Shirin Ghanavatian

Vital Legekontor
Grønlandsleiret 31 0190 Oslo
Shirin Ghanavatian er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Shirin Ghanavatian

Hvorfor har ikke sekretæren blitt byttet

Skjønner virkelig ikke at Vital legekontor ikke har byttet ut resepsjonisten? Når jobben er å være stemmen utad og gi god service. Alltid problemer med PasientSky timebestilling og å få time den dagen som ønskes. Ringer ikke opp, er kort og kald på telefonen. Dessverre har Shirin blitt helt borte og har nå vikar nr 2- som er veldig hyggelig og tar meg på alvor, det at man ikke får beskjed at legen blir borte eller hvor lenge en vikar blir er problematisk for meg, som virkelig trenger riktig oppfølging. Lokalet er skittent og bryr meg veldig over det hver gang jeg er der.

Vennlig og hyggelig

Jeg har hat Shirin som fastlege siden 2014 og jeg har aldri vært noe annet enn fornøyd med henne. Hun har alltid vært vennlig og lyttet til meg. Om noe har vært uklart stiller hun spørsmål for å få et klart bilde over min situajson. Hun er også svært flink på å forklare hvordan eventuelle medisiner fungerer og hvorfor hun mener disse vil hjelpe meg.

Den ene gangen jeg var akutt syk fikk jeg time dagen etter. Andre ganger har jeg alltid fått time innen 3-5 dager, noe jeg syns er mer enn akseptabelt. Kontoret har dessuten muligheter for å bestille time elektronisk så man slipper å vente i telefonen. Her opplever jeg å få rask tilbakemelding på bekreftet time.

Det var noe ventetid til timen uansett når på dagen jeg har hatt time, men det har ikke vært mer enn 10-15 minutter å vente.

Jeg byttet kun bort fra henne da jeg flyttet ut av fylket.

Tillitsvekkende og hyggelig

Jeg gruer meg av og til før et legebesøk, men føler meg alltid bedre etter å ha vært hos Shirin. Hun lytter og tar meg på alvor, og er hyggelig og varm. Jeg anbefaler gjerne Shirin videre til andre - hun er en flott lege!

Fantastiske leger, ubrukelig legekontor

Jeg byttet til Shirin for nesten 2 år siden og har siden vært der for litt småtterier og hun er en strålende lege. Tar alt jeg nevner på alvor, henviser raskt og virkelig hører på hva jeg har å si. Samme med hennes vikar Sosan. Fantastiske damer! Men! Og det er et stort men. Den mannlige legesekretæren er både inkompetent (helt enkle tjenester er han ikke behjelpelig med), det virker ikke som han forsøker og han fremstår som om han misliker jobber sin. Jeg har selv i mange år jobbet på et fastlegekontor i en annen by og jeg har ganske god oversikt over hva som kan gjøres av en legesekretær og ikke, da jeg tok han på dette en gang han ikke hjalp meg fikk jeg bare et surt svar tilbake. I tillegg fremstår lokalene som veldig udelikate. Enkelte prøver gjøres på et felles toalett i gangen, det er et veldig lukket venteværelse og de ansatte spiser lunsj på samme sted som blodprøvene tas. Det virker dessverre som et utrolig uproft sted, noe som er veldig synd da legene jeg har møtt der er helt fantastiske.

Vikar: dr. Sosan Lotfi dårlig lege!

Hos Shirin har jeg vært et par ganger. Hun var ganske fin og hjelpsom lege. De senere gangene jeg var på legekontoret var det en vikar lege som heter Sosan Lotfi. Hun er en frekk kvinne som stadig ler og har uhyggelige kommentarer som er direkte. Man får heller ikke svar på spørsmålene man stiller til henne. Jeg vil ikke kalle henne lege en gang. Hun har jeg vært hos flere ganger med tanke på at Shirin kommer tilbake. Men det har gått over ett år og Shirin har ikke kommet tilbake.

Skuffende og utilgjengelig

Jeg er sjeden syk og har derfor hatt Shirin som fastlege i noen år nå, uten å tenke så mye over det.

