Joshua Adam Kalla

Tlf: 69 95 55 44 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Joshua Adam Kalla er en av 68 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Joshua Adam Kalla

Jeg ble en tviler

Da jeg gikk hos han tok jeg blodprøver og han mente en del av verdiene var slik at jeg måtte begynne et nytt og bedre liv. Han henviste meg til både kostholds- og treningseksperter på senteret. Jeg takket nei da jeg både trente og hadde et meget sundt kosthold, tok skjemaet videre til ny fastlege som konstaterte at verdiene mine var helt normale. Virker som om Kalla fungerte som en førstelinjetjeneste som rekrutterte pasienter til andre på senteret. Ellers en behagelig lege fra en fremmed legekultur.

Helt ok

En lege som funker om du ikke kommer med for mange forslag og spørsmål selv. Han er veldig skråsikker, men flink til å henvise videre. Men kan bli for arrogant og ikke undersøke ting før han uttaler seg eller skriver ut resepter. Feks, så mener han at man dør hvis man faster i mer enn 3 dager. Kniper veldig på sykemeldingene.

Jeg leser om litt forskjellige reaksjoner på denne siden, om dr. Kalla.
De negative kan jeg ikke si jeg har opplevd.

Jeg har hatt Kalla som lege i noen år, og jeg har ikke annet enn positivt å komme med.

2014 og 2015 var en tung tid for meg, og jeg slet ekstremt med psyken. Kalla var til stede fra dag én og var med meg igjennom hele perioden jeg var på bånn. Fikk alltid time samme dag, og han tok seg god tid på hver konsultasjon. Betryggende og opplysende. Når psykolog ikke fulgte opp, tok han tak, ting ble ordnet.
Han er en av de viktigste jeg kan takke idag for at jeg er frisk.

Denne karen anbefaler jeg på det sterkeste!

Takk, Dr. Kalla!

Veldig fornøyd

Veldig fornøyd med denne legen og lei for å ha måttet bytte da jeg flyttet, men vurderer faktisk bytte tilbake til tross for lang reisevei til legen.
Han fanget opp alvorlige tilstander hos meg og sørget for rask behandling og må si jeg har fått god oppfølging!

Legekontoret ellers er serviceinnstilt og de er blide, til tross for at tiden på venterommet kan bli litt lang til tider...

Synes legen er sympatisk og virker god faglig!

Thumbs high UP in the air!!

Ikke en god lege for de som sliter psykisk

Dr. Kalla er helt sikkert dyktig på det somatiske, men han er ikke flink med pasienter som sliter psykisk. Jeg har gått til psykolog i over to år, men han later til å være uenig i at min psykiske helsetilstand virkelig er dårlig. Med andre ord, han stoler åpenbart ikke på psykologens vurdering, til tross for at psykologen har sett det nødvendig å ta meg inn ukentlig, i lengre tid.

Flink lege som følger opp pasientene sine godt!

Jeg har hatt Dr.Kalla siden jeg flyttet til Fredrikstad for snart to år siden.

Kalla er nøye og har brukt mer tid på meg en noen lege jeg tidligere har hatt.

Han er hyggelig og lett og prate med.
Man får time på dagen ofte og han kan kontaktes for kjappe samtaler på tlf.

Eksempler på god service fra Kalla:

-Han kontaktet meg på tlf for at han ønsket å følge meg opp og sørge for at jeg fikk en skikkelig utredning.

-Han kontaktet meg med brev etter å hatt min samboer innom hvor hun nevnte at jeg hadde smerteproblemer.

-sendt meg til utredning hos spesialister som avdekket at jeg hadde en kronisksykdom, tror mange andre leger hadde ventet lengre med å gjøre det.

En lege som tar deg alvolig men med glimt i øyet !

Jeg føler meg alltid trygg at jeg blir tatt alvolig. Meget faglig dyktig men ydmyk for at man kan trenge spesialister i visse situasjoner. Opptaget mitt hjerteproblem raskt og effektivt. Sendte meg umiddelbart vidre til hjerteavdelinbgen på SØF. Jrg vil anbefale ham på det varmeste !!!!

