Jan Lorentzen

Autorisasjon (1987)

Jan Lorentzen er en av 50 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Jan Lorentzen

Tråkker over grenser

Kom til han etter å ha hatt et slags influensa lignende virus som holdt meg borte fra skole (vgs) i cirka en uke. Det han dermed kom med var en samtale om min mentale helse, påstander om perioden jeg hadde vært borte fra skole før (som jeg ikke hadde vært) for at han dermed ønsket å involvere seg selv i skolen og diskutere om jeg burde gå året om igjen. På grunn av 4 dagers fravær.
Jeg følte at jeg ble tatt lite seriøst og han gikk over alle persongrenser i å involvere seg med min skolegang, der han potensielt kunne ha preget min fremtid heller negativt i det større. Det var for meg meget uprofessjonelt og irriterende når jeg tidligere selv følte at jeg hadde blitt tatt seriøst de få gangene jeg måtte se han på grunn av sykdom, tidligere år.
Samt at han fikk meg til å ta prøver (urin og avføring) for å så ikke gi meg en faktisk time, og dermed ikke sende prøvene inn til testing.

Grundig og empatisk

Lang ventetid for timer, er det eneste negative jeg kan komme på. Jeg har mye å takke ham for, og blir tatt seriøst. Gir god behandling og tid, ser aldri på klokka. Har full tillit til ham, føler meg trygg og ivaretatt. Han er flink til å se sammenhenger og hele sykehistorien min.

Beste legen jeg har hatt!

Han tar sin jobb veldig seriøs samtidlig behandler han pasientene sine med omsorg og tålmodighet. Ikke noe koselig å være syk, men det er godt å ha EN GOD legen som han! Verdt å vente på.

Bare tull med han.

Gikk et år med vondt i magen. Han henviste meg til undersøkelser, uten at han fant ut av det. Til slutt virket det som han ikke trodde på meg. Jeg fikk rask hjelp og operasjon for gallesten av sykehuset, heldigvis. Jeg syns ikke han er flink. Har heldigvis fått hjelp av andre, da jeg gikk hos han. Jeg har aldri angret på at jeg har skiftet til en annen lege.

Ikke blant de beste.

Jeg legger merke til at flesteparten stort sett er fornøyd med Dr. Lorentzen, men jeg mener en fastlege bør gjøre det han kan for å hjelpe pasienten sin best mulig på alle områder, ikke bare med å være flink til å henvise videre eller være sånn noenlunde hyggelig å snakke med. Når jeg ser tilbake på femten år som hans pasient, er det ikke mye utover det jeg kan se at han har vært eller gjort. Det virker nesten heller som om han har gjort det han kan for å motarbeide meg i forhold til NAV og med saker som søknad på varig trygd, vurdering av yrkesskade, erstatninger osv. ved rett og slett ikke å foreta seg noe, eller minst mulig som kan gå i min favør.