Hun har vært helt grei og lyttende de få gangene jeg har vært der i løpet av disse to årene. (Valgte hun som fastlege da, pga få pasienter)

Sist, da jeg ble akutt syk og ringte inn kl 8:00, da legekontoret åpnet sier de i en automatisk tlf.svarer: "Trykk 9, så ringer vi deg opp igjen, uten at du mister plassen din" Jeg gjorde det og ventet i over 30 min, uten å høre noe som helst. 8:45 ringer jeg opp igjen, og etter lang tid svarer en frekk mann, også lege på kontoret at de ikke har noen ledige timer, om det haster kunne jeg bare dra på legevakten!

Bare tanken på å sitte på legevaken å vente der i mange timer orket jeg ikke, og sende en mail i håp om å få en time dagen etter. Da ringte denne mannen meg opp igjen og ba meg dra til legevakten nok en gang og påpekte alt jeg hadde gjort feil med bestilling av time; mail (som var en bestillingsmåte sist jeg var der for et år siden) var IKKE ok, og sykemelding kunne jeg se langt etter, det var bare å komme seg til legevakta for å komme noen dager senere gikk heller ikke, for legen må bedømme hvor syk du er når du er syk.

Etter at jeg er ferdig å skrive denne anmeldelsen, bytter jeg lege.

Tullete telefonsystem (med ringing tilbake, og at man ikke mister plassen sin), frekke folk, og ikke særlig hyggelig legekontor heller. Anbefales IKKE.

Grei lege

Shirin var de første gangene veldig hyggelig, men jeg opplevde henne etterhvert som lite interessert i å lytte til det jeg hadde å si. Noen ganger trenger man bare at noen lytter og tar seg tid hvis man har fått en diagnose. Legesenteret er ikke spesielt profesjonellt og det er ikke hyggelig å komme dit.

Bra lege, uprofesjonelt legekontor

Jeg har hatt Shirin som lege i 2-3 år nå, og det har vært helt greit å ha henne som fastlege. Hun kan oppfattes som noe distansert, og tar seg ikke alltid tid til å gå i dybden av problemene. Med andre ord: rask og effektiv, som til tider er veldig positivt, og andre ganger kan oppfattes som at hun bare vil bli ferdig fortest mulig. Likevel er hun hyggelig og profesjonell.

Legekontoret er en annen sak. Jeg har opplevd at de har glemt å sende inn, (eller rotet bort) prøver, noe som gjør at jeg i ettertid har blitt nervøs når jeg ikke har fått tilbakemeldinger. Forrige gang jeg tok blodprøve var hun som tok den så hardhendt at jeg hadde et stort blåmerke i over en uke etterpå. Resepsjonen er veldig utilgjengelig bak en dør, og mannen som jobber der oppleves som frekk. Derfor har jeg nå valgt å bytte fastlege. For meg er et profesjonelt legekontor minst like viktig som legen.

Ikke helt fornøyd

Jeg syntes ikke at hun lyttet bra nok. Hun er hyggelig men burde ta seg mer tid for pasienten tenker jeg.

Fin og god lege

Etter å ha byttet frem og tilbake mellom leger i Oslo har jeg kun blitt møtt med apatiske roboter. Shirin derimot er veldig medmenneskelig og jeg har full tillit til henne som lege. Hun tar seg alltid god tid til meg som pasient og er alltid sympatisk med en løsning.

Kjenner meg ikke igjen i noen av de negative tilbakemeldingene under..

De i resepsjonen er derimot ganske bra udugelige og lite serviceinnstilt. Lokalene ser også ganske bra shabby ut, men det er ikke akkurat Shirin sin feil.

Uprofesjonelt

Jeg skiftet nylig fastlege da jeg var veldig misfornøyd med Shirin, og Vital Legekontor. De to siste timene jeg hadde møtte jeg opp forgjeves. Første gang var Shirin syk, uten at jeg ble kontaktet. Andre gang hadde Shirin bestemt seg for å ta ferie, uten at jeg ble kontaktet.

Jeg har også spurt Shirin om hun kan snakke litt sakte, da jeg ikke er norsk, og forstår ikke når hun snakker så fort. Hun tilpasser seg ikke til dette.

Valgte denne legen pga beliggenhet, har byttet nå.

Det er greit å få time på senteret, har ikke hatt behov for akuttime. Hun gir behandling i forhold til enkle behov, men virker ikke interessert i å vite mer en nødvendig, og er litt rask i behandlingen. Har selv foreslått aktuell behandling av et medisinsk problem som ble avslått, men som ble rekvirert av spesialist da jeg kom dit. Anbefaler å ta blodprøver på Fürst og ikke på legesenteret.

Uinteressert lege..

