Mariah Shafiq

Trafoveien 2 1784 Halden
Tlf: 69 21 63 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mariah Shafiq er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Mariah Shafiq

Helt fantastisk lege/ lege som lytter. ANBEFALES!

Har mye kunnskap om mennesker og sykdommer i samfunnet. Er svært grundig i undersøkelsen sin. Samarbeider godt med spesialisthelsetjenesten ved behov. Flink til å gi trygghet.
Ser alt som kan ha sammenheng med sykdommen din. Faglig dyktig. Føler aldri at Maria har det travelt å sitter aldri igjen med spørsmål når jeg går der ifra. Håper jeg aldri må bytte lege. Kjempegod å ha som fastlege! Hun har ofte noen ukers ventetid, men sånn er det med gode leger. Føler meg alltid tatt på alvor, og hun får meg til å føle meg trygg! Anbefaler henne på det sterkeste til andre. Hun sender alt til Helfo, har fått frikort!

Bortkasta legetime!

Nå har jeg gått hos henne siden Siri slutta. Jeg er meget oppgitt, og hadde tenkt å bytte lege. Nå er d en annen der istedenfor ho, i 1 år. Han er helt topp, så nå bytter jeg ikke før ho er tilbake! Spør du meg , burde ho ikke få praktisere, her har vært altfor mange glipp. D siste jeg har opplevd nå, er at ho ikke har sendt inn noe til helfo på et halvt år! Ikke rart jeg aldri fikk frikort. Masse henvisninger ho ikke har fulgt opp, og sendt! Har faktisk vurdert å kontakte kommuneoverlegen ang henne. Og jeg er ikke den som lett sier ifra om ting, men nok er nok!!!

Fantastisk lege!!

Nøye, sympatisk, imøtekommende er bare noen av ordene som beskriver denne legen. Dyktig!
Legesekreterne burde vurdere å skifte jobb evt. meldes på et smilekurs! Maria er enestående og stiller raskt opp. Ventetiden er minimalt.

Dyktig og lyttende / Flott representant for sitt yrke!

En veldig hyggelig, flink og serviceinnstilt lege. Ringer alltid tilbake hvis man prøver å få tak i henne. Føler meg alltid godt ivaretatt! Dyktig til å raskt stille diagnose og rekvirere pasienten videre til spesialist. Har selv opplevd alvorlig sykdom, men under henne ble jeg veldig godt informert og ivaretatt. Har t.o.m blitt oppringt på søndager og kveldstid, for samtaler i forbindelse med prøveresultater. FANTASTISK!

Har alt for mange pasienter

Skjeldent å komme gjennom på telefon, korte åpningstider på telefonen. Har sittet på venterommet i opp til 2 t uten noen forklaring. Har heldigvis ikke ventet mer enn 30 min når barna har hatt time. Velger ofte legevakten framfor fastlegen!

Hører ikke

Hun hører aldri på hva problemet mitt er og tar ikke tak i noe jeg sier til henne. Jeg får sjeldent den hjelpen jeg trenger og hun svarer ikke ordentlig når jeg lurer på noe.
Får ofte svar at jeg skal se om det skjer flere ganger og komme tilbake - da jeg allerede har fortalt at det skjer ofte - blir dyrt. Ventetid pleier å ta en times tid. Jeg måtte bytte lege.

Glemsk og tafatt lege

Kan dessverre ikke komme med en positiv tilbakemelding vedr. denne legen.
Glemsk - har opplevd mange ganger at henvisninger ikke er sendt. For en som sliter med helse er det en alvorlig glipp.
Resepter - har opplevd flere ganger at legen "glemmer" å sende e-resepter. For meg som er kronisk syk er det viktig å kunne hente faste medisiner til avtalt tid.
Kontakt - store tekniske systemproblemer ( veldig ofte) gjør det umulig å kontakte legen på e-dialog. Ved forespørsel om telefonkontakt tar ikke legen kontakt til avtalt tid.
Har inntrykk at legen ikke har evnen til å lytte. Legen hører ikke på meg og er "fraværende" ved mange konsultasjoner.
I tillegg har hun mange pasienter og pleier å si" du må gå nå, det er mange som venter der ute". Det gir ikke en betryggende følelse og jeg føler meg ikke godt ivaretatt som pasient.

Veldig flink og tar alt på alvor👍

Hun er en lege som er flink til å lytte, stille spørsmål, finne svar, og eventuelt sende videre hvis hun er usikker selv. Føler at hun tar akkurat meg på alvor og ønsker det beste for meg.

Kjempe flink og søt lege

Jeg har også oppleved at resepten var ikke på apoteket, men gikk tilbake på kontoret og fikk se at resepten var sendt. Kjente at det var noe svikt i systemet. Mariah er en flott lege. Har sett henne mye alene på kontoret med mange pasienter uten sekretær i perioder, men hun er like bli og bruker god tid på pasientene. Min hele familien er blitt veldig glad i deg:) Anbefaler på det sterkeste.

