Ole Rikard Haavet

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1979

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Lillestrøm Legesenter
C J Hansens vei 13 2007 Kjeller
Tlf: 64 84 69 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ole Rikard Haavet er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Ole Rikard Haavet

Vanskelig å få tak i

Fått pratet med han kun en gang,virker som en bra lege, men har ikke fått mye inntrykk siden jeg ikke har fått sjans til å fått bli godt kjent med min lege. Resten av gangene har jeg bestiller time får jeg alltid en annen lege..legen er smålig ubehagelig å prate med og virker som er mer opptatt å sende deg like fort ut igjen samme minuttet.
Hvis jeg vil ha time med fastlegen må jeg vendte uker/måned får å få time med han. Enten får jeg bestille hastetime..fælt at det skal være så vanskelig å få tak i sin egen fastlege.

Imøtekommende, engasjert, avbalansert og interessert i meg og mine barn når vi kommer til konsultasjon. Blidt og vinnende vesen.

Hjelpsom

Han tar seg god tid og viser forståelse.
Roer ned pasientene og er profesjonell.
Flink med yngre pasienter.

En sjelden lege

Jeg tror ikke det eksisterer en bedre fastlege enn Ole Rikard Haavet. Gode leger, medisinsk sett, vil jeg tro det finnes en del av, men leger som både er faglig gode og i tillegg har enorme medmenneskelige evner og viljen til å dele stort av seg selv og sin kunnskap - det tror jeg er noe sjeldent, noe dessverre kun de færreste får oppleve. Vi får bare håpe flere av framtidens fastleger kan vise seg å være av en sånn sort.

Hos Ole Rikard Haavet føler man seg trygg og ivaretatt, han tar seg tid til å forklare alt man lurer på - og etter endt legevisitt føler man seg alltid bedre enn når man kom.

Helt fantastisk

Jeg måtte med sorg i hjertet bytte fastlege i dag fordi jeg har flyttet til Oslo. Ole er en legen av de sjeldne: han lytter, tar deg på alvor, er interessert, klok og en meget sympatisk mann.

Dyktig

Ole Richard står høyt på listen min av dyktige leger men hvis du har litt på hjertet bør du sette opp dobbel time for han følger klokken ganske så godt.

Ingern over, ingen ved siden.

Dr. Haavet har vært min lege i 25 av mine 29 år og jeg kunne ikke fått noen bedre. Han er en god lytter og utrolig kunnskapsrik. Dr. Haavet tar seg tid til å forklare din tilstand inngående og forklare hvordan eventuell behandling er ment å fungere. Jeg går alltid ut av kontoret hans med en god følelse av at ting ordner seg, og det gjør det også.

Helt grei

Faglig sett er han dyktig, men er skjelden tilgjengelig. Han har blitt bedre på å ta seg tid til pasienter, men har også mer å jobbe med på dette området.

Svært behagelig og dyktig!

Jeg er svært fornøyd med Dr Haavet. Han er en utrolig behagelig og dyktig lege. Han tar seg god tid og lytter til det du har å si. Han tar deg på alvor, slik at du slipper å føle deg dum, men er trygg på å ta opp problemer. Han er også meget faglig dyktig, og jeg er alltid trygg på det han sier.

Faglig sterk. Mellommenneskelig sterk. Fantastisk lege

Dr. Haavet er en sjelden lege. Ikke bare kan han mye, han er en av de veldig få legene som sier fra hvis han - eller medisinen - ikke har svar på et problem.

Sjeldent behagelig å snakke med, veldig fokusert, dyktig til å sortere problemer.

Kan ta lang tid å få time hos ham, men resten av legene på senteret er også flinke, så det går greit.

Den beste legen!

Hatt han som lege i 10 år, han er kjempe dyktig og hjelper til med det han kan.. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag hadde det ikke vært for han!

Møtt bare bra leger, men denne er fantastisk dårlig!

Får aldri time, og når vi får kontakt etter mye venting i telefon klager han mye. Han møter aldri til møter og gir ikke beskjed om frafall. Han ønsker ikke å fylle ut papirer eller gi resepter. Dette må vi gjøre selv og så møte opp for signatur. Veldig lat lege!

Ikke fornøyd

Dessverre ikke fornøyd med Haavet. Opplevde ham som lite støttende og arrogant i sin holdning. Hadde en "vet best" holdning mot meg, og var lite interessert. Er nok faglig dyktig, men vi hadde overhodet ikke god kjemi. Herldigvis byttet til en lege jeg er strålende fornøyd med nå.

Meget dyktig

Svært kunnskapsrik. Ser deg som menneske og pasient. Møter deg der du er og lytter gjerne til dine synspunkter.

Dyktig lege

Både jeg og ungen har Haavet som fastlege, så jeg har erfaring med ham både med besøk for egne plager og på ungens vegne. Haavet lytter og gir deg råd, og han gir gjerne flere detaljer og gode begrunnelser om du ber om det. Han skriver bare ut medisiner om han tror det har noen hensikt, og skyter heller ikke spurv med kanon (altså skrive ut medisiner som er overdrevent kraftige for formålet). Haavet er en bedre "sparringspartner" enn min forrige fastlege, som jeg opplevde som altfor ettergivende med tanke på å skrive ut medisiner. Jeg føler derfor at jeg får mye bedre utbytte av legebesøkene nå enn hos min forrige lege.

Haavet er ganske opptatt, og det kan ta tid å få time, men om det haster klarer han å presse deg inn i timeplanen.

Ole Rikard er en solid fagmann!

Ikke bare lytter han til deg, han snakker også. Han har en dyp kunnskap både om fysiske og psykiske symptomer, tar deg på alvor, og tar de tester som er nødvendig. Dessuten så følger han opp!

Ettersom jeg vet mye om medisin, og holder meg orientert, så er det en trygghet å ha en ekte lege i ordets beste betydning som sparringpartner.

Anbefales på det sterkeste.

Beste legen man kan ha, han er en som bestandig har tid til deg!

Dyktig lege, som faktisk lytter til deg og som virkelig ønsker å hjelpe deg.

Denne legen er en fantastisk lege, han lytter til sine pasienter og har alltid tid til deg, samme hvor stresset han er eller hvor mange pasienter han har hatt før deg den dagen. En god lege skal være nettopp slik som han, denne legen fikk meg til å ha tro på fastlegeordningen igjen, etter at jeg ikke hadde sett en lege på flere år oppsøkte jeg en dag han her, og du verden som jeg ble positivt overrasket. Han setter seg ned med deg og lytter på hva du har og si, men nøler heller ikke med å avbryte deg hvis han allerede veit hva som feiler deg. Her blir pasienten tatt på alvor, og med en respekt som jeg ikke har sett hos leger generellt på lenge. Virkelig romerrikes beste fastlege...

fantastisk lege

fantastisk lege som du føler bryr seg om deg som menneske og ikke bare som en overflatisk lege. Hilsen en alenemamma som kom til han på kontoret for mange år siden og som opplevde at hun endelig fikk hjelp på veien videre.

Spesielt dyktig

Han underviser medisinstudenter, og skriver bøker. Virker veldig veldig dyktig g sympatisk. Hilsen medisinstudent.