Karin Margarete Else Monsbakken

Valdresvegen 4 2815 Gjøvik
Tlf: 61 13 88 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Karin Margarete Else Monsbakken er en av 28 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Karin Margarete Else Monsbakken

Lyttende, oppmerksom, vennlig og kunnskapsrik.

Tar seg god tid ved konsultasjon. Henviser til spesialister hvis nødvendig. Alltid blid og imøtekommende. Oser av kunnskap.
En god og trygg fastlege .

Ingen respekt for andres tid

Dyktig når du først kommer inn, men prosessen i forkant av at du sitter på hennes kontor er utrolig frustrerende. Først bruker du ufattelig lang tid på å komme gjennom på telefon for å bestille en time. Så får du beskjed om å vente i to til tre uker på time. Når du så kommer til avtalt tid må du minst regne med å vente i 30 minutter, noen ganger også en time. Dette gjør du uten at noen kommer med oppdateringer om ventetid. Når du som kommer inn viser Monsbakken liten interesse for å beklage situasjonen. Å ha en slik holdning til bruk av andres tid er ikke holdbart. Jeg bytter fastlege! Og ikke bare lege, men legekontor. Legekontoret har ikke nødvendig serviceinnstilling når man behandler folk slik.

Faglig sterk, men ikke god i en skadesituasjon

Jeg har hatt Karin som fastlege siden jeg var barn men byttet da jeg skulle flytte. Jeg har alltid oppfattet Monsbakken som en lege med sterk faglig kompetanse, og hun har alltid tatt meg seriøst når det gjelder vanlige sykdommer som halsbetennelse, hjerteundersøkelser etc.

Problemene mine med Monsbakken kom i forbindelse med at jeg fikk en skade. Det ble tatt bilder, men ingen tilbakemelding. Jeg måtte stadig være pådriver for videre undersøkelser og det virket som hun ikke tok skaden min seriøst. Jeg opplevde henne i dette tilfellet som uoppmerksom, uinteressert og ikke engasjert i å hjelpe meg til å bli bedre. Jeg var veldig fornøyd med behandling hos henne før skaden min, men endte opp med å bruke lang tid på trene meg opp igjen selv uten å ha fått noe hjelp fra Monsbakken.

Utrolig dyktig lege

Veldig fornøyd med Karin. Hun er forståelsesfull og jeg føler jeg blir tatt på alvor hver gang jeg er der. Hun tar seg god tid til å lytte og undersøker grundig. Veldig kunnskapsrik og erfaren lege. Har alltid fått god hjelp av henne. Eneste minuset er at det er litt lang ventetid, men hva gjør nå det når man har en så god lege.

Arrogant

Legen oppleves til å ha mangelfull forståelse for helhetlig helse, og med det oppleves hun å ha lite empati.
Legen oppleves til å være lite lydhør og lite interessert i pasientens erfaringer og opplevelser vedrørende egen helse, og oppfattes med det som arrogant.
Legen oppfattes som faglig dyktig nok hva gjelder trivielle sykdomstilstander, men ved sammensatte og mer komplekse sykdomstilstander har denne legen en lang læringskurve, både vedrørende medisinsk behandling og pasientbehandling.

Suveren!

Som min faste lege i ca 20 år, har hun vært suveren på alle mulige måter. God tid til både meg og barna når det er noe, og vi får aldri følelsen at hun haster gjennom timene, selv om hun skulle være forsinket. Lyttende, oppmerksom og grundig.

Humørsyk

God hjelp de de dagene hun er i humør.
De andre dagene føler man at hun ikke hører på deg.

Flink og trykk

Har hatt Karin i mange år og jeg føler meg i trygge hender når jeg er hos henne. Hun virker faglig dyktig og er alltid klar til å ta meg imot selv om dagene er fulle.

Faglig sterk, men tydelig for mange pasienter

Skiftet lege etter å ha hatt Karin i flere år. Hun er åpenbart faglig dyktig, men har gjerne flere pasienter som venter i et "venterom 2", etter første venterom. Etter å ha slitt med å få time, og ikke minst etter gjentatte ganger med mye venting så gikk jeg inn for å endre fastlege. Fant da ut at Karin vel er den legen i området som har desidert flest pasienter, noe som merkes på oppmerksomhet viet hver enkelt pasient, og ikke minst nevnte ventetider.

En meget flink lege

En meget hyggelig lege som har tid til å høre på deg.
Du føler at du blir tatt vare på.

En lege som er genuint opptatt av sine pasienter

Har hatt Karin som fastlege i flere år. Har aldri opplevd at hun har "snakket" med PCen sin når jeg har vært hos henne, men opplever at hun ser på meg og interesserer seg for de problemene jeg har oppsøkt henne for.
Ringer uoppfordret på kveldstid og informerer meg om resultatene av eventuelle prøver som er analysert.
Føler meg svært trygg på henne som lege.