Ali Hassan Al-Hassan

Frakkagjerdvegen 90 5563 Førresfjorden
Ali Hassan Al-Hassan er en av 9 fastleger i Tysvær

Siste vurderinger av Ali Hassan Al-Hassan

Meget misfornøyd

Meget misfornøyd etter dårlig oppfølging og kommunikasjon med legen. Som førstegangs-gravid fikk jeg dårlig oppfølging, ingen kommunikasjon for veien videre da du oftes ikke vet hva du skal spør om selv. Prøver ble ikke tatt da de skulle og ble møtt med en arrogant og nærmest irritert tilnærming til meg som pasient da jeg bestilte ny time for oppklaring og prøver.
Stor usikkerhet- følte meg ikke ivaretatt.
Anbefales ikke til gravide.

Flink og rolig lege

Rolig og lyttende lege. Har noen ganger blitt misoppfattet, men det kan like gjerne være min egen feil.

Han oppfatter lite av det som sies når han gjør andre ting, som f.eks. når han skriver i journalen på data.
Når jeg som pasient nå er obs på dette, går alt mye bedre.

Virker faglig dyktig og undersøker gjerne litt ekstra.

Han har også særdeles mye bedre barnetekke enn kollegaen over gangen.

Veldig bra lege!

Dette er den mest nøyaktige legen jeg noen gang har vært hos. Tar seg tid, undersøker nøye og utelukker flere ting, tar prøver som man bør og sender videre om han mener det er best. Topp kontordame! Smilende, hjelpsom og rask. 5stjerners!

Følger ikke opp

Legen sendte henvisning til RHL og der forstod de ikke henvisningen å ba han sende ny. Samtidig sendte de til legen ett resultat av en tidligere undersøkelse. Etter ca 2,5 mnd.ringte jeg Sykehuset hvor det ble av timen, da fikk jeg vite at legen ikke hadde sendt inn ny henvisning. Etter kontakt med legen sa han at han hadde glemt det og kom med undskyld, men går dette ant.

Meget misfornøyd

Vansklig og komme gjennom på tlf. Når en til slutt kommer gjennom har hun som tar tlf vanslig for å forstå hva en sier.

Når jeg kommer til legen er han arrogant, sur og støttende. Han vil ikke gjøre de undersøkelsene jeg er der for fordi jeg har dagens siste time og han ligger nesten 45 min bak skjemaet, og det er tydlig at han vil gå hjem. Blir feil informert, og blir ikke henvist til riktig plass...

Jeg holder på å begynne å gråte inne på legetimen flere ganger.

Endte opp med å skifte fastlege til en annen kommunde fordi alle andre I Tysvær var fylle. Bedre med litt lenger reise tid, en å måtte gå til denne legen.

Bare rot

Ved en andledning brukte jeg en dag på å ringe for time uten å få kontakt. Til slutt kjørte jeg til legekontoret og det var stengt uten at det var lagt inn beskjed på telefonsvarer.

Legen rotet med henvisning slik at barnepoliklinikken ikke forsto hva som var problemet og bad om ny henvisning.

Ble i tillegg sendt til apoteket for å hente e - resept uten at han hadde lagt resepten inn. Måtte tilbake 2 ganger før han hadde gjort det riktig.

Helt umulig å få kontakt med legekontoret på telefon.

Helt ubrukeli

Skulle aldri vært lege umulig og komme i kontakt med ikke lett og snake med blei hissig. Forstår ikke va ein sier

En god å kjekk lege

Gikk til han pga Post Traumatisk Stress Syndrom etter en arbeidsulykke i 2010. Først virket han vanskelig å prate med men etter en stund så løsnet det, måtte være klar å tydelig i tale da han forstod dårlig norsk men gikk etter hvert bra, på en fredag hvor han var alene på kontoret tok han seg god tid til meg og det hele endte med at han på kveldstid leste gjennom min journal og epikriser for og forstå saken bedre. Og på mandagen ringte han meg direkte for og bekrefte at han hadde lagt press på DPS for og ta meg inn hurtig. Eneste å klage på er kontor damene som kan virke sure/stresset men det endrer seg nok nå som de flytter til nye lokaler i et fellesskap av leger! Så gi han en tjangse så viser han seg å være forståelsesfull og bryr seg om sine pasienter. Ang lang telefonkø så er SMS tjenesten veldig bra å bruke.

den verste legen jeg har hatt

opplevde han som arrogant og dømmende,om man har psykiske sykdommer,de blir ikke tatt alvorlig,hverken av lege eller kontoret,han er hissig og kranglete,kverulerte til og med på mine faste horomontabletter.Gikk gråtende derfra de gangene jeg var der.Vanskelig komme gjennom på tlf,og blir møtt med ingen forståelse og lite respekt.De klager alltid at det er stor pågang,derfor lang ventetid få time,det bør ikke bebreides andre pasienter hvor "travelt" de har det. Alt bør bli bedre der.Jeg har byttet faslege,mistet respekten for de.

Den beste legen som jeg har hatt

Han er en god og flink lege med mye erfaring, snill, lytter veldig bra og undersøker nøyaktig .
Han er mer praktisk , viser mye respekt og svarer alltid på mine spørsmålene.

En forferdelig lege

En forferdelig lege som ikke skjønner norsk.
Han krangler mer med pasientene enn han prøver å hjelpe.