Mona Walborg Kalsaas

Storgata 23 2815 Gjøvik
Mona Walborg Kalsaas er en av 29 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Mona Walborg Kalsaas

En kunnskapsrik lege!

Legen er dyktig, hun synes å ha kunnskaper utover det man kan forvente av en allmennlege. Hun er grundig og effektiv og genuint opptatt av å hjelpe deg. Men man opplever i blant at hun kunne tatt seg bedre tid til å lytte til pasienten.

Legen er normalt ikke å treffe på telefon. Det er kontordamen som besvarer telefonhenvendelsene, og man sitter ofte igjen med en følelse av å være til bry når man tar kontakt (pr. tlf.).

Lite tillitsvekkende

Umulig å få tak i på telefon. Resepsjonsdamen er meget merkelig (er hun lege også?)

Meget fornøyd med fastlege Mona Kalsaas

Hun har virkelig sans for god humor og det er morsomt å være pasient hos henne. Hun er en flink fastlege og tar virkelig til seg ting som man sier at man plages med å sånt. Hun sender deg også videre hvis det er noe som andre kan gjøre bedre enn hun og hun tar alltid på alvor det man sier selvom hun er hysterisk morsom =P Jeg anbefaler henne på det sterkeste selvom lista ganske mange ganger er opptatt =/ Men det sier jo bare seg hvor en god lege hun er =)

Sekretæren hennes er derimot ikke så flink..
Hun må alltid vite hva grunnen er til at man skal ha legetime og det er mange ganger jeg har ringt å så har jeg rett og slett ikke fått time fordi hun mener at grunnen til legetime er for liten =P Ofte at hun kommer med anbefalinger hun selv mener man burde gjøre istedenfor å komme til Mona på legetime. Hun er veldig falsk av seg og hun smiler veldig falskt og man føler seg liten. Men jeg pleier bare å spille med å late som om jeg liker henne. Så det negative med sekretærn er egentlig bare å få time hos Mona =P

Når det gjelder ventetid og sånt, så føler jeg det er det samme hos alle leger. Det er en ventetid på 3-4 uker (hvis det ikke er noe hast for da fikk jeg faktisk hjelp helga etter). Det er alltid litt ventetid når man sitter ute i gangen å venter men det er jo vanlig.

Ser at noen har sagt det om kontant betaling. Jeg vetikke helt hva jeg skal si om det, jeg syns det er helt greit, litt kjipt at man ikke får betale med kort men det er jo bare å huske på å ha med seg kontanter så går det bra =)

Så til slutt: Velg Mona Kalsaas som lege så får man heller holde ut med at sekretærn er litt sånn snodig =)

Bra lege, dårlig service ellers

Legen er hyggelig og imøtekommende, har ingenting å klage på når det kommer til henne. Kontordamen (hun som tar telefoner og blodprøver osv) derimot, er et kapittel for seg selv. Hun diagnostiserer over telefonen, "nekter" å sette opp legetime fordi hun mener det er ikke er nødvendig, er avvisende og småfrekk. De tar heller ikke betaling med kort der, og da jeg var der sist fikk jeg beskjed om å gå å ta ut penger nede i storgata. Hadde 40 i feber og var ikke i form til å springe rundt i byen,- fikk beskjed om å forte meg, var snart lunsj.

Legen tar heller ikke telefoner, så det er umulig å ringe for å spørre om enkelte ting.

Jeg bytter lege ene og alene på grunn av dårlig service fra kontordamen/assistenten hos Mona.

En fastlege som virkelig kan anbefales

Veldig fornøyd med legen min. Kan ikke tenke meg å bytte. Har stor tillit til henne og hun har også humor som jeg synes kan være godt i en stressende hverdag. Det var litt ventetid der før, men nå er alt i rute.