Bård Wiktorin Haavardsholm

Lørenskog Legesenter

2005

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Lørenskog Legesenter
Fjellhamarveien 46 1472 Fjellhamar
Tlf: 67 91 15 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bård Wiktorin Haavardsholm er en av 31 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Bård Wiktorin Haavardsholm

Denne legen stoler jeg på.

Uten den store undersøkelsen, sendte han meg raskt videre til spesialist ved sykehuset. Dr. Haavardsholm har vært tilgjengelig og imøtekommende for meg ved spørsmål og tjenester. Fornyelse av resepter blir ordnet på kort tid. Dr. Haavardsholm er alltid blid og har alltid et smil på lur.
Jeg har fått behandling for plagene mine, kanskje en avtale om ny kontroll.

Godt fornøyd....... i begynnelsen.

Jeg var meget godt fornøyd med denne legen i begynnelsen; lyttet, stilte gode spørsmål, var observant, nøye og med et godt glimt i øye. Han ringte meg også opp med resultater, og var tilgjengelig dersom jeg lurte på noe. Jeg hadde følelsen av at jeg var hjertelig velkommen. Etter noen år, føler jeg at jeg er til bryderi når jeg kommer for å søke om hjelp.Ved enkelte anledninger i det siste har han ikke undersøkt meg, men kun fattet diagnosen ut fra det jeg har fortalt. Enkelte ganger har det stemt, og andre ikke! Det er en grunn for at pasientene oppsøker legen, og de bør tas på alvor.

En utrolig dyktig og empatisk lege

Jeg har vært pasient ved lørenskog legesenter i over tre år og kjenner meg ikke igjen i flere av de negative innleggene her. Jeg tenker at det kan være at flere av de som har opplevd dette inne på Haavardsholm sitt kontor ikke har vært der så ofte. Eller rett og slett har kommet på en travel dag. Dette er ikke en unnskyldning, men nå fikk jeg bare så lyst til å skrive dette innlegget etter å ha lest igjennom alle innleggene her. Jeg er kroniker og har fått svært god og helhetlig behandling hos min fastlege og hos samtlige av Haavardholm sine kolleger. Jeg har måttet komme til legesenteret svært ofte pga min grunntilstand og da har jeg helt fra første stund blitt tatt godt i mot av min fastlege, uansett hvilken grunn jeg har kommet dit for.

Egentlig ganske bra, med noen få unntak

Denne legen er i utgangsounktet ganske ok. Han hjalp meg mye gjennom en vanskelig tid jeg er veldig takknemlig for det. Men jeg opplevde ham dessverre noen ganger litt "moody". Hvis han var i godt humør så var det veldig bra, men hvis han hadde en dårlig dag, så følte jeg meg skikkelig uvelkommen. Virket litt at han bare vil bli ferdig med timen. Det som også er negativ er at han alltid er forsinket. Måtte vente min. 20 minutter hver gang. Men ellers ganske greit egentlig.

Helt på trynet

Denne legen vil jeg ikke anbefale. Tar deg ikke på alvor. Sjekker ikke, husker ikke, uttaler seg om ting han ikke vet noe om og tar enkleste utvei,

Skriver ut respepter og gir feil informasjon. Lang ventetid, og dårlig oppfølging.

Jeg hadde time når legekontoret åpnet og jeg så når han ankom kontoret. (ca 3 min for sen) Alikevel måtte jeg vente 20 min på å komme inn...

Heilt fantastisk. !!

Bård e heilt herlig. Han Færstend deg og kan sette seg inn i din situasjon. Han tek virkelig tak og gjer noko med problema dine. Sånn kan vi ikke ha det sier han og gir deg ting hver gong som funker. Når du ligg heime og fær noko i posten fra han som han har lova å sende så stend det ein liten lapp med god bedring på og smilefjes. Han gjer d lille ekstra, han tek godt vare på deg som pasient!!!

Flott lege!

Jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken til flere andre her.
Føler jeg blir tatt seriøst. Prater mye om mulige løsninger og tar seg god tid til undersøkelser.
Han lytter til mine problemer og undersøker godt, med henvisning videre til spesialister dersom det trengs. Har hatt Haavardsholm som fastlege i over 3 år nå og er kjempe fornøyd.
Stort sett så får jeg time på dagen dersom jeg ringer tidlig.

Noe treg og forsinket dersom man får time etter kl 11.00. Dette burde bedres.