Veldig uniteressert lege. Sitter for det meste og ser på skjermen og er ikke veldig interessert i prøve å undersøke hva som er galt med pasienten. Virker ikke veldig kunnskapsrik.
Det er også veldig ubehagelig å ringe dit da deres mannlige legesekretær er frekk og uhyggelig. Styr unna.

En dyktig lege!

Familien vår har nå hatt Shirin som fastlege i snart 5 mnd og det å bytte til henne er et valg vi ikke angrer på. I motsetning til den gamle fastlegen vår, er hun en som lytter og en som bryr seg om de problemene man måtte ha. Jeg setter spesielt pris på den hjelpen hun tilbyr min far og den veiledningen hun gir for at han skal få en lettere hverdag. Det eneste negative er den mannlige legesekretæren som for meg fremstår som en spydig og frekk individ. Han har flere ganger kommet med spydige kommentarer og jeg har lagt merke til at han glemmer å skjerme pasientens privatliv. Noe jeg reagerte veldig sterk på var da han glemte å trekke for skjermbrettet i forbindelse med en undersøkelse en pasient gjennomgikk.

Shirins vennlighet, kompetanse og faglig innsikt veier opp for dette og jeg har allerede anbefalt henne til venner og familiemedlemmer. Hun er en flink lege som fortjener all skryt hun måtte få!

Jeg skal bytte

Jeg angrer at jeg står på listen hennes. Var dum å ikke sjekket anbefalinger før jeg valgte det legekontoret som var nærmest. Hun er ikke en bra lege, og har null forståelse for problemer som ikke kan oppdages i laboratoriet. Anbefaler ingen.

Bra lege, men uappetittlig legekontor

Selve legekontoret er uappetittlig.
Det er ekkelt f.ks å måtte ta egne prøver på felles herre- og dametoalett kun skillet av lettvegg, hvor det i tillegg alltid er veldig skittent.
Det er også skittent og rotete inne på "laben" - hvor de spiser lunsj. Synd, for jeg liker Shirin.

Anbefaler ingen

Byttet til henne etter å ha lest her på legelisten, og hun hørte sympatisk og medmenneskelig ut. Men stol på meg, hvis dere er ute etter en lege som også ser psykisk sykdom, så er ikke dette legen for dere. Hun har 0 forståelse for at et menneske kan slite psykisk på lik linje som fysisk. Her får du bare klare deg selv, for hun mener "alle mennesker syntes det er slitsomt å jobbe".
Den mannlige legesekretæren her er også frekk og spydig på telefon, og opplever at han hisser seg opp og legger på røret.
Jeg anbefaler iallefall ikke denne legen eller legekontoret til noen som sliter med annet enn influensa.

Flink lege som tar deg på alvor

Jeg har hatt Shirin som fastlege i ca 3 år og synes hun er en god lege! Hun har tatt seg tid til meg, svart på spørsmål og jeg opplever at hun strekker seg for å ha gode legetimer. Jeg har ingenting å utsette på henne og opplever at hun tar meg og det jeg sier på alvor. Hun er lett å få kontakt med på sms og mail for å avtale timer. Jeg kan anbefale henne!

Sympatisk lege

Shirin er en veldig sympatisk dame som bryr seg om pasientene sine. Hun er en god lytter og henviser raskt videre til spesialist om nødvendig. Hun tar gjerne tak i ting med en gang, og ringer sykehus, røngten eller hva det skal være mens jeg sitter hos henne. Det er supert at hun får ting gjort! Hun er også lett å prate med. Alltid presis til avtalt tid og tar seg god tid med meg.

Selve venteværelse kunne gjerne vært litt "freshere", og med lettere tilgang til kontoret. Man må banke på en dør for å få kontakt med noen som jobber der. Jeg har også opplevd å høre sensitiv informasjon om andre pasienter når jeg har stått i gangen ved kontorene. Ble også tatt blodprøve av en som var så forskjøla at snørret rant en gang.

Alt i alt: Shirin er helt topp og flink dame, men legekontoret burde jobbe litt med rutinene for å blir proffere.

Jeg synes det veier så mye opp at legen min er så lett å prate med at jeg lever med det.

God tilgjengelighet, men kunne vært grundigere

Jeg fikk raskt time, der jeg forklarte hva jeg ønsket å sjekke. I løpet at av to legetimer fikk jeg sjekket det som egentlig var årsaken til at jeg ville til legen.