Dagfinn Kittelsen

Bekkestua Fastlegekontor

2010

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bekkestua Fastlegekontor
Bærumsveien 205 1357 Bekkestua
Tlf: 67 10 13 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dagfinn Kittelsen er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Dagfinn Kittelsen

Min lege

Dagfinn Kittelsen er min fastlege. Det er jeg meget fornøyd med. Det er lett å samtale med ham, jeg får gode medisinske råd, og han følger opp.

Veldig misfornøyd og har byttet lege

Føler at legen er arrogant og nedlatende. Spør meg hva jeg vil han skal gjøre med problemet. Han er lege og bør vite evt hva som må gjøres og hvor det skal henvises. Man skal ikke behøve å fortelle legen det! Har alltid følt meg veldig utilpass etter konsultasjoner hos denne legen og anbefaler ingen å gå dit.

Solid

Kom til Kittelsen med problemer som hadde bygget seg opp over tid. Fikk en grundig gjennomgang, og er i dag fri for tidligere plager. Fikk god oppfølging og god service. En fastlege jeg er godt fornøyd med.

Endelig en som skjønte, og som gadd å gå systematisk til verks!

Jeg har lenge slitt med ganske merkelige plager. Rare utslag, sliten, svimmel og en del smerter. Har forsøkt å få orden på dette i noen år, men uten hell. Følte meg ganske dum etterhvert. Jeg ga derfor etterhvert opp min forrige fastlege og byttet til Kittelsen.
Endelig fikk jeg svar! Kittelsen gikk grundig til verks, lyttet og kom med forlag som ingen andre har foreslått. Nå er jeg symptomfri, frisk og rask, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke byttet fastlege før.
Veldig bra opplevelse.

Behagelig. Hyggelig og interessert lege.

Kittelsen har vært min fastlege i snart to år, og jeg har blitt møtt på en god måte hver gang jeg har oppsøkt legekontoret. Føler meg trygg og "sett".

Dagfinn Kittelsen

Fikk Kittelsen etter at min forrige fastlege måtte slutte. Var veldig fornøyd med henne. Kan ikke si det samme om Kittelsen. Er mer opptatt med å se på skjermen enn på pasienten.Engasjerer seg lite.
Virker veldig fjern og arrogant. Unngår å oppsøke legekontoret, selv om jeg kunne noen ganger ha trengt det.

virker arrogant og uintressert

Vært hos denne legen 2 ganger
trodde han bare ikke likte meg som person, men nå ser jeg jo flere har samme oppfattning ...
får en følese av å bruke opp tiden hans når du er der,
bagateliserende i forhold det man kommer for å ta opp å få hjelp til...
ham er sikkert en flink medisiner, men allmenlege nei...
men ser mange har en god opplevelse av han og oppfatter han som en flink lege og rådgiver...

Meget god lege!

Fikk raskt time, fikk en god gjennomgang av mitt problem, og fikk meget effektiv behandling. Anbefales!

Surrete lege

Har vært hos Kittilsen flere ganger og kan dessverre ikke anbefale han i det hele tatt. I begynnelsen synes jeg det var positivt at han tok seg god tid, men han er overhodet ikke overbevisende og tillitskapende i sin utøvelse av yrket. Han er surrete, dvs han er en dårlig lytter og skaper unødvendige misforståelser og dermed usikkerhet hos meg som pasient. Han stiller få spørsmål og virker uinteressert og fraværende. Sånn skal det ikke være, og nå har jeg byttet til ny fastlege.

Godt fornøyd

Legen lyttet, var tilstede og hørte på mine bekymringer over egen helse. Fikk noen tips jeg ikke hadde tenkt på som jeg vil prøve frem til neste avtale med legen som ble satt opp.

Endelig en som det går an å snakke med.

Jeg har tidligere hatt problemer med leger som ikke har tid, som ikke tar meg alvorlig, som ikke hører hva jeg sier og som ikke er ledig på ukesvis. Det kan hende det har mest med selve fastlegeordningen å gjøre, men litt personlighet er vel også medvirkende, tror jeg.

Jeg fikk i hvert fall en positiv opplevelse her, og tror jeg skal bli en stund.

Avvisende, virket brydd

Virket apatisk, brydd, og jeg følte meg absolutt ikke ivaretatt. Så ikke på meg mer enn han måtte. Definitivt et ugreit møte med legen. Skrev noen ord på dataen, ga med en henvisning videre uten å drøfte, gjenta eller bekrefte det jeg hadde sagt. Ikke fornøyd.

En lege som ser, hører og møter pasienter.

En lege som gir god service og viser meg respekt. Rolig og avslappende.

Følte meg sett

Ser det er ulike opplevelser av møtet. Jeg kom fort igjennom på telefon. Jeg ble tatt inn presis om ikke 5 minutter før. Jeg fikk anledning til å legge frem min sak/ bekymring. Jeg fikk en resept og noen råd om hvordan håndtere situasjonen.

Dårlig kommunikasjon og lite troverdig

Har brukt denne legen en gang og byttet fastlege senere. Han hadde gått for dagen da jeg skulle ha time og legen ble derfor tilbakekalt. Fikk ingen beklagelse etter over 1 time venting og legen virket irritert. Mumlet og stirret i PC skjerm. Så ikke på pasienten (datter). Uinterressert i pasient og problemstillingen. Henvisning vi fikk var såpass lite troverdig at jeg selv tvilte på den og den ble også avvist. Ingen oppfølging av lege da henvisningen ikke nådde fram. Byttet fastlege. Legen trenger kurs i kommunikasjon og å bry seg om pasienten.

Godt fornøyd

Fikk time raskt, det var ikke forsinkelser, jeg ble god tatt mot og opplevde at ble hørt og at legen hadde tid. Ble henvist videre til undersøkelse, noe som jeg opplevde som positivt.

Bra mottatt, føler meg tatt på alvor og fikk gode tips

Ser andre her har andre opplevelser, men jeg må si at jeg ble god tatt mot, ble lyttet til og fikk både gode råd og henvisning til spesialist. I den grad jeg personlig synes det er "festlig" å gå til lege, synes jeg denne legen gjorde en god jobb. Hvis jeg først går til lege er jeg nemlig sikker på at noe er galt. Fikk en grundig undersøkelse og gode tips som allerede har hjulpet meg fremover.

Lite empatisk lege

Møtte denne legen i en "krisesituasjon", møtte lite forståelse eller sympati. Følte meg mistenkeliggjort, og at problemet ble bagatellisert. Jeg opplevde at han snakket ned til meg, som om jeg ikke forsto hva som var mitt eget beste.

Virker uinteressert og uinformert

- Kan virke dårlig forberedt
- Tilsynelatende uinteressert
- Snakker minimalt. Man må noen ganger selv stille spørsmålene.
- Ser ikke alltid på pasienten (f.eks. min sønn)
- Sier det, "Det går bra"

Trenger kommunikasjonskurs

Denne legen virker lite interessert i sine pasienter. Han mumler mens han ser inn i dataskjermen, og stiller få spørsmål. Han trenger rett og slett et gjenoppfriskningskurs i pasientkontakt! Heldigvis har jeg leger i familien som kan overprøve hans diagnoser, for denne legen utviser ikke mye tillit.