Sigurd Petter Andersen

Tlf: 32 21 38 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sigurd Petter Andersen er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Sigurd Petter Andersen

The worst doctor in Norway

I am pregnant and didn't feel very well multiple times. Sometimes you can barely reach the telephone line and have to walk there to make an appointment. The doctor is not willing to investigate anything, a consultation lasts less than 5 minutes, he doesn't listen to all that you got to say and sends you out of the room with 2 out of 4 problems discussed (happened at all the appointments)....I asked 3 times to get some blood samples to see why I am overly tired, the hospital recommended a full batch...he only did 3 out of 20 tests! and that was the third time i had spoken with him about it. Also he refuses for 3 months now, to send me to a gynecologist to test for an infection that won't go away. He keeps prescribing medication that has no effect. I called three times in a week about this matter and finally he said we need to talk, come by next week?!?! Next week...when having an infection while pregnant?? And I'm also very close to term. That proves how much he cares about one's health. I thought that being pregnant would mean I should get more care from a doctor...but seems I get less. Horrible experience! I have to pay for a private doctor now, because someone isn't doing their job right....

God lege, dyktig til å henvise

Vi har brukt Dr. Andersen i snart ti år og er veldig fornøyd. Ja, som noen her sier, så vil han gjerne si at "det der kommer til å gå over av seg selv" - men sannheten er jo uansett at svært mye av det mange går til fastlegen for faktisk er ting som...går over av seg selv.

Jeg opplever at han er en svært dyktig henviser og som tar oss på alvor. Kvaliteten på henvisningene som kommer fra ham, er nok svært god, for vi har alltid fått time hos spesialist veldig fort etter hans henvisning. Det gjelder både innen psykisk helse og somatikk.

Jeg sa til ham en gang at jeg skulle snakke om noe vanskelig og at jeg trengte god tid. Det fikk jeg.

En topp fastlege!

Jeg er veldig fornøyd med Dr Andersen som fastlege og har hatt han som fastlege helt siden jeg flyttet til Drammen. Jeg opplever å bli tatt på alvor og får riktig diagnose samt gode anbefalinger når jeg er inne. Eneste haken når det gjelder legekontoret er noe lang ventetid.

Nothing is good!

To me Dr. Andersen is simply nothing and I really felt sometimes that I am paying for nothing.
He never listen carefully about issues, he rather tries to keep maintaining patient database.
Always looking at his monitor and not paying 100% dedication to his duty.
He is very keen on timing that it should not exceed 3 mins per patient but the waiting time will go up to 45 mins.
I simply wasted all my appointments with him. Once it took just a few seconds for an enquiry but he sends an efaktura for that. I would have been happy if he took some attention for that meeting.
Simply waste...
He is experienced for nothing.

Tillit betyr alt!

Jeg har ikke ofte vært i behov av min fastlege, men de gangene jeg har besøkt fastlegen har jeg gått ut med en dårlig opplevelse. For det første så er det svært lang ventetid. (Ofte 1 time forsinket) Når man så kommer inn har han satt av liten tid, er kort, og viser liten interesse. Mulig han er sjenert og at han ikke har sin styrke i å bygge en god relasjon. Tillit i møte med fastlegen er viktig, det å bli tatt på alvor, at legen viser interesse, utforsker og lytter. Over tid så har jeg dessverre mistet tillit til min fastlege. Ønsker nå å bytte fastlege.

Uprofesjonell

Jeg har hatt Dr.Andersen som fastlege så lenge jeg kan huske, da han også har vært min mor's fastlege. Jeg opplever at denne mannen har en mangel på sosiale antenner og høflig oppførsel, da jeg som 19åring får en lang leksjon av han om faren med å røyke, selv om det ikke hadde noen ting med besøket mitt å gjøre. Han har også en vrangforestilling om at det aller meste kan fikses ved å sove og slappe av noen dager, og om han ikke får resultater på det han TROR er problemet, nei da vet han rett og slett ikke, og det var det. Da jeg som 15åring hadde en time, og mamma var med, ba han ikke henne forlate rommet under de personlige spørsmålene. Dette reagerte jeg sterkt på! Nå er jeg endelig 20 år og har funnet ut hvordan man bytter fastlege. Takk og lov!

bytt til en annen..

En av de dårligste vurderingene jeg har fått av en lege. Tar seg dårlig tid, surrer med prøver som skal til lab., blir ikke tatt seriøst.
Etter mange sjanser og legetimer, når det gjelder samme smerte, så har jeg nå byttet fastlege.
Dårlig erfaring!

Elendig lege. Ingen empati.

Var hos Sigurd en gang, aldri mer. Den gangen var nok til at han fikk meg til å føle meg uvelkommen. Han påsto at alt jeg sa ikke stemte overrens (jeg som er syk, ikke han) og ba meg ringe gamle legen og sende han journalet for så å sende meg hjem. Elendig lege som man bør holde seg unna!

Flink lege

Jeg har vært hos dr. Andersen noen ganger i det siste pga. problemer med mage og rygg. Han er blid og bryr seg. Fått svært god hjelp og er blitt mye bedre. Har hatt to leger tidligere og dr. Andersen er absolutt den flinkeste jeg har vært brukt. tusen takk!

