Dag Sigurd Salicath

Storgata 44 2212 Kongsvinger
Tlf: 62 81 02 22 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dag Sigurd Salicath er en av 15 fastleger i Kongsvinger

Siste vurderinger av Dag Sigurd Salicath

Dårlig lege med dårlig tid

Var der for å snakke om depresjon men han hadde ikke tid da jeg allerede hadde ventet 50 min på timen min måtte bestille ny time for å kunne snakke om det, byttet lege!

Dårlig fastlege

Anbefaller ikke denne legen da han ikkebryr seg noe om sine pasienter.Mener at trening er alt som skal til så blir man bra,men så enkelt er ikke hyssteriet at det er trening som gjør oss bra.Også dårlig behandling hos de som sitter på kontoret dere.Kommer heller aldri inn når man har time,må altid vente i over 45 minutter.

Byttet fastlege

Kom gråtende ut av kontoret, og ble ikke tatt på alvor. Kommentarer jeg fikk og at han var høy på seg selv, falt ikke i smak hos meg dessverre. Flere år hos han, siden jeg var liten holdt ikke mål. Jeg fikk hjelp med en gang jeg byttet! Måtte ha med meg moren min for at han skulle bry seg i det hele tatt.

Trengte hjelp hos psykolog, men han mente det ikke var nødvendig. Noe det absolutt var!
I tillegg dårlig informert på prevansjoner, magetrøbbel. Eneste han kan er idrettskader, men det holder ikke for meg.

Flink og forståelsesfull.

Han er hyggelig, imøtekommende, lyttende, forståelsesfull. Kunnskapsrik. Det eneste negative er at det kan er lang ventetid som oftest hver gang.

Totalt ubrukelig

Har ventet i timevis på hans venterom. Kontordamene er også vanskelige. Aner ikke hvor mange ganger jeg har bestilt resepter som ikke har blitt registrert, så når jeg kommer til apoteket er reseptene ikke registrert. Denne legen følger ikke opp og henviser sjelden videre. Han teller antall tabeletter du tar, enda jeg har Helfo godkjenning blir han vanskelig med nye resepter. Til ferier ol, blir det umulig å ta ut medisin fordi han ikke ordner seg med medleger som kan skrive ut resepter når han selv er på ferie, og når det er tett før en går tom for medisin før en reise ol, er det nesten umulig å få han til å skrive ut ny resept.( du skal etter min mening ha medisin for 5-6 dager til før du trenger å fornye resepten, har du tatt for mange ?? ) Jeg forlanger av en lege å bli behandlet med respekt og ikke som en potensiel løgner. Jeg har derfor byttet fastlege, og er strålende fornøyd. Så til dere andre. Hold dere langt unna denne legen.

Alltid forsinket!

Flink lege, men alltid forsinket. Ikke 10min, men 30-90 min.

Vanskelig lege

Har hatt han som lege i litt over ett år. Jeg har medisiner som er godkjente gjennom helfo, når jeg byttet til han spurte jeg om han kunne ta kontakt med de sånn at det stod riktig lege i papirene. Fikk beskjed om at det måtte jeg gjøre selv (fikk den beskjeden flere ganger), men det er han som må ta kontakt noe han ikke har gjort. Følte meg litt som en kasteball. Hver time jeg har hatt hos han, har jeg måttet vente fra 45 min og opp til over 1 time, det er for sløvt. Jeg har byttet til ny lege som kanskje kan ta meg litt mer alvorlig.

flink lege!

Meget fornøyd. Han tar seg alltid god tid, og lytter til meg.

Pengegrisk lege

Kunne ikke hjelpe med en underskrift på et reg fritak papir, kosttilskudd. sa at måtte ha legetime for en slik underskrift og stempel. Min fastlege i samarbeidspraksis på ferie. Leger bør kunne hjelpe hverandre i et slikt samarbeidskontorsted med enkle ting.

Ventetid

Utrolig lang ventetid, har vært hos han 3 ganger, og alltid ventet i minst 45 min....Her bør praksisen endres.. Får alltid beskjed om å komme tilbake om det blir verre.. Alt løses med trening (enda jeg trener 4-5 ganger i uken) Flink med "enkle" sykdommer som løses lett ved litt hostesaft ol.... Finnes også bare 1 blid kontordame, de andre er frekke og man føler seg bare til bry..

Kan sitt fag....

Har brukt han som fastlege i 15 år, og er meget fornøyd. Lytter til jeg har å si, kommer med råd, henviser videre om det er nødvendig. Har aldri problemer med å nå fram på telefonen, sjelden jeg må vente mere enn 5 , noe som ikke er lang ventetid...Dessuten har han telefontid mellom 12.30 og 13.00, veldig bra service.

Dyktig Lege!

Har hatt denne legen veldig lenge og er veldig fornøyd.Forståelsesfull, hjelpsom om lytter godt på det som blir sagt. Anbefales!

Travel mann med god kunnskap

Ser for mye på dataskjermen
Tar seg likevel tid nok til pasienten
Henviser videre etter litt press
Forsinket kreftdiagnose med ca 1 år før henvisning til celleprøve og endelig konklusjon
Fortsatt min fastlege og interessert i mitt tifelle

Dårlig tilgjengelig

En lege som dessverre er alt for travel. Alltid forsinket. Veldig opphengt i trening og jogging. Hele tilgjengeligheten til hele legesenteret er elendig. Man kommer ikke fram på telefon og e-post eksisterer ikke.

Treningslege

Har i utgangspunktet høy kompetanse på mange områder, men er kun interessert i pasienten så lenge problemet er spennende. Synes å ha en oppfatning om at trening er svaret på alle lidelser, og går fort tom for ideer til behandling når f.eks. pasienten allerede trener 6-7 dager i uka. Sender uvillig pasient videre, man må virkelig stå på selv for å få f.eks. røntgen eller MR. Bagatelliserer vondter hvis det ikke kan behandles på hans kontor eller med trening. Hele familien bytta etter to år og utallige besøk.

Legekunsten å lytte

Kan bli flinkere til å lytte til pasienten sin med både stetoskop og ørene, uten å anbefale jogging når pasienten har alvorlige hjertefeil.