Særdeles hyggelig og dyktig lege

Er veldig fornøyd. Stort sett alltid i rute. Rask og effektiv, men alikevel lyttende og fortsåelsesfull for dine problemer.

Anbefales ikke

Etter min oppfatning så virker det som han ikke har en god kompetanse i hva han jobber med, usikker.
Man får følelsen av at han vil ha deg fortest mulig ut av kontoret.
Gir generelle råd som man kan finne ut selv.

En fantastisk lege

Jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken som fremkommer mot Haavardsholm. Jeg har hatt ham som fastlege siden han tiltrådte ved Lørenskog legesenter, og er hele veien møtt med forståelse og imøtekommenhet. Jeg har aldri følt at jeg har vært til bry eller at han har ønsket meg raskest mulig ut av kontoret, og jeg går der regelmessig, minst en gang pr mnd. Han følger opp, ringer eller skriver til deg om det er nødvendig, er lyttende og villig til å høre på dine egne vurderinger! En fantastisk lege!

Anbefales ikke!

I början tyckte jag han var en god lyssnare och fick intrycket av att han ville hjälpa mig. Ettervart insåg jag att han var väldigt manipulerande och tog mig inte på allvar. Ovillig att remittera vidare. Tänker på pengar mer än på patienten.

Ikke så fornøyd lenger

Fikk god hjelp og ble tatt på alvor da jeg kom med psykiske plager, fikk henvisning til terapi og ble etter hvert friskmeldt. Nå opplever jeg det vanskelig å få annen hjelp,. Det virker som at det meste løser seg med en prat...

Gjennomsnittlig

Her er det kort ventetid for å få time, relativt enkelt å få fornyet resepter, men legen gjør seg gjerne opp en mening raskt, og er vanskelig å endre. Det virker ofte som om en spasertur løser alle problemer. Legen har også ofte vikarer.

Ikke den verste legen jeg kjenner til, men langt fra den beste.

Overfladisk og lite lyttende.

Han ser lite på den kliniske delen. Legger mest vekt på analyser. Hvis ikke noe slår ut på standardprøver, sender han ikke mer avanserte prøver. Han tenker mer på kostnadaer enn på pasienten.

Veldig bra!!

BRA :
Forholdsvis kort ventetid på time, alltid plass til en akkutt-time når det trengs
Stort sett alltid god nok tid i konsultasjonen
Lyttende og undersøkende
Engasjert og intr.

Kan bli bedre :
Litt mye venting på venterommet.
Kan bli litt "kjappere" ift. f.eks. sending av henvisninger/attester etc.
Kan bli litt bedre på å søke alternativer til f.eks. medisiner, når det som er forsøkt ikke virker som man ønsker.

Anbefales!

Dr. Haavardsholm er en svært sympatisk og faglig dyktig lege som jeg har høy tillit til. Han tar seg tid til å lytte, og gjør grundige undersøkelser. I tillegg er jeg svært fornøyd med hans oppfølging i etterkant av mine besøk, og anbefaler ham på det sterkeste.

Den verste legen jeg har hatt

Jeg har ved flere anlednigner måttet vente over 20 min, for så å bli hastet gjennom min avtaletime. Han gir korte svar og blir synlig irritert hvis du stiller spørsmål. Dersom du stiller deg misfornøyd med hans framgangmåte, blir han defangsiv og synlig irritert/usikker. Jeg har måttet kjempe meg fram til å bli hørt og det har vært slitsomt

Anbefaler

Har bare vært hos ham en gang, men var veldig fornøyd da han tok seg god tid til å lytte og sette diagnose i motsentning til andre som ikke er villig til å bruke særlig tid på pasienter med akutt timer. Mann er jo ikke hos legen for morro skyld!
Opplevde ham som en god lytter og dyktig i faget for han forklarte underveis.......

Sympatisk, direkte

En lege slik jeg liker det. Undersøker og er veldig kontkret i tilbakemeldingene, spekulerer lite, men kan likevel være med på rasjonell høyttenkning.

(Dessverre vanskelige ringetider på senteret, urimelig at de ikke har epost hvor man kan bestille timer, slik flere av konkurrentene har. Vurderer å bytte fastlege på grunn av dette.)

Hyggelig

Høflig, empatisk og effektiv. Svarer konkret på spørsmål uten å gå rundt grøten. Direkte.