Daiva-Marija Medalinskaite Johansen

Legesenter Daivike
Romsveien 28 1815 Askim
Daiva-Marija Medalinskaite Johansen er en av 12 fastleger i Askim

Siste vurderinger av Daiva-Marija Medalinskaite Johansen

Kompetent lege men ikke for "hårsåre" pasienter

Hovedinntrykket mitt (jeg har ikke helsefaglig bakgrunn) er at hun er en kompetent lege som tar deg på alvor. Hun henviser ved tvilstilfeller der andre kanskje ikke ville henvist. Hun lytter til dine bekymringer og sjekker ut nøye. Føler at helsen er i trygge hender hos henne.

Det jeg imidlertid har reagert på er at hun har en måte å være på som en må bli vant med. Hun kan være veldig tydelig/direkte, og virke dominerende i dialogen. Det gjelder bare å tåle hennes sterke personlighet, for hun lytter. Hun har vært flink med barn. Er du en forsiktig person som ikke tør å diskutere, og som lett blir fornærmet vil jeg anbefale en annen lege.

Ellers har jeg reagert på at sekretærene ikke svarer på telefon, men vil ha sms. Ikke alltid sekretærer som kan norsk og som forstår "gangen i ting".

Trang og vanskelig parkeringsplass.

Anbefales ikke

Hun var den verste legen som jeg har hatt. Humør er veldig opp og ned. Jeg har opplevd flere ganger at hun skjeftet på meg uten noe grunn og kastet papirene mine fra sykehuset på gulvet når jeg har bedt henne å se på min diagnose. Hun mente at jeg må bestille time på nytt slik at hun kunne se på det. Tar bare en ting av gangen, ville gjerne ha meg på time flere ganger med det samme sykdom, selv om jeg følte meg bra. Snakker mye om private saker under konsultasjon. Hører ikke på deg når du forteller om hva er galt med deg, avbryter i tillegg. Derfor anbefales hun ikke!!!!!

Bruker lang tid
I resepsjonen sitter personen som kan ikke snakke Norsk og kan ikke kommunisere med pasient hvis man trenger hjelpt eller lurer på noe.
Litt merkelig at hun klarer å komme til diagnose før hun får svar av prøver.
Forskjell på behandling fra pasient til pasient
Og ikke så lenge siden fikk jeg den morsomste/dummeste diagnose som jeg blei flau over. Når jeg kom til min arbeidsgiveren for å levere sykemelding han var litt satt ut på grunn av den.
Synes hun er ikke dyktig og er veldig stressende og hun kommuniserer med sine kolleger på sitt morsmål og det gjør litt ubehagelig atmosfære pga pasient forstår ikke hva dem snakker om og føler seg veldig ukomfortabelt.

Venting

Mye venting. Bruker tid til andre ting enn pasienten. Humøret er veldig varierende.
Hun tar tak i ting og er dyktig.

Anbefales ikke

Ser ikke på deg hverken når du kommer inn eller sitter å prater. Tar private telefonsamtaler midt under konsultasjonen.

Merkelig

Syyyyyyykt lang ventetid, Hver gang, du har time.
Ventet opp til 3 timer en gang da jeg hadde time, trodde jeg skulle dævve. Vanlig å vente 1 time og mer når du skal inn til time. Tar seg like god tid til alle pasienter, prater ofte om seg og sitt, noe en lege Ikke skal gjøre. Det positive er at hun tar deg på alvor og hører på deg, men det er det også.

Etter at det kom andre sekretærer besvares ikke telefonen. Ikke mulig å få kontakt annet enn gjennom sms. En del rart her...
Jeg har byttet fastlege og er glad for det.

Den beste legen jeg har hatt

Varm, empatisk, omtenksom, snill det er det det er legen Daiva Johansen.

En lege som er grundig og flink.

Min erfaring med legen er at hun tar symptomer på alvor, henviser til spesialist når det er behov for det. Hun er en dyktig lege og gjør en ordentlig jobb for pasientene sine. Det kan derfor oppstå litt ventetid og parleringsmulighetene eriikke de beste. Men er ikke langt ventetid på å få time.

ikke noe å anbefalle

1. man må sitte på venterommet i evighet
2. hun bruker ikke hodet sitt til noe
3. kommuniserer uforståelig
4. bryr seg ikke om noen ting

Bra lege

Ved minste mistanke,sendes du vidre til spsialisttjenesten.Var den som fikk mistanke om min kreft.Kan bli noe lang ventetid på kontoret.Bør nå kunne bedre norsk etter mange år i landet.

Verste legen som finnes - HOLD DERE UNNA

Dette er den verste legen som finnes. Klarer ikke å følge opp pasienten. Ved spørsmål om helsen til pasienten svarer legen med "hva tror du?". Sparker ut tolken og anklager vedkommende for å være frekk. Snakket på toppen av det heller ikke flytende norsk.

På kontoret ligger brukte sprøyte spiss åpenlyst. Trappen ned fra parkeringsplassen er livsfarlig og det er enkelt å falle.

Hold dere unna. Finnes mange andre leger i Askim som er å anbefale.

Anbefaler ikke.

Måtte vente 1,5-2 timer på legekontoret. Hun er uansvarlig og gjør ikke jobben sin. Har byttet henne. Nå får jeg mye bedre behandling hos en ny fastlege og er kjempe fornøyd.

Anbefales ikke !!!!!!

Den dårligst legen jeg har hatt. Hun har ofte dårlig tid. Hun hører ikke hva man sier.

Svarer ikke på telefon henvisning. Vanskelig å førstå hva hun snakker om.