Dyktig og interessert

Hadde en annen fastlege i ti år. Vedkommende virket irritert på meg, fordi jeg ba om ny utredning på noe hun mente var umulig å fikse. I hennes øyne var det ikke noe å gjøre mer med mine skader og sykdom.

Jeg kom til Dr. Kalla for et halvt år siden. Endelig fant jeg en lege som utreder meg nøye - og endelig har jeg fått hjelp! Der han mener det må spesialister til, sender han meg videre. Veldig lett å kommunisere med. Svensk/amerikansk.

Lite empatisk

Fremstår som faglig dyktig, men takler stress dårlig og blir direkte arrogant og lite empatisk.
Vanskelig å få tillit da han bare ser i skjermen og ikke ser deg som et menneske som trenger hjelp. Bruker latterlig lite tid på meg som pasient, blir nærmest dyttet ut døren.

Absolutt en lege som hører på deg, knall lege!

Beste fastlegen jeg har hatt. følger opp, tar tak i ting hvis det trengs.

*følger opp

*tillitsvekkende

*får ting til å skje!

En lege som står på for pasientene sine!

Dr Kalla er en lege som virkelig står på for meg som pasient, nøye oppfølgning, vurderinger og ikke minst en lege man kan snakke med som har forståelse.

Anbefaler virkelig denne legen til de jeg kjenner!

Grundig og dyktig

Da jeg flyttet til Fredrikstad i 2009 ble han min fastlege. På første besøk tok han seg god tid og tok full undersøkelse og lyttet til meg. Har en del kroniske sykdommer. Her ble jeg tatt alvorlig, og følte meg trygg fra første stund. Han er flink til å stille diagnoser og henvise videre til spesialist. Beholdt han som fastlege ved bytte av legekontor, og selv om jeg nå bor i Sarpsborg, vil jeg fortsatt bruke han som min fastlege. Han er også veldig tilgjengelig ved behov for raske tiner. Virkelig en lege jeg anbefaler

Dårlig lege

Han er en utrolig dårlig fastlege.
Han har ikke empati i det hele tatt og det er ganske vanskelig å komunisere med han.

Jeg gikk til han da jeg var gravid og han hadde null peiling på graviditet virket det som.
Dette er en lege jeg ikke vill anbefale til noen.

Arroganse har et nytt ansikt

Som lege er Kalla ryddig, effektiv, og en dyktig administrator, men evnen til å vise empati, berolige, og kunne gi pasienten en følelse av å ha en person med seg i vanskelige stunder, er noe som Kalla er helt blottet for.

Han snakker overbevisende om tin han ikke vet noe om

Jeg var hos denne legen på besøk for å finne ut om han kunne være aktuell som fastlege for meg.

Da hadde jeg nylig vært innlagt på sykehus for en meget sjelden, ganske godartet lidelse. Jeg spurte legen om han kjente til denne lidelsen, og han svarte at det ikke akkurat var hans spesialfelt. Allikevel la han ut i det vide og det brede om denne lidelsen, men det han sa var bare tull og tøys - han visste ikke en døyt om min lidelse.

Jeg synes det er helt greit at en lege ikke vet alt, men da må legen være ærlig og si at dette må jeg lese meg opp på. Ikke late som han har greie på noe han ikke vet noe om.

Han ble ikke min fastlege, og han kommer aldri til å bli det.

"Ikke på bølgelengde"

Vi har hatt legen som familielege en stund, og han virket forsåvidt grei. Etterhvert begynte han å virke mer og mer arrogant, uinteressert og kort. Ett og samme ansikt for glad og sur, og er ikke en lege jeg anbefaler som problemløser. Det har vært situasjoner som har vært krevende, og som helsepersonell utenfor senteret har stilt seg uforstående til.

Alltid minimum 30-40min forsinkelse. Ikke optimalt med små barn.

På pluss siden har han ordnet med henvisning på en god måte.

Vi bytter...

En utrolig flink lege som kan på det sterkeste anbefales

Joshua er effektiv og nøyaktig. Han ser pasienten og tar tak i enhver utfordring og finner svar. Aldri gir seg opp! Han henviser raskt og effektivt videre hvis behov. Tar deg seriøst, lytter og får deg til å føle deg trygg. På toppen av det holder han seg faglig oppdatert. Anbefales spesielt til de som sliter med astma.

