Hilde Kleivmyr-Sandvoll

Tlf: 71 58 75 48 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hilde Kleivmyr-Sandvoll er en av 29 fastleger i Kristiansund

Siste vurderinger av Hilde Kleivmyr-Sandvoll

Profesjonell og menneskelig

Hilde Kleivmyr evner å sjonglere mellom å være menneskelig og personlig, profesjonell og kunnskapsrik. Hun er lyttende og ydmyk, har godt humør og god humor. Hun er åpen for å lære av og om pasientene sine, men tar ansvaret for å holde rett fokus, og er bestemt og rasjonell i vurderingene sine. Hun tar alle innspill på alvor og du kan stole på at hun gjør alt hun kan for deg og vil ditt beste. Hun er den beste fastlegen man kan tenke seg og jeg kommer aldri til å bytte.

Nei, det er IKKE pasientene. Det er henne.

Hensynsløs og nedlatende. Nektet også å skrive ut medisin jeg må ha. Ble fortalt at jeg må vente til fastlegen er tilbake. Takk skal du ha, Kleivmyr. Du synes tydeligvis at brå avslutning av medisiner er en lur ting å gjøre. Måtte dessverre gi en stjerne.

Arrogant og nedlatende

Oppfatter fastlegen som arrogant og nedlatende. Kroppsspråk og ordbruk tilsier at hun ikke er interessert og at hun allerede har gjort seg opp en mening. Krass og hensynsløs i samtale.
Anbefales IKKE.

Dersom du vil ha en lege som tar tak - ikke velg Kleivmyr

Hilde Kleivmyr er svært vanskelig å få tak i, jeg har ventet i snart 2 år på en henvisning til spesialist fra henne og har fortsatt ikke hørt noe. I tillegg virker det for som at hun ikke har forståelse for sine pasienters behov. Anbefales ikke som fastlege! Det kan jo selvsagt være at du får et annet inntrykk, hun har nok som de aller fleste, også noen gode sider...

Flink dokter !

Jeg "kom bort" fra min fastlege jeg hadde hatt gjennom ca 20 år i forbindelse med legens sykdom,og har nå hatt Hilde Kleivemyr som fastlege et par år.Jeg valgte henne etter en uttalelse fra min "gamle" fastlege som uttalte at hun var en flink dokter.
Jeg er litt forundret over de negative uttalelsene som har kommet om henne,og tenker at en del av disse negative kommentarene forteller mer om pasientene en de forteller om legen.
Jeg har full tillit til henne som dokter.Spesielt vil jeg fremheve hennes omsut for at jeg ikke tar medisiner som ikke er bra for meg.Dette gjelder også reseptfrie medisiner.Og,jenta har humor.Det kan være direkte morsom å besøke henne.
I ett tilfelle gjorde hun meg skikkelig sinna.Jeg bestemte meg for at hun skulle ikke dø i synda.Ved neste besøk fortalte jeg henne at jeg hadde ei høne å plukke med henne,og jeg var veldig direkte med henne.Det tålte hun veldig godt,og inrømte at hun hadde begått en taterstrek.Etter dette har jeg fått skikkelig respekt for henne,og opplever nå at vårt forhold til hverandre er så bra som det kan bli mellom dokter og pasient.Jeg kan legge til at jeg er gift med en dokter og har etter mange år fått en viss forståelse for hva jeg kan forvente at en dokter kan og ikke kan.

Kommunikasjonsproblem

Har vore hos denne legen to gonger for same problem, det siste var ein hastetime. Begge gonger har eg oppfatta henne som uinteressert og med forutfatta meiningar, utan interesse for å skaffe seg oversikt over helseproblemet og utan vilje til å hjelpe vidare.

Ho verkar uerfaren i møtet med pasienten og ikkje tillitvekkande.

Eg skiftar fastlege så fort eg kan.

Profesjonell og konkret

Jeg var hos Hilde i juni med mange ulike helse"plager", derav hadde jeg en helt vanlig helsesjekk. Jeg er frisk og rask og hadde strengt tatt ingen viktig grunn til å ta denne sjekken men Hilde hadde ingen problemer med dette. Jeg fikk henvisninger for det jeg trengte henvisninger for. Ved problemer som kunne være pinlige, var Hilde profesjonell og flink.

Jeg tok blodprøver, og fikk påvist mangel på ulike vitaminer. Dette fikk jeg brev i posten om, med beskjed om hvor mye jeg burde ta og en ny oppsatt time for å kontrollere dette.

Hilde er konkret og sier ting som de er. Jeg regner med det er derfor mange av vurderingene her inne påstår hun er "uhyggelig", de forventer nok å gå rundt grøten og småprate. Hilde går rett på sak, noe jeg fant veldig fint!

Det er også veldig enkelt å bestille time.

