Ulf Vestheim

Strandgata 51 2317 Hamar
Tlf: 62 52 03 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ulf Vestheim er en av 33 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Ulf Vestheim

Perfekt lege for de som ikke bare vil dulles med

UIf er en fantastisk lege for oss som ikke går til legen for å bli dullet med. Han har alltid tatt meg godt i mot med høflighet - uten for mye omkringliggende "chit chat". Han går så rett på sak og begynner diagnoseringen. Han har også et pragmatisk syn på henvisning til private foretak, hvor han blant annet henviser direkte til privat om det er ting som normalt har lange ventelister i det offentlige. Han fikk meg også til fysioterapi på to uker, fremfor et halvt år som enkelte steder hadde som venteliste.

Anbefaler han på det varmeste - med mindre det viktigste for deg er å bli dullet med hos legen. For meg er det i hvert fall å få medisinsk bistand, diagnose og behandling.

Den værste legen jeg har hatt på snart 16 år....

Aldri sett han smile en eneste gang.. Aldri hei eller hade.. Morsk og ser bare ned i pc.. Aaaaaaaaaaaaaldri velg denne legen... Hører omrent ikke på deg.. Få deg fortest ut av kontoret.. Ut døra og så til høyre,der betalingsautomaten.. Tror jeg har sittet inne hos han max 4 min... Jeg er overlykkelig over at jeg slipper og se og prate med han mer... Uff a meg... Når du føler deg mere ødelagt etter den såkalte timen med han, da er det noe alvorlig som ikke stemmer... Hold dere langt unna.....

Seriøs og støttende

Jeg og min familie har nå hatt Ulf Vestheim som fastlege i snart 20 år. Han har fulgt oss gjennom mange vanskelige perioder og vi har ALDRI følt at vi ikke har blitt tatt godt i mot og at han ikke har hatt tid til oss. Han husker alltid tidligere historier og stiller oppfølgings-spørsmål når vi kommer tilbake for nye konsultasjoner. Vi er mer enn godt fornøyd med Vestheim og den hjelpen vi har fått av ham og vet at han gjør gode vurderinger og sender oss videre til spesialister hvis han selv er i tvil om hva som kan feile oss. Vi stoler fullt og fast på hans vurderinger. Han kan framstå som morsk og litt bøs, men når en blir kjent med ham har han alltid et smil på lur og en lun kommentar. Når det gjelder de damene som jobber som legesekretærer her så er de helt fantastiske, de husker hver enkelt og bryr seg virkelig om hvordan vi har det.

Uengasjert

Ser mest på pc`n, bryr seg ikke om hva jeg forteller, føler meg ignorert. Veldig glad i å kverulere og si imot, selv om jeg har beviser for det jeg forteller. Har en kjølig avstand til meg. Stort behov for å ha rett og ha siste ordet. Sier ikke hadet

Smart og god.

En meget dyktig lege. Han er også smart, ikke som mange av de andre nikkedukkene som sitter rundt på legekontoret og lytter, slik som mange er så glad i. Tar du han på riktig måte, så han skjønner at du selv er oppegående har han alltid et smil på lur. Beste legen jeg har hatt. Jeg vil i alle fall ha en lege som tilsynelatende er litt morsk, men som viser seg å være drivende dyktig.

Begredelig

En lege som ikke tar pasienten på alvor og som er mest opptatt av datamaskina si. Han hilser ikke når du kommer, og han sier ikke adjø når du går. Han oppdaterer seg ikke i forhold til pasienten sin sykehistorie. Opptrer veldig arrogant og er nedlatende. Helsesekretærene er alle tiders. Alltid blide og imøtekommende!

Legen som får jobben gjort!

Vestheim gjør den jobben han skal gjøre på en meget bra måte. Raskt og effektivt, henviser når han skal og tar "action" ift akuttsituasjoner når han må!
Dette er ikke en "legebamse" du sitter og pjatter med, men en som tar deg på alvor og sjekker deg effektivt når det er noe. Det må han med så mange pasienter. Gjennom ca 20 år har jeg/vi fått all den hjelp vi har hatt bruk for. Raske timebestillinger ved behov!

Misfornøyd!

