Peter Kalinichenko

Storsteinnes legekontor Mann, 34 år

Autorisert2009
Ledige plasser 17 av 840
Vil du bytte til denne fastlegen?

Storsteinnes legekontor

Rådhusgata 11 9050 Storsteinnes
Peter Kalinichenko er en av 7 fastleger i Balsfjord

Siste vurderinger av Peter Kalinichenko

Fastlege nr 1

Peter er en fantastisk lege. Du føler deg trodd og ivaretatt med en gang du trår over dørterskelen hos han. Han stiller gode spørsmål som gjør at du bedre kan forklare problemene dine, og han henviser deg til spesialist så snart han mener det er behov for det. Han ringer også til UNN om det er noe han selv er usikker på - og du får det meste avklart veldig raskt, om ikke mens du er inne hos han - så i løpet av dagen.

Lyttende, klok og tilgjengelig.

Jeg har i lang tid hatt utfordringer med betente mandler og infeksjoner.

Etter å ha vært syk 3-5 ganger i året var svaret hos min gamle lege alltid at jeg ikke hadde høy nok infeksjon (CRP) til at jeg kunne få antibiotika. Og jeg ble mye sykemeldt.

Etter én enkel konsultasjon hos Dr. Kalinichenko så henvise han meg til Øre-Nese-Hals spesialist. Han uttalte at jeg var et av de mest opplagte tilfelle han hadde sett på 2-3 år. Mandlene ble raskt fjernet og jeg har de siste 2 årene ikke vært sykemeldt, dvs. ikke én eneste gang :)

Videre så har jeg astma. Gamle legen skrev ut inhilatorer som til tross for sin effektivitet er trasige å ta 3-4 ganger om døgnet. Dette medførte at jeg sjeldent tok medisinen som forevist. Selv om dette først og fremst er min svakhet, så ble livet dramatisk bedre etter en time hos Dr. Kalinichenko. Han skrev ut astmamedisin i pilleform for meg! Jeg ante ikke engang at slikt fantes. Men det var en forholdsvis ny medisin som han anbefalte. Noe motvillig forsøkte jeg dette. Resultatet er nå er at jeg tar 1 pille og har ingen utfordringer. Mot at jeg før måtte bære på den plast-dingen og ta dype ånde-drag flere ganger om dagen. Dette har ført til at jeg er i bedre form og at livet er blitt lettere (les: tenker mindre på medisin)

Alt i alt en meget hyggelig, kjekk og kompetent lege.

Anbefales uten forbehold.

Pålitelig og tillitvekkende

Petr er lydhør og tar deg på alvor. Han er oppriktig interessert, og jeg har opplevd å bli oppringt av ham fordi han har tenkt på meg og mitt problem på fritiden, og kommet frem til ting vi kan prøve :)

Sympatisk og lyttende.

En lege jeg som pasient er meget godt fornøyd med. Han tar seg tid til å lytte, og gjør sitt ytterste for å hjelpe oss pasienter. Han viser at han tror pasientene, og henviser videre til spesialist dersom han mener det er nødvendig for å få en diagnose.

Meget dyktig lege

Tar deg som pasient på alvor. Sender deg til spesialist når det er nødvendig. En meget flink og dyktig lege som alltid er blid og hyggelig