Terje Rambøl

Skjetten Legesenter

2007

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Skjetten Legesenter
Nordens vei 15 2013 Skjetten
Tlf: 64 83 18 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Terje Rambøl er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Terje Rambøl

En lyttende, kunnskapsrik og empatisk lege

Har bare gode erfaringer med denne legen. Han er sympatisk, oppmerksom og følger godt opp meg som pasient.

Den dyktigste legen jeg har hatt

Har hatt 5-6 leger i min tid, og fått erfare både gode, middels og dårlige leger. Terje Rambøl er dyktig. Lytter og er forståelsefull, samtidig som han har god kompetanse. Ikke minst er han ærlig der han ikke er like god som en ekspert.

Utrolig misfornøyd

Er like misfornøyd hver gang jeg er hos han. Han er kald og bryr seg ikke om pasientene sine. Føler han ikke gjør noe for å hjelpe meg og dette gjentatte ganger

Ikke så veldig bra for kronisk syke?

Det gikk bra i begynnelsen, men kvaliteten har stupt, de siste årene.
Han lytter men tingene blir misforstått. Er man kronisk syk og beskjeder skal formidles via sekretær, blir det nesten alltid misforstått. En begynner å motta brev fra div. spesialhelsetjenester man overhodet ikke har bedt om osv.
Dette fører igjen til frustrasjon. Man får ikke medisinen en skulle hatt, men i stedet medisin man ikke trenger, eller noe som ikke hjelper.
Resultatet blir at tilliten gradvis tæres bort. Har man god helse er det sikkert en bra alternativ. Har man derimot dårlig helse er det kanskje bedre å finne et annet alternativ?

God oppfølging

Har alltid tid, lytter og ser oss som pasienter. (mor og barn) Forståelsesfull og følger opp. Søker råd/ekspertise andre steder der dette er nødvendig. Veldig fornøyd.

Usikker på om han fortjener tillit !

Når pasienten vet hva som feiler seg, ok "mekaniker". Kan bli bedre til å forstå at pasienten evner å ha erfaring om seg. Bør henvise videre, enklere. Send kopi av spesialist-/sykehus - vurdering, uoppfordret til pasienten! Snakk MED pasienten. Glem proporsjonsforskjellen. Kanskje også pasienten har verdifull kunnskap ? Vær tydelig på din konklusjon av konsultasjonens undersøkelse ! Spør om pasienten har forstått resultatet !

Useriøs

Føler ikke at han tar problemene mine seriøst og ber meg heller komme tilbake om det ikke gir seg...jeg har en sykdom som kommer til å vare livet ut.

Ikke fornøyd

Fremstår lite interessert i meg som pasient og mine plager. Føler at du ikke blir tatt på alvor.
Mine problemer bagatelliseres og overses, liten hjelp å få.
Ikke gitt meg den behandlingen eller oppfølgingen jeg trenger.
Resultert i flere legebesøk over tid for meg som ikke er så glad i å gå til legen .Tapper deg for tid og energi.

Manglende forståelse

Dessverre opplevde jeg at denne legen manglet nødvendig kompetanse og forståelse til å sette seg inn i mitt sykdomsbilde og gi meg det jeg hadde behov for av oppfølging og behandling.
Noe som over tid ble frustrerende og tungt å forholde seg til og resulterte i et legebytte.

Nøyaktig. god oppfølging, har tid til deg !!!

Flink med resepter og medisiner jfr. medisiner som ikke bør brukes samtidig, og bivirkninger.....Positiv, godt humør.

Fantastisk og empatisk lege

Jeg har snar hatt denne legen i snft 1 år og er kjempe fornøyd, han lytter og ser på deg og ikke på skjermen, har aldri følt han har ville ha meg ut døra fortest mulig.
Dette er en lege som virkelig bryr seg om pasientene sine!

Virker uinteressert

Jeg har nå hatt flere timer spredt over lengre tid hos denne legen. I møtet med meg fremstår han lite interessert i meg som pasient og uengasjert i jobben sin.
Det har vært lang ventetid for å komme inn, og når jeg har fått komme inn har han hastet seg igjennom timen på noen få minutter, alle gangene jeg har vært der.
Denne legen har ikke fremstått som en engasjert eller handlekraftig lege under mine timer. Jeg har sett meg nødt til å finne en annen fastlege, ettersom jeg ikke har fått nødvendig hjelp for min sykdom.

Kjempefin

Kjempefin for meg! Tilgjengelig og lyttende, ung og kreativ. Enkel timebestilling. Virker seriøs og oppdatert