Stine Lysgaard Ankerstjerne

Trondheimsveien 184 0570 Oslo
Stine Lysgaard Ankerstjerne er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stine Lysgaard Ankerstjerne

Veldig god lege

Stine er en veldig god lege, kanskje mest på tillitt, respekt og medmenneskelighet. Hun er hyggelig, blid, lett å snakke med, kommer med gode råd ,er også faglig dyktig, profesjonell, og gir pasienten en god helhetsopplevelse uansett hva som trengs gjøres.
Det negative er sekretærene , de trenger lære hvordan man oppføre seg høflig og hvordan kommunisere bedre med mennesker.

Kjempefornøyd

Dette er en av de bedre legene jeg har hatt. Hun tar seg god tid, spør alltid om det er noe mer jeg ønsker å ta opp og behandler meg med respekt. Hun er flink til å gi råd og veiledning, og jeg føler alltid at hun tar meg og helsen min seriøst.

Er det noe negativt som skal sies, er det at hun har vært mye borte grunnet spesialisering og ferie, og vikarene er ikke av samme kvalitet. Jeg er usikker på om hun forstår pasientens behov for tillit til og kontinuitet i legehjelpen sin da hun en gang ga uttrykk for at det var det samme hvem som møtte pasienten. Synd hun ikke ser sin egen viktighet for pasienten...

Hun har også et svært godt humør og er alltid blid, og det er alltid godt å møtes av henne. Anbefales!

Profesjonell, empatisk og imøtekommende

Jeg har flyttet halvannen time ut av Oslo, men velger allikevel å fortsette hos Ankerstjerne, ettersom hun er så utrolig dyktig. Hun lytter til informasjonen jeg gir, tar seg den nødvendige tiden til å hjelpe meg og ikke minst - ser på meg når jeg snakker til henne. Hun er oppmerksom og profesjonell.

Dessverre er hun ikke tilgjengelig på legesenteret for tiden, ettersom hun er i spesialisering.

I den anledning har jeg fått en vikar som er hyggelig og helt ok dersom man har en klar, avgrenset sykdom, men med psykisk sykdom slik jeg har, er han dessverre ikke godt nok informert om det norske helsesystemet til å klare å hjelpe meg når jeg trenger det. Jeg oppsøkte ham for hjelp i forbindelse med fornyelse av søknad om arbeidsavklaringspenger, og da sendte han meg hjem igjen med uforurettet sak fordi han mente vi ikke hadde tid. Han satte opp en ny time til meg, men i mellomtiden kansellerte NAV arbeidsavklaringspengene mine, siden de ikke hadde fått informasjon om helsetilstanden min innen tidsfristen. Det at han ikke kjenner godt nok til systemet og ikke tok seg tid da jeg trengte det, ble i dette tilfellet veldig problematisk for meg, siden jeg ikke har noe å leve av før NAV får det de trenger. Et tips til denne legen er å¨
a seg tid når noe så alvorlig som NAVs penger er involvert. De gir ikke ved dørene, tross alt, og det er pasienten og ikke legen som må ta konsekvensen når pengene uteblir. Ankerstjerne tok meg med på råd om formulertinger i brevet til NAV forrige gang dette var aktuelt, og den timen tok ikke mer enn 15 minutter, så det lar seg gjøre.

Ankerstjerne (og hennes vikar)

Ankerstjerne er en formidabel lege og jeg har vært kjempefornøyd med henne. Per i dag er hun ute i spesialisering, og i hennes fravær har jeg fått en rett og slett forferdelig vikar. Han er ikke videre orientert i helsevesenet, tar ikke psykisk sykdom spesielt på alvor, viser tydelig med kropsspråket at han ikke bryr seg, smiler aldri og sender smertepasienter ut for å hente epikrise fordi han ikke finner det selv i systemet (ja, jeg fikk bekreftet av spesialisten at epikrisen var sendt). Blant annet.

Legekontoret, Rosenhoff legegruppe, kunne ikke være behjelpelige og la meg låne en av deres andre leger inntil hans vikariat er over. Jeg har derfor byttet fastlege. Utrolig synd at en sånn sløv og uinteressert type kom i veien for meg og den aller beste og omtenksomme fastlegen jeg har hatt.

Lege som tar deg på alvor!

Stine er en lege som tar seg tid, og lytter til deg. Har aldri hatt en negativ opplevelse i tiden jeg har hatt henne som lege. Det er så synd hun ikke har flere ledige plasser, skulle ønske samboeren min kunne byttet til Stine som fastlege.