Ulf har jeg ikke hatt så bra erfaringer med. Han sier aldri hei eller hadet, og når timen er over ber han meg bare huske å betale i automaten. Han virker også uengasjert og irritert. Det blir mye sukking mens han stirrer inn i pc'n, og jeg har bare sett ham smile en gang, tror jeg. På den positive siden får han jobben gjort, selv om det kan gå litt fort for seg. Kanskje det er slik som det er fordi han har veldig mange pasienter og er stresset, men jeg synes en fastlege burde klare å holde humøret oppe uansett. Det er viktig når man jobber med mennesker, spesielt syke og skadde. I bunn og grunn så er han en lege jeg ikke føler meg komfortabel (eller spesielt velkommen) hos, så jeg har nå byttet.

Effektiv og flink

Ulf har gjennom alle de år jeg har hatt som fastlege vært til stor hjelp. Om det gjelder barna mine eller meg selv. Han kan virke noe morsk, men etter litt tid oppdager man at han er ikke så morsk som man tror. Alltid fått henvisning om det er behov, og bruker ikke unødig tid på å gi henvisning når det kan være alvorlig. Sitter inne med mye kunnskap og lar deg ikke forlate time uten at alle dine spørsmål er blitt besvart.
Videre er legesekretærene utrolig hjelpsomme, kjenner deg igjen og er godt kjent med deg når du skal ta prøver. Om man trenger time raskt klarer de alltid å få plass til deg slik at du unngår å vente eller bekymre deg unødig.
Verken jeg eller familien vil noen gang bytte fastlege.

Middels

Vestheim er flink og bra. Kan virke noe nedlattende og lite "stottende" f.eks naar man ikke kan bli frisk av medisiner men maa ta tiden til gode. En gang jeg spurte etter om flere ting han sa ble jeg mott med at "Du stiller hjammen mange sporsmaal!". Men, da jeg trengte MR konsultasjon fikk han med inn paa dagen, for det om det egentlig var ko.

Legesenteret har litt probelmer med aa svare paa telefonen, det er enkelt aa ungaa hvis man laerer seg naar de tar lunch! Damen som jobber i skranken er ogsaa veldig hyggelig og prover hardt aa gi deg den hjelpen du trenger!

En god lege

Vestheim er en god og flink lege. Kan nok til tider virke morsk el sur,men har også humor.....det kommer mye ann på en selv. Jeg har bestandig fått den hjelpen jeg eller barna mine har trengt. Ikke gir han ut medisiner i hytt å gevær heller........Vil samtidig rose hans kontorpersonell for fantastisk jobb....

både og

ulf er flink han men han er litt streng..
synes heller ikke han er så flink til og gi all informasjon som trengs.

Veldig kunnskapsrik og flink!

Vestheim er en utrolig dyktig lege. Neppe legen for den som sutrer mye og liker å fly på legesenteret eller er hypokonder, men har du reelle sykdommer, plager og vondter, og forventer råd og hjelp, så er han svært dyktig og effektiv og nøler ikke med å henvise videre dersom han er usikker selv.

Stort sett dårlige erfaringer

Flere nevner at han er streng. Ja, og av og til direkte sur. Kan være fordi jeg har hatt konsultasjon sent på dagen eller rett før ferie. Men mine erfaringer er svært negative. Ble ikke tatt alvorlig og ble nærmest utskjelt fordi jeg ønsket legekonsultasjon. Var i en svært vanskelig periode, men fikk dessverre ingen forståelse for dette. Var også vanskelig å få time. De tar som regel ikke telefonen i sommerperioden, og måtte ta fri fra jobb for å møte opp i luken. Ble avvist med at jeg måtte ringe for å få time. Forklarte at jeg hadde forsøkt å ringe i to dager uten at noen tok telefonen. Fikk ikke time, dro hjem igjen og forsøkte å ringe. Tok to dager ekstra før jeg fikk time.

Fagkunnskap!

Vestheim besitter stor kunnskap og er alltid oppdatert. Kan virke litt streng, men har humoren på lur og tar seg tid til pasientene sine. Flott lege!

Konkret og effektiv

Får ting i gang og gir bra oppfølging. Ingen negative hendelser på 30 år.

Lege som gjør jobben sin !

Ulf Vestheim har nå vært min fastlege i 8 år og jeg er svært fornøyd med han. Jeg blir tatt på alvor og lytta til . Han henviser også raskt videre hvis det er nødvendig. Han er stille og rolig,men har et lunt smil på lager. Har opplevd mange leger som ikke har tatt min komplekse situasjon på alvor( faktisk de fleste legene jeg har hatt). Ulf er et genuint unntak. Anbefales sterkt!!! Han er også veldig kunnskapsrik.