Den absolutt verste legen jeg har hatt noen gang!

Jeg byttet min ut gamle fastlege, til Kalla, pga all den positive omtalen på denne siden. Det gikk veldig greit å få time fort, og jeg satt heller ikke lenge og ventet før jeg kom inn. Jeg var veldig langt nede etter at mange tragedier hadde rammet meg hardt på veldig kort tid. Men da jeg satt og fortalte min historie til han, mens snørr og tårer rant, så det ut som om han kjedet seg. Han så ikke på meg, men bare satt og så inn i pc,n sin, og tydeligvis leste i mine journalpapirer. Han tilbød meg ikke et papirlommetørkle engang, men istedet for så begynte han og spørre meg ut om ting som ikke hadde noe med det jeg kom for. Jeg var under utredning for ADHD akkurat da, og fortalte ham at det hadde hendt noen ganger, spesielt i vanskelige perioder, at jeg hadde brukt medisiner for ADHD, som jeg hadde fått hos andre som har diagnosen. Og da spurte han om jeg hadde førerkort for bil, og da jeg svarte bekreftende på det, så fikk han det veldig travelt med å skrive på pc,n igjen. Så ba han meg om å ta noen blodprøver i et annet rom, og sa jeg ville få skriftlig beskjed om resultatet. Og så ble jeg sendt for å ta prøver, og det var det. Det gikk bare litt over en uke, så lå det brev i postkassen. Ikke fra Joshua Kalla, men fra fylkeslegen!? Der stod det at, etter innmelding fra min fastlege, så han det nødvendig å inndra mitt førerkort på ubestemt tid. Og at jeg derfor pliktet å innlevere mitt førerkort på nærmeste politistasjon. Om jeg var deprimert fra før av, så var det ingenting imot det jeg ble da. Jeg skjønte ingenting, og brøt helt totalt sammen. Hadde det ikke vært for gode venner, så er det 100% sikkert at jeg ikke hadde sittet her nå og skrevet dette. Ikke bare ble jeg sett ned på, nesten med forakt av Kalla, men han tok fra meg det siste jeg hadde av både selvrespekt og selvtillit. Pga av dette måtte jeg si opp jobben, og vervet mitt i en organisasjon, der jeg jobbet som frivillig på fritiden. Jeg bor også langt utenfor allfarvei, der det går buss en gang om dagen, og er helt avhengig av førerkort. Så nå sitter jeg her, uten jobb og førerkort, og ingenting å leve for lengre. I stedet for å hjelpe meg, så har han tatt fra meg livet mitt. For meg fremstår han som en person som aldri skulle kunne smykket seg med tittelen, lege. En iskald og nedlatende person, som dømte meg for at jeg hadde brukt en medisin som ikke var skrevet ut til meg. Og selvfølgelig var det dumt av meg og gjøre det, men han er jo lege, og ikke dommer. Så dette er min erfaring av denne Kalla, og den meningen håper jeg får stå her på siden, for egentlig så har jeg en mistanke om at de sletter det meste av negativ kritikk. Og kaller det "upassende" eller "anklagende". Men jeg kan si med hånda på hjertet at hvert ord jeg her skrevet her, er 100% sant.

Serøs!!

Anbefales ! Absolutt om du er ute etter en seriøs Lege!Og haster det litt så får han alltid "puttet" deg inn i løpet av dagen , uansett fulle lister!

Den beste Legen jeg har hatt, (og jeg har hatt mange..)!

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at Dr.Kalla har gitt meg "livet" og verdigheten tilbake! Uten han, hadde jeg nok ikke vært i live! Jeg holdt på å gi opp alt da Dr.Kalla kom inn i bildet, og det var faktisk også første gang jeg har kommet til en lege som ikke valgte å "bli kjent" med meg og min situasjon ved å dykke ned i den ene legejournalen etter den andre. Han valgte å bli kjent med meg som den jeg er. Ikke utfra "referanser" fra andre leger.
Han er meget løsningorientert, og tar tak i "ting" med det samme. Han har varme og humor og jeg kan på det sterkeste anbefale Dr.Kalla.
Som en annen også skrev her; "Flytter denne Legen, flytter jeg etter"!