Thor Ivar Greibrokk

Tlf: 66 90 71 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Thor Ivar Greibrokk er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Thor Ivar Greibrokk

Fantastisk lege!

Lege Thor Ivar Greibrokk er min nye fastelege og jeg er svært fornøyd! Han lytter og bryr seg oppriktig om pasientene.
Jeg er veldig takknemlig for den flinke gode legen han er!

Dyktig lege med bred erfaring. Man føler seg ivaretatt hos Dr. Greibrokk

Jeg har brukt Heggedal Legesenter i 15 år. Da jeg flyttet fra Heggedal var det for min del en selvfølge å ikke bytte legekontor. Heller kjøre til Heggedal for trygg uklanderlig behandling. Ja, lang ventetid på tlf. men ringer man ikke konsekvent på Mandag morgen som alle andre er ikke det så rart. Ett fantastisk legesenter med Pilarene Greibrokk og Bang ved roret.

Helt ok men på tide å skifte

Hyggelig lege men de fåtall ganger jeg har hatt behov for legehjelp er det så og si umulig å få time, de siste 2 ganger har det vært noe større behov for legehjelp så måtte heller dra på legevakten, første gang tok det 2,5 uker å få time og sist gang da jeg fikk beskjed at de ihvertfall ikke hadde time den uken (ringte på en onsdag morgen). Utenom dette er jeg fornøyd men bytter legekontor nå

Fornøyd jeg...

En ålreit fyr og en helt grei lege. Jeg er ikke den som renner ned dørene på legesenteret, men når jeg er innom 1 gang i skuddåret føler jeg at jeg blir tatt seriøst. Greibrokk imponerer med lang erfaring, allikevel skulle jeg gjerne sett litt mer av den "gløden" yngre leger har for utfordringer i faget sitt. Senteret forøvrig synes jeg er helt greit. Men de er ikke kjent for å være veldig tilgjengelige og fleksible. Flere av mine legebesøk kunne vært løst over en telefon f.eks. Slik fleksibilitet hadde nok kuttet ventetiden betraktelig for de som virkelig trenger det Alt i alt er jeg fornøyd med Greibrokk. Men jeg bytter han ut nå på grunn av flytting.

Uengasjert og lei

Har hatt Greibrokk i ca 25 år. Nå som jeg begynner å komme i en alder hvor jeg føler jeg trenger mer enn en som kan skrive ut resepter, bytter jeg.
Han er en god lytter, men overhodet ikke god til å følge opp det som pasienten sier.
Virker ikke som han er oppdatert på utviklingen. Videre gir han et bestemt inntrykk av å være lei av jobben. Det er ikke bra.
Jeg har null tillit til at han ville ha oppdaget om det var noe galt all den tid han bare snakker meg etter munnen og ikke tar affære.
Synd å si, men jeg tør ikke annet enn å bytte lege.

Preges av Stressa personale, Ekstreme ventetider og Leger som er ekstremt overarbeidet.

Hmm.. Heggedal legesenter... Jeg kvier meg hver gang jeg må ned på det legesenteret. Føler en usikkerhet på om jeg vil bli tatt seriøst pga. tidligere opplevelser med Dr. Greibrokk og legesentere generelt.

Dette er et populært legesenter for personer i LAR systemet, og dessverre går det ut over legesenteret. Leger som ofte sitter i møter. Ellers er det pasienter som er så vanskelige å ha med å gjøre at de bare kan komme inn i rommet midt under legetimen din. Dette er noe jeg har sett ofte, folk som får hjelp uten time, bare fordi legen ikke vil lage en scene med denne vanskelige pasienten f.eks.

En annen ting å legge til er vel usikkerheten over hvilket humør du finner legen i når man ankommer. Noen ganger er han veldig blid, andre ganger går jeg ut av kontoret med tårer/klump i halsen å føler meg rett og slett latterliggjort.

Alt i alt anbefaler jeg Greibrokk som en Familielege. Der har jeg hørt at han er flink og har mye god tilbakemelding.

Høflig, hyggelig kar, bryr seg og følger opp.

Vår erfaring med denne legen er av de beste, tross alle andres
meninger. gjør alt man ber han om og grei. derimot har de på legesenteret en meget uhøflig lege sekretær som svarer meget
uhøfilg på telefonen og burde ikke ha jobbet der. drar ned hele lege kontoret.

Ok

Jeg gikk med samme problem til legen mange ganger, uten at jeg følte jeg ble tatt serriøst, eller det ble gjort noe med. Da jeg skiftet lege, brukte hun 5 min på å diagnosistere, og løre problemet.

