Stine Lysgaard Ankerstjerne

Tlf: 23 40 11 00 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Stine Lysgaard Ankerstjerne er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stine Lysgaard Ankerstjerne

Ikke en lege for meg

Jeg har vært hos Stine 3 ganger nå. Hun er rask å bestille prøver av alle slag og jeg har fått svarene tilsendt hjem, noe som er kjekt.
Jeg har opplevd at Stine kan være veldig bastant i meningene sine, kanskje litt vell A4 for min smak og når jeg trengte henne mest på mitt mest sårbare opplevde jeg henne avvisende og uinteressert.

Alltid vennlig og oppmerksom

Har ingenting å utsette på henne, hun har vært fastlegen min i noen år, og er alltid imøtekommende, vennlig og dyktig.

Veldig god lege

Stine er en veldig god lege, kanskje mest på tillitt, respekt og medmenneskelighet. Hun er hyggelig, blid, lett å snakke med, kommer med gode råd ,er også faglig dyktig, profesjonell, og gir pasienten en god helhetsopplevelse uansett hva som trengs gjøres.
Det negative er sekretærene , de trenger lære hvordan man oppføre seg høflig og hvordan kommunisere bedre med mennesker.

Kjempefornøyd

Dette er en av de bedre legene jeg har hatt. Hun tar seg god tid, spør alltid om det er noe mer jeg ønsker å ta opp og behandler meg med respekt. Hun er flink til å gi råd og veiledning, og jeg føler alltid at hun tar meg og helsen min seriøst.

Er det noe negativt som skal sies, er det at hun har vært mye borte grunnet spesialisering og ferie, og vikarene er ikke av samme kvalitet. Jeg er usikker på om hun forstår pasientens behov for tillit til og kontinuitet i legehjelpen sin da hun en gang ga uttrykk for at det var det samme hvem som møtte pasienten. Synd hun ikke ser sin egen viktighet for pasienten...

Hun har også et svært godt humør og er alltid blid, og det er alltid godt å møtes av henne. Anbefales!

Profesjonell, empatisk og imøtekommende

Jeg har flyttet halvannen time ut av Oslo, men velger allikevel å fortsette hos Ankerstjerne, ettersom hun er så utrolig dyktig. Hun lytter til informasjonen jeg gir, tar seg den nødvendige tiden til å hjelpe meg og ikke minst - ser på meg når jeg snakker til henne. Hun er oppmerksom og profesjonell.

Dessverre er hun ikke tilgjengelig på legesenteret for tiden, ettersom hun er i spesialisering.

I den anledning har jeg fått en vikar som er hyggelig og helt ok dersom man har en klar, avgrenset sykdom, men med psykisk sykdom slik jeg har, er han dessverre ikke godt nok informert om det norske helsesystemet til å klare å hjelpe meg når jeg trenger det. Jeg oppsøkte ham for hjelp i forbindelse med fornyelse av søknad om arbeidsavklaringspenger, og da sendte han meg hjem igjen med uforurettet sak fordi han mente vi ikke hadde tid. Han satte opp en ny time til meg, men i mellomtiden kansellerte NAV arbeidsavklaringspengene mine, siden de ikke hadde fått informasjon om helsetilstanden min innen tidsfristen. Det at han ikke kjenner godt nok til systemet og ikke tok seg tid da jeg trengte det, ble i dette tilfellet veldig problematisk for meg, siden jeg ikke har noe å leve av før NAV får det de trenger. Et tips til denne legen er å¨
a seg tid når noe så alvorlig som NAVs penger er involvert. De gir ikke ved dørene, tross alt, og det er pasienten og ikke legen som må ta konsekvensen når pengene uteblir. Ankerstjerne tok meg med på råd om formulertinger i brevet til NAV forrige gang dette var aktuelt, og den timen tok ikke mer enn 15 minutter, så det lar seg gjøre.