Snorre Langfjæran

c/o Raufoss legesenter Almenvegen 3 2830 Raufoss
Tlf: 61 19 14 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Snorre Langfjæran er en av 13 fastleger i Vestre Toten

Siste vurderinger av Snorre Langfjæran

Flott lege, men meget dårlig organisert kontor

Ingen ting å utsette på legens kompetanse eller empati, men det er som nevnt tidlige lang ventetid på time og et utrolig dårlig organisert legekontor.
Det er ikke uvanlig at en sitter over en time i telefonen før den kuttes av seg selv. Dersom en skal hente dokumenter, kan en bli sittende på venteværelse opp til en time, gjerne to. At det er mange oppgaver betviles ikke, men logistikken der i mot. Oppgavene og pasienten er mer eller mindre de samme, endringen har kommet med endringer i sammensetningen på kontoret.
Helsesekretærene er later til å være lite reflektert over at pasientene er mennesker i en sårbar situasjon og kan oppleves rigide og lite samarbeidsvillige/stresset.
Siden jeg siste halvåret har hatt tettere oppfølging av lege, har jeg tilbragt mye tid på venteværelset her og forstår at dette er en felles opplevelse, ut over den vanlige misnøyen med venting, det er jo alltid noen som klager.
I skrivende stund har jeg nettopp blitt avvist med teknisk stemme "Du blir nå automatisk koblet av køen," som kommer når du har ventet i 60 minutter. Det har skjedd de siste fem gangen jeg har ringt, og to ganger etter hverandre.
Håper denne konstruktiv kritikken blir håndtert til det beste både for kollegialitet og pasientene.
Dersom den betviles, kan det kanskje henges opp en ros og ris kasse på venteværelset?

Bra lege, dårlig organisering

Kunnskapen til legen er det ingenting å si på. Legekontoret derimot, funker ikke. Det er ikke mulig å komme igjennom på telefonen, ikke får man svar på pasientsky, og dersom man kommer innom, må man påberegne flere timers ventetid. Det er håpløst å ha en fastlege på et slikt kontor, da vedkommende aldri er tilgjengelig når man trenger det!

Missfornøyd.

Første gang jeg har opplevd å få endringer på diagnose frem og tilbake på en så lite ok måte. I tillegg er nå inngått planlegging / avtale ignorert etter ny lege har blitt ansatt for å avlaste ham.

Faglig dyktig og god til å lytte - men nesten umulig å få time!

Av de fastlegene jeg har hatt i mitt liv, så er doktor Langfjæran kanskje den faglig mest kompetente. Han er flink til å lytte til pasientene, flink til å følge opp, og flink til å videresende pasientene til spesialister ved behov eller hvis han selv er i tvil. Alt dette bidrar til å skape tillitsbånd mellom lege og pasient, og jeg følte meg meget godt ivaretatt den tiden jeg brukte Langfjæran. MEN, desverre er det nesten umulig å få time hos Langfjæran, også ved relativt akutte ting. Jeg opplevde flere ganger å måtte krangle med kontordama over telefon for å få time, og slik skal det ikke være når man trenger rask legehjelp! For min del rant begeret over da jeg fikk sterke nakkesmerter, og ble satt opp på time nesten to måneder frem i tid. Jeg skiftet fastlege på dagen, og er glad for det. Riktignok savner jeg av og til følelsen av å bli tatt skikkelig på alvor av legen min når det er noe - som jeg ble hos Langfjæran - men jeg savner absolutt ikke det å måtte krangle meg til time de gangene det var noe. Ergo: Super lege, faglig dyktig, hyggelig, seriøs, empatisk - gitt at du klarer å få time.

Langfjæran er best!

Snorre er den beste legen jeg noen gang har vært hos.
Han hører på alt jeg har å si og forstår meg! Han er så utrolig snill og det er nesten så jeg gleder meg til hver legetime for jammen er det sjelden jeg treffer noen som er så koselige.
Kontordama kunne vært 3hakk blidere ellers ok! :)
Forferdelig lang ventetid.. har ventet over en time alle gangene men det er verdt det da man først kommer inn.
Får alltid time veldig raskt.

