Nils Bergem

Autorisasjon (1983)

Nils Bergem er en av 6 fastleger i Åmot

Siste vurderinger av Nils Bergem

Helt ok.

Han tar de prøver som bør tas, men er veldig treg i jobben sin.
Man må ofte selv komme med forslag til hvilke preparater som kan være hensiktsmessige å foreskrive, og hvilke tester som skal utføres.

Reklame for konas akupunkturbedrift bør ikke henge på veggen på et legekontor, som tross alt skal tilby seriøs medisin.

Ingen hyggelig opplevelse

Byttet nettopp fastlege pga flytting. Første time får jeg et blikk og blir spurt om han er min fastlege, svarer at ja det er han og at jeg nettopp hatt byttet.
Han hilser ikke på meg, noe jeg er vant til, snur seg rundt og sitter resten av timen med ryggen imot meg.

Under timen tok at en tlf som ringte, la røret ned og fortsatte timen med meg.
Noe jeg mener må være brudd på taushetsplikten.

Alt i alt en upersonlig lege som ikke var interesser i meg som person og mine behov i denne settingen.

Hit skal jeg ikke tilbake.

(Litt for) effektiv

Effektiv i jobben, men ting går gjerne litt for fort. Det å lytte til pasienten og sette seg inn i mer komplekse og omfattende ting kunne han vært mye bedre på.

Føler at jeg ikke blir sett hos denne legen, selv om det rent teknisk stort sett har vært bra.

Koselig Lege

Dette er en lege som virkelig tar seg tid til passienten og vet hva han driver med! Snakker forståelig, og er flink til å berolige passienten. Alt i alt er jeg storfornøyd!