Jan Lorentzen

Sentrum Legesenter

Torget 4 1707 Sarpsborg
Jan Lorentzen er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Jan Lorentzen

Den beste legen jeg har hatt

Tar seg tid til hver pasient ,god lytter,veldig grundig,ikke redd å henviser videre.Jeg har stor tillit til legen. H an har evnen å forstår uten at en må sette ord på alt.De brukerne som klager over ventetiden må finne seg en lege som ser mer på klokka enn på dem! At han har humør er en fin egenskap i tillegg. Veldig hyggelig kontor personal.Hadde det vært en ledig plass hadde anbefalt å søke med det samme

En super lege

Jan Lorentzen er i mine øyne både en svært god lege. Han er flink, tålmodig og ikke minst omsorgsfull.
Jeg har ikke noe i mot å sitte på legekontoret og vente for å komme inn til en time når jeg vet at han kanskje har tatt i mot 3 personer før meg som virkelig trengte en akuttime. Dette viser vel bare hvor omsorgsfull lege dette er. Han må helt garantert jobbe overtid hver eneste fordi han tar i mot slike pasienter som trenger akuttimer.

Da jeg forsov meg til en legetime og kom på legekontoret i håp om at jeg kunne komme inn så fikk jeg lov til det. Det er nok ikke hvem som helst som ville gjort det.

Jeg opplever en lege som er forståelsesfull og som gjør sitt ytterste for å hjelpe.

Drømmelegen

Tar deg på alvor, lytter og engasjerer seg ordentlig i de problemene du måtte ha. Sjekker heller en gang for mye enn en gang for lite og, følger virkelig opp plagene du har. Henviser deg videre til spesialist om du trenger det, og ting går fort.
Litt lang ventetid for å få time, men det er det verdt. Uansett hvor dårlig tid han har føler du aldri at han er preget av tidspress. Alltid tålmodig og avbalansert i sin væremåte. Humor skorter det heller ikke på.
En super lege og medmenneske! Føler meg privilegert som har han.

Kunne aldri tenke meg å bytte!

Populær lege, en du må vente på, men det er verdt å vente på ham. Har hatt ham som fastlege hele mitt voksne liv, og har ingen planer om å bytte. Han går langt for å finne ut hva som er feil, og viser stor omsorg for meg som pasient. God humor er heller ikke å forakte. Kan sannsynligvis takke ham for at jeg er i live i dag!

Meget proffesjonell fastlege, men særdeles dårlig på tilgjengelighet

Jan Lorentzen er meget proffesjonell,, tok meg alltid på alvor, og sjekket gjerne opp en gang for mye, enn en gang for lite.

Supre legesektretærer også, alltid blide og hyggelige.

Det som kan bli bedre er ventetidene. Både telefonkøen ved bestilling av time, tidspunktet for ny time, men også på venteværelset før timen. Det var ikke mulig å få en "normal" time innen et akseptabelt tidsrom. Det var gjerne 4-8 ukers ventetid på å få en vanlig legetime, og man ble derfor tvunget til å ringe og be om akutt time på dagen for ting som absolutt ikke var akutt (men som heller ikke kunne vente 4 uker..). En "ond sirkel" som burde vært tatt på alvor og brutt, slik at dagens akuttimer kan benyttes til det de er ment for og ikke for å ta unna vanlig legekonsultasjoner. Har skiftet til ny fastlege pga. flytting og der får jeg time i løpet av uken. Det var heller ikke uvanlig å sitte i timer på venteværelset dersom man ikke kom tidlig på morgenen.

Hadde det ikke vært for de lange ventetidene, tror jeg nok at jeg hadde beholdt Jan som min fastlege tross i flytting, da jeg opparbeidet en enorm tillit til han som lege.

Andre ting som kunne vært forbedret var f.eks. at det kunne vært mulig å bestille time på web, via mobil (sms eller app) eller e-post. De var også veldig sent ute med å få betalingsterminal. Absolutt ikke moderne.