Strålende fornøyd!

Utrolig flink og dyktig lege, synes jeg. Tar seg TID til å høre på hva du har å si, forståelsesfull og sympatisk, og kan faget sitt. Ventetiden er noe lang, som mange sier, men du får igjen får det når du kommer inn døra på kontoret hans og møter en lege som tar seg tid til å se hver enkelt pasient. Jeg har også mange ganger fått lov til å komme inn i lunsjpauser, etter han egentlig er ferdig for dagen osvosv. Supert!

Bra. Anbefales!

Kan være vanskelig å få time samme måneden, men når man endelig kommer inn møter man en hyggelig og forståelsesfull lege som absolutt gir inntrykk av å kunne sine ting.
Og er han i tvil så sendes du videre til spesialist.
Lett å snakke med, absolutt folkelig.
Har kanskje litt mye å gjøre og litt dårlig tid av og til.

Hyggelg kontordame og, men noe stresset av og til.

Hvorfor?

Kjære snorre, hvorfor tar du på deg så mange pasienter, ser at du fortsatt har ledige plasser enda du har veldig mange pasienter fra før, det er jo såååå lang ventetid, vanskelig å få tak i dere, og man må ofte vente over en time for å komme inn til avtalt time. Legen er flink og dyktig, men tilgjengeligheten er altfor dårlig..skjønner at man tjener bedre des flere pasienter man har, men kanskje greit å sette et tak snart og ta seg bedre av de pasientene man har..

En god fastlege

Flink lege, som er lett å få tak i og er lett og kommunisere med.

Den dårligste legen jeg noen gang har vært hos

Jeg har hatt Snorre Langfjæran som fastlege i ca 20 år før jeg byttet.

"En lege skal lytte til hva du har å si.
En lege skal kunne gjøre mer enn å skrive ut resepter.
En lege skal kunne gjøre mer enn å skrive sykmneldinger.
En lege skal respektere pasientene tid og ikke være flere timer forsinket på første legetime for dagen.
En lege skal være opplyst og ha kunnskap om faget sitt.
En lege skal opplyse sine pasienter om resultatene av prøvene som er tatt.
En lege skal gi gode og reflekterte anbefalinger/råd til sine pasienter.
En lege skal ha sekretærer som tar telefonen og gir pasientene legetimer"

Jeg angrer ikke på at jeg byttet fastlege til noen andre.

Den beste legen jeg har vært hos!

Tar seg god tid, og forklarer godt hva som event. kan gjøres.

Meget travel

Sjelden tid til pasienter, dårlig vurdering, fort gjort å glemme ting

God lege

Er veldig fornøyd med legen som jeg har hatt i mange år. Han tar seg god tid tl pasienten enda han kan ligge etter klokken tar han seg god tid.

Hyggelig !

Hyggelig, og med humor. Generell bra kunnskap, og sender vidre til spesialist hvis behov.

Den trygge og koselige legen vår.

Legen vår er trygg og koselig. Setter stor pris på at han prioriterer de minste pasientene sine først. Vi ringer alltid en gang for mye enn for lite. Du kan stole på at Snorre Langfjæran tar seg tid til deg.

Lat?

Hyggelig så lenge ting er rutineprega. Blir det litt utenom det oppleves han litt handlingslamma. Ser mye på pc'n sin.

Helt ok, men...

Her må du smøre deg med tålmodighet. Ventetiden er som regel på 1-1,5 time. Nesten umulig å komme gjennom på tlf, men har sms-tjeneste.

den beste legen hittil

beste legen jeg har hatt i alle fall, men noe minus er det, han er borte to dager i uken,noe som gjør det vanskelig og få faste medesiner som man må ha, da andre ikke skriver disse ut, vente tiden er også lang på og få en time hos han,

En lege som faktisk hører på det du har å si!

Jeg har vært innom en mengde leger på legevakt, sykehus osv og denne legen er absolutt den beste av alle. Han hører på det du har å si uten å være overlegen pga yrket sitt.
Eneste minus er at det er vanskelig å komme igjennom på tlf, men nå har de jo sms så man får svar som regel samme dag eller dagen derpå.