Hilde Kleivmyr-Sandvoll

Sentrum legesenter

Konsul Knudtzons gate 8 6508 Kristiansund N
Hilde Kleivmyr-Sandvoll er en av 29 fastleger i Kristiansund

Siste vurderinger av Hilde Kleivmyr-Sandvoll

Dersom du vil ha en lege som tar tak - ikke velg Kleivmyr

Hilde Kleivmyr er svært vanskelig å få tak i, jeg har ventet i snart 2 år på en henvisning til spesialist fra henne og har fortsatt ikke hørt noe. I tillegg virker det for som at hun ikke har forståelse for sine pasienters behov. Anbefales ikke som fastlege! Det kan jo selvsagt være at du får et annet inntrykk, hun har nok som de aller fleste, også noen gode sider...

Flink dokter !

Jeg "kom bort" fra min fastlege jeg hadde hatt gjennom ca 20 år i forbindelse med legens sykdom,og har nå hatt Hilde Kleivemyr som fastlege et par år.Jeg valgte henne etter en uttalelse fra min "gamle" fastlege som uttalte at hun var en flink dokter.
Jeg er litt forundret over de negative uttalelsene som har kommet om henne,og tenker at en del av disse negative kommentarene forteller mer om pasientene en de forteller om legen.
Jeg har full tillit til henne som dokter.Spesielt vil jeg fremheve hennes omsut for at jeg ikke tar medisiner som ikke er bra for meg.Dette gjelder også reseptfrie medisiner.Og,jenta har humor.Det kan være direkte morsom å besøke henne.
I ett tilfelle gjorde hun meg skikkelig sinna.Jeg bestemte meg for at hun skulle ikke dø i synda.Ved neste besøk fortalte jeg henne at jeg hadde ei høne å plukke med henne,og jeg var veldig direkte med henne.Det tålte hun veldig godt,og inrømte at hun hadde begått en taterstrek.Etter dette har jeg fått skikkelig respekt for henne,og opplever nå at vårt forhold til hverandre er så bra som det kan bli mellom dokter og pasient.Jeg kan legge til at jeg er gift med en dokter og har etter mange år fått en viss forståelse for hva jeg kan forvente at en dokter kan og ikke kan.

Kommunikasjonsproblem

Har vore hos denne legen to gonger for same problem, det siste var ein hastetime. Begge gonger har eg oppfatta henne som uinteressert og med forutfatta meiningar, utan interesse for å skaffe seg oversikt over helseproblemet og utan vilje til å hjelpe vidare.

Ho verkar uerfaren i møtet med pasienten og ikkje tillitvekkande.

Eg skiftar fastlege så fort eg kan.

Profesjonell og konkret

Jeg var hos Hilde i juni med mange ulike helse"plager", derav hadde jeg en helt vanlig helsesjekk. Jeg er frisk og rask og hadde strengt tatt ingen viktig grunn til å ta denne sjekken men Hilde hadde ingen problemer med dette. Jeg fikk henvisninger for det jeg trengte henvisninger for. Ved problemer som kunne være pinlige, var Hilde profesjonell og flink.

Jeg tok blodprøver, og fikk påvist mangel på ulike vitaminer. Dette fikk jeg brev i posten om, med beskjed om hvor mye jeg burde ta og en ny oppsatt time for å kontrollere dette.

Hilde er konkret og sier ting som de er. Jeg regner med det er derfor mange av vurderingene her inne påstår hun er "uhyggelig", de forventer nok å gå rundt grøten og småprate. Hilde går rett på sak, noe jeg fant veldig fint!

Det er også veldig enkelt å bestille time.

Styr unna

Arrogant, ,respektløs, lytter ikke til sine pasienter. Opplever at hun har lite faglig tyngde, men er likevel skråsikker på seg selv. Her får du ikke hjelp med dine helseproblemer!