor er fokusert på pasienten og sitter bare på pc'en når han må. Han kan ofte være engasjert i samtalen, som jeg personlig synes er en fin ting. Super lege, som kan absolutt anbefales.