Vente tid på øyeblikk time ca. 5 dager.

man må bestemme seg å bli syk ca 1 uke i forveien for å få lege time.
Har heldigvis legevakten på Bærum sykehus man kan dra til, men hvorfor ha fast lege da.
Vanskelig å bytte fast lege, da de fleste andre lege kontor fulltegnet, Heggedal legesenter har over 1000 ledige plasser( i motsetning til de fleste legekontor i Asker som har ingen eller få)
utrolig, enda er det lang vente tid, det er til å undres over.
Vanskelig å finne ny fastlege da få har plass til flere pasienter.

Solid Familielege

Meget behagelig fastlege som har bistått oss/meg i mange år ( siden tidlig -90-tall ). Empatisk , imøtekommende og alltid forståelsesfull. Selv etter å ha flyttet ut av fylket har vi valgt å beholde ham som fastlege. Som andre har nevnt hadde legesenteret blitt enda bedre om alle hadde vært som Greibrokk. Mottagelsen man altfor ofte får når man ringer må det gjøres noe med, som servicevennlighet og imøtekommenhet.

For liten tid

Har hatt greibrokk som lege i over 25 år,og liker han.Det som gjør at jeg nå bytter fastlege er nr1: Det er dårlig tilgjengelighet på tlf.Nr2:Hun ene helsesekretæren får deg til å føle deg dum og som ett hår i suppa.Nr3: Jeg får aldri time før langt fram,opptil 14 dager.De er altfor fullbooket.Nr4:Alltid forsinket,ofte over 30 minutter.Nr5:Føler at legen ikke egentlig har tid til meg,og ikke er helt tilstede.

For liten tid

Greibrokk er en lege som er flink men det er alt for stresset på dette legekontoret. De er alltid forsinket og ventetid på telefonen er min 15 minutter og resepsjonistene er uhøflige. Har til og med blitt irettesatt av Greibrokk fordi jeg maset 2 ganger på en henvisning. Da hadde det gått 14 dager.
Anbefaler ikke dette legekontoret. Har nå byttet og er fornøyd med det.

Alltid tilgjengelig

Jeg har hatt Thor Ivar Greibrokk som fastlege i mange år. Pga av en kronisk sykdom har det blitt mange besøk opp gjennom årene. Jeg kan stort sett komme og gå når jeg har behov - uten forhåndsavtalt time - også før/etter kontortid (så lenge han er på kontoret). Stort sett meget flink til å følge opp og sjekke ev. nye løsninger/tilnærminger - også behandlingsformer som er litt eksperimentelle. Svært empatisk, men kan nok oppfattes som litt "rastløs" av pasienter som ikke kjenner ham godt. Papirarbeid er nok ikke det han liker best, men han får det for det meste greit unna. Ringer nesten alltid tilbake samme dag når jeg har forsøkt å kontakte ham/legekontoret.

Fint samarbeid mellom Thor Ivar Greibrokk og Sverre Bang ifbm. ferier/annen type fravær

Meget hyggelig personale på legekontoret også - med ett unntak!

Lite engasjert

Han er alltid stresset, ser ut som han er engasjert. Men er egentlig ikke det. Noterer ikke alltid riktig i journalen.

God lege

Greibrokk er en god lege som tar seg tid og lytter til deg. Han er sympatisk og man føler seg ivaretatt. De fleste som jobber på forkontoret er både hyggelige, blide og hjelpsomme. Dessverre er det èn som arbeider der, som aldri er hyggelig å prate med og som er lite hjelpsom. Ellers er jeg fornøyd med legekontoret.

Alltid hyggelig

Greibrokk er alltid hyggelig, interessert, og tar seg tid. Har vært hos mange leger, ingen har vært så sympatisk som han.

Heggedal Legesenter

Greibrokk er flink, behagelig lege. MEN Heggedal legesenter er umulig å komme gjennom til på telefonene, og en av de som jobber der er uhøflig og sur. Rette og slett frekk. Da jeg endelig kom gjennom på telefonen fikk jeg rett og slett ikke hjelp, ei heller bestlt time for hun kunne ikke vente når jeg ikke hadde mulighet første foreslåtte time.

Lege som lytter

En flink lege som ser pasienten, og ikke bare PC! Føler at legen tar meg på alvor og gjør det han kan for å hjlpe meg å godta min diagnose. Flink til å sjekke total helsetilstand og videresende for ytterlige undersøkelse/ behandling.

Har brukt legen i hele mitt voksne liv. Snart 30 år.

En lege som har tid til og lytte og som man føler er der for deg. Lett og snakke med. Har på mine snart 30 år som pasient blitt flinkere til og sende meg videre med han ikke er spesialist på. Min perfekte fastlege ;o)

En meget god og flink lege

Er flink til å lytte og det virkrer som han tar pasientene på alvor henviser videre hvis det er noe han synes må utredes videre.