Håvard Strand

Tlf: 62 55 54 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Håvard Strand er en av 33 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Håvard Strand

Hyggelig lege

Må bli flinkere til å følge opp pasientens sykdom.Lytte til pasientens problemer å ta pasienten på alvor.

Dårlig tid hver gang

Håvard er forsåvidt en god mann og alltid hyggelig. Han tror på problemene mine og nøler ikke med å gi meg hjelp. Men derimot har han alltid dårlig tid. Virker som alt han vil er å være punktlig, noe som resulterer i at man ikke får nok tid der inne uten å føle seg i veien og masete. Svarer veldig ofte "Jaa ikke sant" når jeg forteller ting. Virker uinteressert..

Fantastisk.

Strand tar seg alltid tid til å lytte og han er nøye med oppfølging. Jeg føler at han tar meg og mine plager seriøst, han er forståelsesfull, empatisk og hyggelig. Det er alltid mulig å få tak i han, kjapp med tilbakemeldinger. Og han har verdens beste legesekretærer. Fantastisk dyktige mennesker som alltid får meg til å føle meg trygg.

Fantastisk

En fantastisk lege som alltid er der for deg, pasienten, på alle måter og alltid med ett smil og ett vennlig ord eller tre.

Oppskrytt lege!

Strand er en sjarmerende person, men som lege burde man kunne forvente større grad av faglig pålitelighet og tyngde enn det denne legen kan oppvise. Å glemme å skrive ut (digitale) resepter, avtalte henvisninger og følge opp prøvesvar fra sykehus, m.m. burde ikke være en så regelmessig svikt som hos denne legen. Godt han har sekretærer som kan rydde opp i noen av forglemmelsene, men dette rotet er krevende som pasient. Man burde kunne stole på det legen sier og lover. Strand har flest pasienter i byen, er lege for HamKam + har legevakt i helgene. Til å forstå at det kan bli for mye å rekke over - men er det riktig ovenfor pasientene?

Absolutt den beste legen jeg har hatt

Han er absolutt den beste legen jeg har hatt noen gang. Han kan være litt sløv på å følge opp henvisninger og lignende, men det gjør han i mine øyne absolutt opp for i resten av sin behandling. Og alle kan jo ha sine svake sider. Han strekker seg mer enn langt for å gi meg det jeg trenger og litt til. Han gir ikke opp selv om problemene mine tårner seg opp. Jeg opplever at han alltid er lyttende og forstår hva jeg snakker om. Uansett hvilket problem du kommer med så er han imøtekommende og løsningsorientert.

Tja.. hva skal jeg si..

Glemte å lytte. Mangelfull oppfølging av prøver/melding fra andre behandlere.
Det virket på meg som at han bare lengtet til at avtaletimer skulle bli ferdig.
Jeg er ikke så sikker på at den fastlegen i byen som har flest pasienter, er den dyktigste. Sendte dagsjournalen med til røntgen og gynekolog. (på samme ark) Det tok 6 uker før han oppdaget at han hadde fått tilbake svar vedr. en øyeoperasjon.
Da er det godt å ha dyktige legesekretærer som ordner opp i både glemte brev, melding fra behandlere, og prøveresultater.!

Den beste legen jeg har hatt.

Dr.Strand er en faglig dyktig lege, god på rådgivning, god på oppfølging og strekker seg meget langt for å hjelpe pasientene sine. Personlig føler jeg meg godt mottatt hver gang jeg er der,å det har ikke vært få siste året... Jeg ble anbefalt Dr.Strand av andre og jeg angrer ikke et sekund på at jeg byttet. Både jeg og barna har fått den hjelpen vi har trengt og litt til.

Meget fornøyd!

Det var først da jeg fikk Håvard Strand som fastlege at mine og mine barns helseplager ble tatt på alvor. Jeg føler meg sett, forstått og ivaretatt. Spesielt viktig for min del da mine tidligere leger så ut til å tro jeg var hypokonder.

den beste legen jeg har hatt

håvard er veldig forståelsesfull, å man føler sefg alltid godt motatt. uansett hva man kommer dit for, blir man alltid godt tatt imot av han.

Mye slendrian.

Ved flere anledninger måtte jeg purre på legen fordi henvisning og brev til spesialist/sykehus ikke ble sendt som avtalt. Fryktelig frustrerende! I ett tilfelle skulle jeg henvises til øyelege, og i lang tid gikk jeg og ventet jeg på tilbakemelding derfra. Til slutt ringte jeg øyelegen, som bestemt hevdet at det ikke var mottatt noen henvisning. Da jeg ba Strand om å sende en ny henvisning, sendte han like godt med ei hel journalside som ikke bare omhandlet mitt øyeproblem, men som også brettet ut gamle underlivsplager og intime detaljer som var øyelegekontoret helt uvedkommende.
Ofte ligger han lenge etter tidsskjemaet . En gang ventet jeg i mer enn tre kvarter på å slippe inn. Jeg fikk i luka vite at jeg var dagens siste pasient og ble derfor av legesekretæren bedt om å forhåndsbetale, fordi hun måtte gjøre opp kassa. Da jeg omsider slapp inn til legen fikk jeg knapt lagt fram problemet mitt fordi han ikke hadde tid: han måtte skynde seg å hente barn i barnehage, fikk jeg vite. Jeg måtte ta ny kontakt og få ny time flere dager senere - til full takst. Om det er skjedd forbedringer skal være usagt. Jeg mistet tilliten og har i dag en annen fastlege.

En virkelig god lege.

En empatisk, ydmyk og lyttende lege som virkelig bryr seg om pasientene og som forholder seg til disse på en respektfull og ansvarlig måte.

Utmerket lege

Strand er en lege som skaper tillit. Han er god til å kommunisere, tar seg tid og er interessert i å løse ditt problem. Ble anbefalt ham av andre, og det skjønner jeg.

Fantastisk!!

Jeg synes Håvrd Strand er helt fantastisk. Han har hjulpet meg og min familie på en helt utrolig måte. Det jeg liker godt med Strand, er at han tar seg god tid, er god på rådgivning, flink til å finne/se muligheter. Jeg tør å påstå at vi ikke har hatt bedre lege enn Dr.Strand.