Styr unna

Arrogant, ,respektløs, lytter ikke til sine pasienter. Opplever at hun har lite faglig tyngde, men er likevel skråsikker på seg selv. Her får du ikke hjelp med dine helseproblemer!

Anbefaler ikke!

Jeg opplevde dr. Kleivmyr som veldig lite imøtekommende og veldig nedlatende. Jeg hadde en sterk følelse av å ikke bli trodd på og hun virket ikke interessert i å hjelpe meg med mine plager! Byttet lege da jeg opplevde dette ved alle legetimene jeg hadde hos henne.

Lege som fikk meg til å skifte lege i dag

Må si jeg som ikke er lege vet mer om sykdommer og forståelse en hun. Hun leser ikke om vær pasient. Hun trur hun vet og er spesialist. Vil ikke vidresende deg hvis er noe. Æ er skjelden til lege må mye til før jeg drar. Men ingen forståelse eller lytte før hun vet best. Så æ føle det er bortkasta dra til henne. Så håpe blir ledig leger i fremtiden. Treng en/ei der før meg og barna.

Nedlatende, og lite imøtekommende.

Hun klaget på ufullstendig journal, og selv om det var mange sider om min historie, så var alt feil for henne.
Hun var lite interessert i å lytte til meg som pasient.
Selv om jeg hadde bestilt dobbeltime, så var det tydelig at hun bare var opptatt å bli ferdig med meg.
Jeg har hatt andre fastleger, og alltid blitt behandlet på en hyggelig måte. Hun ga også klar beskjed flere ganger om at jeg måtte finne en annen fastlege.
Jeg hadde forberedt meg til timen, og kom presis, og hadde mange spørsmål jeg aldri fikk presentert for henne. Hun mangler grunnleggende opplæring i hvordan man skal behandle en pasient. Trist for henne, og trist for meg.
Jeg anbefaler ikke denne legen!

Utrolig arrogant og nedlatende.

Har ikke vært borti en mer nedlatende lege. Hun gjorde seg opp en egen mening uten å være interessert i hva jeg mente. Alt jeg sa ble systematisk avfeid som tull. Skifter fastlege så fort jeg kan.

Hyggelig, grundig og reflektert

Ble møtt med stor forståelse og gode spørsmål for å gå i dybden på problemet. Jeg opplever også at hun hører på pasienten uten å lede fram til første og beste medisin, som jeg desverre har vært slik jeg har blitt møtt hos tidligere fastleger. Er veldig glad for at jeg byttet til Hilde, og anbefaler henne virkelig videre. Hun pusher ikke papir og smertestillende, men hun er interessert i å finne riktig problem og riktig løsning, veldig bra!

Anbefales! Dyktig og reflekterende :)

Vært hos henne en gang. Følte hun var veldig imøtekommende, god øyenkontakt og var lett å snakke med. Hun tok problemet mitt på alvor, ga meg masse gode tips. Hørte også på andre små problemer jeg hadde, og ga meg til og med gode tips innenfor trening.
Hun satt opp en oppfølging, og la selv alternative planer langt fram i tid. Hun var også ærlig og direkte, men følte ikke dette som støtende eller "frekt" som andre har kalt det, men det kommer kanskje ann på alderen til pasienten, da jeg er 19 år og føler meg mest på lik linje som henne, og ikke forventer "ekstra respekt" som jeg har merket flere eldre damer gjør..
Jeg må si jeg er kjempefornøyd,hun tar virkelig jobben på alvor! Anbefaler henne sterkt!

Godt fornøyd

Er ny hos Kleivmyr og fikk et meget godt inntrykk av henne. Lett og snakke med og lytter til hva man har på hjertet. Begrunner sine vurderinger og følger opp med kontroller. Var i utgangspunktet skeptisk da jeg ikke hadde noe tillit til min forrige lege, men sitter igjen med et positivt inntrykk etter å ha vært hos Kleivmyr to ganger.

Frekk.

Sist jeg sjekket, handlet ikke lege-timen om legen selv. Hun var spydig og frekk, oppførte seg som ei ung-jente som virkelig ikke tok jobben sin seriøst. Hun sier ikke fra om endringer i avtaler, og oppførte seg rett og slett respektløs ovenfor meg. Endring av lege for min del. Dette var ikke en kjekk opplevelse.

Et meget godt førsteintrykk!

Har bare vært hos henne en gang, men fikk et meget godt intrykk av henne.

Lett å prate med, empatisk og med en god, direkte tone. Viser engasjement til pasienten og lytter til hva man har å si.

ikke bra

Jeg bytter fastlege så snart en er ledig som jeg har tro på. Har vært hos henne en gang og jeg håper inderlig jeg slipper flere. Nærmest frekk i sin væremåte, følte meg som en uskikkelig skolejente som ikke hadde noe der å gjøre i det hele tatt. Benektet at det jeg søkte hjelp for var der i det hele tatt. For en meg helseangst som meg, var dette rett og slett en skremmende opplevelse.