Aase Brit Hertzenberg Fæhn

Autorisasjon (1985)

Aase Brit Hertzenberg Fæhn er en av 42 fastleger i Ullensaker

Siste vurderinger av Aase Brit Hertzenberg Fæhn

Flott lege for meg og mine siden 2006

Dr.Fæhn er en streng men rettferdig lege, flink. Jeg og mine barn er veldig fornøyde. Hun har stilt opp for meg og mine barn i alle år vi har hatt og har henne som fastlege. Jeg er hos dr.Fæhn hver 6-8 uke. Kan komme akutt inn fra gata om jeg skulle trenge det. Gruer meg til den dagen hun går av med pensjon.

Veldig bra lege med topp oppfølging.

Setter alt i sving når ting må gjøres der og da. Undersøker , henviser og er tilgjengelig på telefon for meg som pasient. En lege som passer meg ypperlig.

Mest dårlig opplevelse, dårlig til å lytte, usympatisk, kald

Hatt Fæhn som fastlege siden jeg var barn, i dag som 30 åring tørr jeg endelig å bytte fastlege. Heldigvis har jeg vært lite syk i løpet av de årene jeg har hatt henne som fastlege. Jeg har oppsøkt henne kanskje 0-1 x i året.
Min opplevelse hos henne er ofte at hun ikke lytter på hva jeg har å si. Hun bestemmer hvor dårlig/bra jeg føler meg. Hun er bestemt i sine meninger og tar ikke mine i betrakning. Hun setter ofte ord i munnen på meg, derfor har jeg ofte dratt fra legekontoret og følt meg frustrert, fordi jeg føler meg ikke hørt.
Hun har samme kalde ansiktsløse ansiktsuttrykk de veldig få minuttene hun har meg inne på kontoret sitt. Det er samlebåndsfølelse, ingen hei, ingen hadet, ingen menneske å møte der.
Møte og behandling med pasienter bør ikke gå på hennes dagsform, slik det høres ut fra andres tilbakemeldinger. Jeg skulle ønske hun kunne møtt meg som jeg er i de situasjonene, istedenfor å skjære over alle en kam (som hypokondere/avhengige narkomane) og forhåndsbestemme seg en mening om meg som hun ikke kjenner.
Siste dråpen fikk begeret til å renne nå når hun over telefon på under 5 minutters "konsultasjon" betvilet symptomer og plager jeg hadde, og presterte med å si hvordan jeg "jo hørtes bedre ut nå". Etter at vi la på tlf følte jeg meg som mange andre ganger; frustrert, overkjørt, forhåndsdømt og såret. Jeg gikk gjennom den verste influensaen jeg noen sinne hadde opplevd i hele mitt liv, og det var bare en kald og usympatisk sliten lege som skulle få krysset meg av dagens oppgaveliste som ringte meg. Jeg bytter fastlege nå for å følge meg trygg neste gang det gjelder.
Hun har ikke mange år igjen som fastlege, og hun har forandret seg lite ila de nesten 20 år jeg har hatt henne som fastlege, så det er vel liten sjangs for at hun vil forandre seg stort siste tiden.

Helt suveren

Åse er en flink lege som følger meg opp.bruk henne i noen år og jeg bytta lege i 6 mnd men valgte å flytte tilbake til Eidsvoll grunn Åse.

Misfornøyd

Etter noen år med Aase som fastlege, kan jeg konkludere med at jeg ikke er fornøyd.

Får ikke den hjelpen jeg trenger, samtidig som utgiftene blir større og større.