Helsebanken Legesenter

Telefonnummer51 61 21 2051 61 21 ...
Ålgårdsheiå 10 4331 Ålgård

Siste vurderinger av behandlere ved Helsebanken Legesenter

Trygg og tillitsvekkende

Lege: Evita Deressa Skrevet

Da min tidligere lege gikk av med pensjon var jeg veldig spent på min nye fastlege. Jeg har opplevd å bli tatt godt imot , Deressa lytter og jeg har full tillitt til henne . Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt .Flyttet til Stavanger for flere år siden , men kjører med glede til Ålgård for å ha henne som fastlege.

Avvikende og uvillig til å gjøre den jobben en fastlege skal gjøre

Lege: Nicolas Risvoll Eidissen Skrevet

Trengte hjelp med å samle inn informasjon fra andre behandlere, og skrive en erklæring til NAV. Hadde nylig blitt automatisk overført til Nicolas da tidligere fastlege (på samme legesenter) hadde sluttet. Bestilte time for å ha et fysisk møte og en samtale om planen fremover, da NAV krever at erklæringen kommer fra fastlege og ingen andre.

Han lyttet, virket forståelsesfull, og klar på hva veien videre var. Jeg fikk beskjed at jeg selv måtte innhente informasjon fra behandlerne og sende til han. Dette viste seg senere å ikke stemme, for jeg som pasient skulle ikke være involvert i dette, og kunne hverken be behandlere eller arbeidsgiver om å ta kontakt med min fastlege for å gi han informasjon. Dette måtte komme direkte fra fastlegen, slik at det gikk gjennom de rette kanalene. Mtp sensitiv informasjon.

Prøvde å be om nye timer på pasientsky, fikk bare avvikende svar, hvor han etterpå stengte ned dialogen. Måtte åpne nye dialoger, havnet bak i køen og måtte vente 2-5 dager på nytt svar. Han var virkelig ikke interessert i å gjøre jobben sin som min fastlege.

I erklæringen endte han opp med å skrive at han ikke kunne gå god for informasjonen han hadde fått fra behandlerne mine som hadde fulgt meg tett i 5 år. Fordi han selv ikke kjente meg.

Etter 6 mnd med mye frem og tilbake kom det også frem at han ikke hadde journalen min (trodde han). Men denne var sendt til legekontoret og den tidligere fastlegen og arkivert for flere år siden. Dette ble senere bekreftet fra andre hold. Han uansett burde ha etterspurt denne allerede den første timen vi hadde sammen, når han satt med dataen foran seg og var logget inn på meg som pasient. Han kunne også ha logget inn på helsenorge.no for å sjekke pasienthistorikk. Men det ble aldri gjort (da man kan se alle som har vært innlogget på hver og enkel pasient inne på nett). Jeg tenkte kanskje at hvis ikke han direkte hadde logget inn for å sjekke så hadde kanskje legekontoret ha gjort det, men den gang ei. Ingen fra helsebanken hadde logget på for å innhente informasjon på vegne av Nicolas.

Jeg forstår han var ung og relativt ny i faget, og at han var litt usikker på hvordan en slik søknadsprosess foregikk. Men at han ikke ville gjøre det som var og er fastlegens jobb, med å innhente sensitiv informasjon, sette seg inn i journalen og pasienthistorikken, evnt ringe meg eller ta meg inn til samtale/helsesjekk (slik jeg ba han om skriftlig opp til flere ganger) for å faktisk få nok kjennskap til meg slik at han kunne skrive erklæringen, det trodde jeg ikke han kom til å gjøre.

Min helse ble forringet med hele prosessen. Og jeg måtte til slutt skifte fastlege til en tidligere lege som holder til der jeg bodde før. Dvs lang kjøretid, og lang ventetid for å komme inn. Men definitivt verdt det.

Tar deg alltid på alvor

Lege: Hallgeir Jarl Heggem Skrevet

Jeg har hatt han som fastlege siden jeg var liten, han har også alle mine barn som pasienter.

Aldri har jeg opplevd å ikke bli trodd eller bli avvist av Heggem, han har alltid henvist videre dersom det har vært nødvendig. Alltid fått god hjelp, blitt trodd, hørt å alt som skal til. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt. Han forklarer også hvorfor ting er slik som det er. Tidenes lege!

En veldig god og ærlig lege

Lege: Hallgeir Jarl Heggem Skrevet

Har veldig god kunnskap.
Er veldig godt utdannet lege.
Har hatt han som fastlege hele mitt liv og har alltid vært fornøyd med resultatene fra han.
Er en veldig hyggelig person.

Usikker og klein

Lege: Evita Deressa Skrevet

Litt klein i kommunikasjonen. Vanskelig å snakke om «vanskelige» tema som psyke. Når det gjelder andre problemer virker hun usikker, sier gjerne en ting og så googler hun så viser det seg å være feil. Setter seg ikke inn i problematikken på forhånd.
Har derimot alltid god tid, og føler ikke at jeg blir kastet ut fordi hun må jobbe videre.