Terje Rambøl

Skjetten Legesenter
Nordens vei 15 2013 Skjetten
Terje Rambøl er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Terje Rambøl

Ikke så veldig bra for kronisk syke?

Det gikk bra i begynnelsen, men kvaliteten har stupt, de siste årene.
Han lytter men tingene blir misforstått. Er man kronisk syk og beskjeder skal formidles via sekretær, blir det nesten alltid misforstått. En begynner å motta brev fra div. spesialhelsetjenester man overhodet ikke har bedt om osv.
Dette fører igjen til frustrasjon. Man får ikke medisinen en skulle hatt, men i stedet medisin man ikke trenger, eller noe som ikke hjelper.
Resultatet blir at tilliten gradvis tæres bort. Har man god helse er det sikkert en bra alternativ. Har man derimot dårlig helse er det kanskje bedre å finne et annet alternativ?

God oppfølging

Har alltid tid, lytter og ser oss som pasienter. (mor og barn) Forståelsesfull og følger opp. Søker råd/ekspertise andre steder der dette er nødvendig. Veldig fornøyd.

Usikker på om han fortjener tillit !

Når pasienten vet hva som feiler seg, ok "mekaniker". Kan bli bedre til å forstå at pasienten evner å ha erfaring om seg. Bør henvise videre, enklere. Send kopi av spesialist-/sykehus - vurdering, uoppfordret til pasienten! Snakk MED pasienten. Glem proporsjonsforskjellen. Kanskje også pasienten har verdifull kunnskap ? Vær tydelig på din konklusjon av konsultasjonens undersøkelse ! Spør om pasienten har forstått resultatet !

Useriøs

Føler ikke at han tar problemene mine seriøst og ber meg heller komme tilbake om det ikke gir seg...jeg har en sykdom som kommer til å vare livet ut.

Ikke fornøyd

Fremstår lite interessert i meg som pasient og mine plager. Føler at du ikke blir tatt på alvor.
Mine problemer bagatelliseres og overses, liten hjelp å få.
Ikke gitt meg den behandlingen eller oppfølgingen jeg trenger.
Resultert i flere legebesøk over tid for meg som ikke er så glad i å gå til legen .Tapper deg for tid og energi.