Ole Petter Weldingh

Gjøvik Legesenter AS

1984

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Gjøvik Legesenter AS
Fahlstrømsplass 1 2815 Gjøvik
Tlf: 61 14 05 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ole Petter Weldingh er en av 28 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Ole Petter Weldingh

Flink og god lege.

Behagelig , kanskje litt småtøff men han er dyktig og kunnskapsrik. Glad i litt småoperasjoner . Henviser lett til spesialist eller privat røntgen. Gruer meg til han slutter.

Trygg

Han lytter og tar meg på alvor.
Virker meget kunnskapsrik. Gir gode råd. Tar ansvar.

Tilgjengeligheten kan være litt vanskelig.

Glimrende lege

Meget kunnskapsrik og profesjonell. Forståelsesfull og tar ting på alvor. Ærlig og har humor.
Jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

Beste legen jeg har hatt

Tar seg god tid, lytter til det jeg har å si og gir den hjelp jeg trenger.
Den beste legen jeg har hatt.

Bra lege

Grei lege! Men litt dårlig til å høre etter alle bekymringene en mor kan ha med sine barn! Å lite tilgjengelig !

Lytter ikke.

Weldingh lytter ikke til problemene mine, han overkjører meg og er ikke interessert i å se enkelte kroniske sykdommer. Himler med øynene når jeg forteller om plagene mine. Generelt stor mangel på respekt hos pasientene sine.
Han er heller aldri tilstedet, man har 50% sjanse til å komme til en av hans kollegaer.
Tar ofte inn to pasienter av gangen, hvor den ene sitter å venter på gynekologrommet hans.
Stresser, føler jeg ikke får ta opp det som er viktig før jeg blir ''kastet'' ut igjen.
En typisk lege av den ''gamle''skolen..

Oppriktig interessert i sykdommen

Jeg byttet til Dr. Weldingh for 6 måneder siden, og er foreløpig meget fornøyd. Jeg kom dit med kronisk sykdom, hvor han skrev mye for å få med alt av info. Neste gang jeg kom følte jeg han hadde "lest seg opp" på sykdommen, jeg fikk tips om andre medisiner og han virket oppriktig interessert i min diagnose og hvordan jeg fungerte.

Har ikke turt å ta opp noe psykisk enda, da jeg trenger å bli bedre kjent.

Minuser er lang ventetid (ca 4 uker!) på time ved ordinær bestilling. Akutt eller om man trenger en resept, ligger det klart bare etter noen timer.

God fastlege

Dr. Weldingh er en effektiv lege som tar deg på ordet når du har et problem, ikke noe "dulling" der i gården, men veldig direkte. Setter i gang ting og nøler ikke. Liten tid men det har jo alle fastleger i dag.
Alt i alt en lege jeg har sansen for, noe utradisjonell.

Blandet

Hadde han som fastlege før og følte ofte at jeg ble litt latterliggjort og at han himlet litt med øynene når jeg var bekymret for noe.Nå har heg heldigvis ingen kroniske sykdommer men er vel like viktig for det?
Minus er at han tar to pasienter inn av gangen og må vente på gyn rommet vedsidna og der hører man inn il det rommet hvr de andre sitter.
Men når han lytter så er han flink og setter ting raskt i gang,flink på gu og er vedlig pedagogisk.

Kunne virkelig ikke følt meg bedre ivaretatt

Jeg er plaget av kronisk sykdom. Hele veien etter at jeg fikk doktor Weldingh som fastlege har jeg følt meg godt fulgt opp. Han har selvsagt mye å gjøre, og er travel, siden legene på Gjøvik Legesenter generelt er etterspurte og har mange pasienter. Når det er sagt, har jeg alltid fått time i akutte tilfeller. Weldingh utviser tålmodighet, varme og omsorg, men er også streng nok til å fortelle en hvilke endringer og hvilket ansvar man selv har. Av de leger jeg har hatt kontakt med, er Weldingh og de jeg har vært i kontakt med på Gjøvik Legesenter av andre leger de beste.

Oppdatert, imøtekommende og dyktig

En lege som er nysgjerrig på en positiv måte, utvikler seg med kursing og er oppdatert. Tross noe lang ventetid, blir jeg sett og hørt. Han er rett og slett dyktig.

Kompetent lege

Veldig dyktig lege som alltid har tid og ressurser til å måtte hjelpe deg med alt.

Beste legen jeg har hatt!

En lege som tar deg på alvor, gjør sitt beste for å utrede hva som er galt med deg. Lytter på alt du har å fortelle, og utforsker hver eneste mulighet.
Tar seg god tid til å høre på deg og bryr seg!

En som burde søke etter en ny plass å jobbe for å finne sin passion for faget igjen.

Opplever han som lite interessert, brå og uhøflig. Han er ikke særlig imøtekommende samt virker til å være lei av det han gjør, han uffer seg og man føler seg ikke ivaretatt eller trygg. Byttet fastlege!

En dyktig fastlege

Dette er en meget dyktig fastlege, og jeg tror man skal lete lenge for å finne noen som er bedre. Han er en lege som man virkelig kan stole på, og som lytter til alle sine pasienter. Jeg har fått stor hjelp av denne fastlegen når andre ikke har orket å bry seg om helsemessige problemer jeg har vært plaget med i flere år. All honnør til Gjøvik Legesenter og Ole Petter Weldingh!

rolig person , god menneskekjenner

han tar ofte inn 2pasienter om gangen, hvorden ene må sitte på et annet kontor før en skal inn til han.

Blandet inntrykk

Har ett litt blandet forhold til denne legen.Han er hyggelig og proffosjonell på en god måte.Han er god på gu,kjapp og gjør det orntlig uten så mye om og men,føler meg trygg og ivaretatt.Men noen ganger har jeg kommet dit for å drøftte div ting og føler meg litt dum og han nærmest himler med øynene.
Syntes det var teit da dette var ett problem for meg og følte meg litt latterliggjort!!!har også blitt raskt avfeid fra ting jeg senere har fått konstatert,men jeg er heldig læll som ikke har noen kroniske sykdommer.Men skulle ønske vi som ikke har kroniske sykdommer igså ble tast seriøst,da vi sjeldent er innafor den døra.

En veldig god lege

En lege som inngir tillit, som lytter og er interessert i det man har å si. Litt alternativ på en positiv måte, og åpen for noe annet en den gamle skolemedisinen. Føler meg alltid bedre når jeg går igjen!

Den beste legen jeg har hatt.

En lege som tar en på alvor og som ønsker å finne sakens kjerne. Jeg ville ikke byttet lege om det ikke var for at jeg flyttet på meg. Tillitsfull, lyttende og medmenneskelig.

Medspiller

Denne legen er en lege å ha med seg i krigen!
Han lytter, gir konstruktive råd og ser deg som menneske. Han tar seg tid hvis du trenger noe ekstra. Han velger å ta seg tid han egentlig ikke at. Han ser deg og ikke datamaskinen sin.