Lisbeth Hansen

Nesoddtangen Legesenter

2003

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Nesoddtangen Legesenter
Vestveien 51 1452 Nesoddtangen
Tlf: 66 96 40 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lisbeth Hansen er en av 15 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Lisbeth Hansen

Har ikke tid til sine pasienter

Har veldig dårlig tid til pasienten. Kommer med diagnose før du har rukket å snakke ferdig. Lite empatisk i væremåte.

God og tillittsvekkende

Veldig fornøyd med denne fastlegen! Har hatt Lisbeth Hansen som lege for meg selv og begge barna i to år og opplever henne som en god lege og støttespiller for familien gjennom svangerskap og i sykdomsperioder. Opplever å bli sett og ivaretatt hele veien. Hun er effektiv, men lytter godt til pasienten, er treffsikker i sine diagnoser og har oppdatert innsikt i helse og helsevesen. Hun finner gode løsninger i vanskelige situasjoner og er et medmenneske som ser pasienten. Nesoddtangen legesenter kunne forøvrig vært mer tilgjengelig i sin kommunikasjon med pasienten. Det oppleves iblant unødvendig byråkratisk å kontakte legen. Jeg savner å kunne bli oppringt av fastlegen når det gjelder korte spørsmål/beskjeder og prøvesvar feks, og det har iblant vært vanskelig å bestille time via deres bookingsystem via Helsenorge/sms.

Veldig god lege som tar deg på alvor

Jeg har hatt Lisbeth Hansen som lege gjennom to vanskelige svangerskap. Hun har vært utrolig flink til å følge opp, og tar pasienten på alvor. Jeg har alltid opplevd at hun har god tid når jeg er hos henne. Hun tar seg tid til å høre og undersøke ordentlig. Hun husker det vi snakket om forrige gang. Jeg har alltid opplevd å få time på dagen hvis jeg trenger det.

Fantastisk lege som bryr seg

Jeg har hatt Lisbeth Hansen som fastlege gjennom et vanskelig svangerskap og i en periode etterpå med mye sykdom og vanskeligheter omkring meg. Selv bagatelliserer jeg helseproblemer og holder ut, og det var noe spesielt bra i den perioden at jeg hadde en fastlege som fulgte opp, sendte meg videre i systemet der det trengtes og satte meg opp på nye timer og ekstrasjekker. Hun var helt utrolig.

Samtidig hadde hun svært mye å gjøre, og det var rett og slett imponerende at hun fikk til alt sammen med så lite forsinkelser, og i tillegg kalte meg inn til timer.

God lege

Har vært hos denne nye fastlegen min to ganger. Merker med en gang at hun er et varmt mennske. Og hun har masse kunnskap som hun kommuniserer bra. Svært fornuftig og dyktig. Henviser uten et blunk hvis det trengs.

flinkeste legen på nesodden

hat hun som fastlege i 4-5år nå, og må si at jeg er veldig fornøyd i forhold til alle andre fastleger jeg har hat... hun er den eneste som tar meg på alvor og får fortgang i sakene.. hun er imøtekomende og hører på hva du har og si. virker også veldig proffesionell og hun veit hva hun driver med...kan ikke si at jeg har lagt merke til at hun glemmer ting ang min diagnose etc.. ikke noe negativt og si her.

Flink til å henvise

Lisbeth henviser over en lav sko. Egentlig veldig fint, men det hadde vært ok om hun også husket meg (og noe av journalen min) fra gang til gang.
Empatisk, effektiv og hyggelig. Litt glemsk. Kan få negative følger hvis du ikke klarer å følge med selv, men hun ordner opp og glimter til. Det virker som om hun har fått veldig mye å gjøre det siste året, men jeg har aldri problemer med å få time raskt.

En travel "superlege".

Etter første besøk tenkte jeg at dette var litt av en "superlege" som stilte diagnose og skrev ut resept på medisiner før jeg knapt nok hadde satt meg. Etter et par besøk til hvor hun tydelig viste at hun hverken husket meg, min sykdom eller hadde tatt seg tid til å sjekke journalen skjønnte jeg at hun var håpløst lite interesert i meg som pasient. Satt igjen med en følelse av at jeg hadde vært med i en konkuranse: "Hvordan, som fastlege, klare flest pasienter på kortest tid".

Vennlig og samvittighetsfull

Hele familien bruker henne og vi føler oss alltid tatt på alvor. Veldig god oppfølging og svært omsorgsfull da min mann var alvorlig syk. Hun tar seg tid og er svært opptatt av å komme til bunns i det hvis vi har noen plager.

overarbeidet ?

Er nok en dyktig lege om du får tak i henne de to dagene i uka hun jobber. kan ta opptil 14 dager å få en time. Umulig å fåtaki på tlf. Flink til å henvise til eks. spesialist,men er tydelig overarbeidet å virker fraværende å stressa under konsultasjon.

Stresset og vanskelig å snakke med

Her må jeg si meg enig med den som beskriver henne som travel. Min dobbelttime ble raskt og avvisende avsluttet med et "var det noe mer" ? Først var hun en halv time "forsinket". Ubegripelig da hun var den som hyppigst hentet pasienter fra venterommet. Så ble jeg avspist med 10 minutter til tross for at jeg hadde bestill dobbelt time for at hun skulle kunne ta seg litt bedre tid enn hva jeg tidligere har opplevd. Dette er dårlig og respektløst. Har nå bytta fastlege..

Travel dame - Her går det unna

Lang ventetid og gir umiddelbart intrykk av at du bør være rask da hun har det travelt fordi andre pasienter venter på å komme inn.

En av de bedre !

Rolig, lyttende og tar deg på alvor. Sender deg videre der egne kunnskaper kommer til kort. Bra med leger somkan innrømme dette og ta konsekvensen !