Denne legen er glemsk

Legen har flere ganger glemt å skrive resept etter besøk. Ikke så veldig moro når man står på apoteket, og de sier at det ikke har kommet noen resept fra legen. (dette er en av ulempene med e-resept, før måtte man få en papir-resept fra legen før man gikk, da var det ikke mulig for legen å glemme dette) Det er også vanskelig å komme fram til legekontoret på telefon, og nettløsningene fungerer heller ikke bra. Tar flere dager før man for svar på henvendelse om resept slik at til slutt må prøve å komme fram på telefon likevel. Her har legekontoret et stort forbedringspotensiale.

Veldig flink og kunnskapsrik, kjapp til å behandle

Har bare godt å si om dette legekontoret, både dr Shafiq og Berlin. Flinke og omsorgsfulle begge to. Hele familien strålende fornøyd gjennom mange år.

Elendig

Ofte sitter hun bare å sier "Mm....mm...mm" mens du prater, noe som får meg til å føle at hun ikke egentlig hører etter. Har flere ganger blitt lovt å bli sendt til utredning, men aldri hørt noe mer. F.eks: Tok kontakt med gynokologen etter å ha ventet i to måneder og de hadde aldri mottatt noe fra henne.

Hun er veldig på dette med at alle plager kommer av overvekt og tar seg ikke bryet med å sjekke om det kan være noe annet.

Ofte ventetid og vanskelig å komme gjennom på telefon. Som regel har jeg oppfattet legesekritæren som blid og hyggelig, men hun har det siste året virket noe muggen og til tider nesten sint i telefonen. Lan ventetid på time. Ventet en gang 1,5 måned på legetime!

Flott lege som tar vare på deg

Jeg har vært hos Mariah i 4 år nå og må si at jeg bare blir mer og mer fornøyd med å ha henne som lege.
Hun lytter og tar deg på alvor. Henviser når det er noe som må utredes mer og innhenter fagråd når det er noe veldig spesielt. Hun ser hele pasienten, er veldig oppatt av å finne ut av ting og ikke bare skriver ut enda et resept på antibiotika.
Hun tar godt vare på pasienter med kronisk sykdom og følger opp hele veien.

Bra, behjelpelig og flink

Jeg har gått til denne legen i noen år nå. Hun er flink til å forklare medisiner og er rask med å henvise deg videre.

Flott lege.

Legen er snill, god på å lytte og tar deg på alvor. Føler meg godt ivaretatt. Er nok mange pasienter der. Litt vanskelig å komme frem på telefon, og telefondamen kan virke veldig stresset som gjør at jeg som pasient føler meg "i veien" og dum... Ellers er de kjempehyggelige.

Vil anbefale legen, men liker ikke selve legekontoret.

Den beste legen

En nydelig lege, som viser omsorg og alltid tar seg tid. Hun gjør undersøkelser nøye og er profesjonell i jobben sin. Alle burde hatt en lege som henne!

Beste legen jeg har hatt

Mariah er imøtekommende og hyggerlig. Tar deg på allvor og det er aldri noen problem og bli sendt videre til spesialist om du har behov for det. Bruker henne både til meg og min datter. De har legeportal via brelinogbrelin på nett noe som fungerer kjempe bra med mariah der bestiller jeg timer, og medisiner så slipper man og stå i tlf kø. Og forespørsel får man svar på samme dag og medisiner blir sendt på apoteket samme dag også. Får ikke fullrost henne nok.

Sylvia på kontoret tar seg også god tid. Og hun er også lett og snakke med. Alle er behjelperlige, og at det er kø på ett legekontor viser egentlig bare at legen bryr seg om pasienten. Lurer på om noen har tenkt på samme måte. for det viser jo bare at de tar seg tid og lytter og ikke bare inn og ut på 2 min. så det ser jeg ikke på som negativt, men positivt.

Tar ALDRI telefonen.

Meget misfornøyd over telefonservicen.
Sitter minst 20 minutter i kø i telefonen før jeg får svar.
Legen virker usikker og kan ukompetent.
Første gang jeg var hos henne, trodde jeg det var en student.

Når jeg først har time der, sitter jeg alltid over en time på venterommet før jeg kommer inn.

Jeg når ikke frem på telefon overhodet

Har stått i telefonkø 3 ganger i over 10 min hver gang, hvorpå det kun ender med opptattsignal.
Jeg finner heller ikke noen epost å benytte.

Den dyktigste legen jeg har hatt

Hun er nøye, lytter til pasienten selv om hun er overlesset ned pasienter en dag, vi har flyttet fra Halden men valgt og beholde henne som lege. Har henne også som lege til barnet vårt.
Det som kunne vært bedre er responstid på telefon og imøtekommenheten når man får svar!