Shirin Ghanavatian

Vital Legekontor Kvinne, 33 år

Autorisert2013
Ledige plasser 40 av 1800
Vil du bytte til denne fastlegen?

Vital Legekontor

Grønlandsleiret 31 0190 Oslo
Shirin Ghanavatian er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Shirin Ghanavatian

Vennlig og hyggelig

Jeg har hat Shirin som fastlege siden 2014 og jeg har aldri vært noe annet enn fornøyd med henne. Hun har alltid vært vennlig og lyttet til meg. Om noe har vært uklart stiller hun spørsmål for å få et klart bilde over min situajson. Hun er også svært flink på å forklare hvordan eventuelle medisiner fungerer og hvorfor hun mener disse vil hjelpe meg.

Den ene gangen jeg var akutt syk fikk jeg time dagen etter. Andre ganger har jeg alltid fått time innen 3-5 dager, noe jeg syns er mer enn akseptabelt. Kontoret har dessuten muligheter for å bestille time elektronisk så man slipper å vente i telefonen. Her opplever jeg å få rask tilbakemelding på bekreftet time.

Det var noe ventetid til timen uansett når på dagen jeg har hatt time, men det har ikke vært mer enn 10-15 minutter å vente.

Jeg byttet kun bort fra henne da jeg flyttet ut av fylket.

Tillitsvekkende og hyggelig

Jeg gruer meg av og til før et legebesøk, men føler meg alltid bedre etter å ha vært hos Shirin. Hun lytter og tar meg på alvor, og er hyggelig og varm. Jeg anbefaler gjerne Shirin videre til andre - hun er en flott lege!

Fantastiske leger, ubrukelig legekontor

Jeg byttet til Shirin for nesten 2 år siden og har siden vært der for litt småtterier og hun er en strålende lege. Tar alt jeg nevner på alvor, henviser raskt og virkelig hører på hva jeg har å si. Samme med hennes vikar Sosan. Fantastiske damer! Men! Og det er et stort men. Den mannlige legesekretæren er både inkompetent (helt enkle tjenester er han ikke behjelpelig med), det virker ikke som han forsøker og han fremstår som om han misliker jobber sin. Jeg har selv i mange år jobbet på et fastlegekontor i en annen by og jeg har ganske god oversikt over hva som kan gjøres av en legesekretær og ikke, da jeg tok han på dette en gang han ikke hjalp meg fikk jeg bare et surt svar tilbake. I tillegg fremstår lokalene som veldig udelikate. Enkelte prøver gjøres på et felles toalett i gangen, det er et veldig lukket venteværelse og de ansatte spiser lunsj på samme sted som blodprøvene tas. Det virker dessverre som et utrolig uproft sted, noe som er veldig synd da legene jeg har møtt der er helt fantastiske.

Vikar: dr. Sosan Lotfi dårlig lege!

Hos Shirin har jeg vært et par ganger. Hun var ganske fin og hjelpsom lege. De senere gangene jeg var på legekontoret var det en vikar lege som heter Sosan Lotfi. Hun er en frekk kvinne som stadig ler og har uhyggelige kommentarer som er direkte. Man får heller ikke svar på spørsmålene man stiller til henne. Jeg vil ikke kalle henne lege en gang. Hun har jeg vært hos flere ganger med tanke på at Shirin kommer tilbake. Men det har gått over ett år og Shirin har ikke kommet tilbake.

Skuffende og utilgjengelig

Jeg er sjeden syk og har derfor hatt Shirin som fastlege i noen år nå, uten å tenke så mye over det.

Hun har vært helt grei og lyttende de få gangene jeg har vært der i løpet av disse to årene. (Valgte hun som fastlege da, pga få pasienter)

Sist, da jeg ble akutt syk og ringte inn kl 8:00, da legekontoret åpnet sier de i en automatisk tlf.svarer: "Trykk 9, så ringer vi deg opp igjen, uten at du mister plassen din" Jeg gjorde det og ventet i over 30 min, uten å høre noe som helst. 8:45 ringer jeg opp igjen, og etter lang tid svarer en frekk mann, også lege på kontoret at de ikke har noen ledige timer, om det haster kunne jeg bare dra på legevakten!

Bare tanken på å sitte på legevaken å vente der i mange timer orket jeg ikke, og sende en mail i håp om å få en time dagen etter. Da ringte denne mannen meg opp igjen og ba meg dra til legevakten nok en gang og påpekte alt jeg hadde gjort feil med bestilling av time; mail (som var en bestillingsmåte sist jeg var der for et år siden) var IKKE ok, og sykemelding kunne jeg se langt etter, det var bare å komme seg til legevakta for å komme noen dager senere gikk heller ikke, for legen må bedømme hvor syk du er når du er syk.

Etter at jeg er ferdig å skrive denne anmeldelsen, bytter jeg lege.

Tullete telefonsystem (med ringing tilbake, og at man ikke mister plassen sin), frekke folk, og ikke særlig hyggelig legekontor heller. Anbefales IKKE.