Ikke for gravide

Helt ok lege, frem til jeg ble gravid. Hadde svangerskapskontroll hos han den første tiden. Jeg valgte etter hvert å gå til jordmor, blant annet fordi jeg var lei av å være en av samlebåndspasientene hans. Jeg følte at jeg ble kastet ut av døra før jeg rakk å stille spørsmål om graviditeten. Og når jeg fikk stilt noen spørsmål, satt han og drodlet på post-it-lapper og gadd ikke engang å late som om han var engasjert. Noen spørsmål fikk jeg merkelige svar på. Jeg spurte for eksempel om det var noe sted i Drammen hvor jeg kunne ta tidlig ultralyd. Nei, fikk jeg til svar fra Andersen. Jeg fant selv ut at Gynekologklinikken i Drammen hadde dette tilbudet.

Dråpen som fikk det hele til å renne over, var da jeg henvendte meg til Andersen i forbindelse med at jeg fikk en blødning i svangerskapet. Etter å måtte vente ÉN TIME på å få snakke med fastlegen (som skulle ta meg innimellom andre pasienter), fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake dagen etterpå fordi jeg ikke hadde med meg svangerskapspapirene mine!!
Andersen mente også det ble vanskelig fordi han ikke visste hva den ordinære ultralyden viste, samt hvordan kontrollene mine hos jordmor hadde gått. Istedet for å spørre meg om disse tingene, fikk jeg en lang utbrodering om at jeg måtte skjønne at jeg alltid måtte ha med meg svangerskapspapirene. Dette til tross for at det er første gang jeg er gravid, og ingen har fortalt meg at jeg burde ha med papirene til enhver tid.

Jeg følte meg så dårlig behandlet, at det endte med at jeg dro til fødeavdelingen i Drammen. Det ble jeg godt tatt imot og ivaretatt, på tross av at Andersen ikke hadde ringt dem på forhånd og fortalt at jeg var på vei.

I fremtiden ønsker jeg ikke å benytte Andersen, på grunn av den dårlige behandlingen jeg føler at jeg har fått.

Trygg, flink, grundig og hyggelig.

Dr. Andersen har vært min fastlege i mange år og jeg er så glad for å få komme til han som pasient. Selv er jeg utdannet innen helsefag og føler meg så godt mottatt og respektert som pasient, om det bare er for små saker jeg kommer for eller for min alvorlige sykdom. Fantastisk god lege som jeg respekterer høyt og som jeg føler meg veldig trygg på gjør alt til mitt beste. Han følger meg opp rent faglig sett veldig godt og yter flott og trygg service. Heia Dr, Andersen!

Frister ikke å dra tilbake

Har ikke følt meg særlig velkommen hos Andersen og synes det er vanskelig å kommunisere skikkelig. Følte meg til bry når jeg ba om å ta en skikkelig undersøkelse av hjertet pga vondt og av familiære årsaker. Ikke fristet til å dra tilbake da jeg synes det er vanselig å ta opp ulike ting med han så nå blir det ny fastlege på meg. Legekontoret i seg selv er veldig bra med hyggelige folk og god service.

Meget godt fornøyd

Hyggelig lege. Alltid god til å lytte og stiller riktig diagnose. Byttet til han for noen år siden, og angrer ikke. Strålende fornøyd!

Kremt...

Nå er jeg riktignok vandt til å gå til privatlege pga service(du betaler jo nesten det samme når alt kommer til alt, så det er verdt det! OG de private lege finner ofte feil og lytter til sammenhenger mellom sykdom og hverdagen vi lever i. Du blir "sett" på en annen måte. Dessuten har man lengre tid der, og får hjelp med en gang ALTSÅ når du trenger det!!).
Flyttet nylig til Drammen og byttet derfor lege, til denne legen, som jeg sjokkert opplever som bl.a. arrogant og nedlatende. Ikke særlig hyggelig følelse og sitte syk og kle av seg foran en sånn lege! Man føler seg jo gjerne ikke bra når man drar til legen!! Og dessuten er det INGEN lege jeg har hørt om eller hatt som ber deg om å kle av alt for å lytte til hjerterytmen... Ikke ble journalen min lest av legen der heller. Der står jo alt om meg. Også de medikamenter som tidligere er utskrevet for samme sykdom man har pr i dag. Jeg opplevde rett og slett og måtte betale for flere timer som jeg ikke ble hørt, tatt seriøst eller undersøkt i forhold til det jeg ba om. Alle kan ha en dårlig arbeidsdag så jeg ga legen flere sjanser, men det toppet seg siste timen. Så litt vanlig folkeskikk og høflighet hadde vært på sin plass og lære denne eldre mannen.
Alle på laboratoriumet og i skranken var derimot superhyggelige og hjelpsomme, men det strakk ikke til i dette tilfelle, dessverre.

Hilsen frustrert x-pasient. (Alt gikk jo veldig fint hos den nye legen jeg fikk etterpå, så det var heldigvis ikke noe galt med meg, utenom det jeg kom til legen for da...)

Dårlig tid

Grei lege. Du må belage deg på lange ventetider. Vi snakker ihvertfall 15 minutter hver gang, så ta med lesestoff.
Om han skulle måttet f.eks gjøre en utvidet undersøkelse er dette et ork for han og du merker at han blir i dårlig humør.

Fin lege

Synes legen er flink og har alltid gitt riktig diagnose. God stemning sammen med han på kontoret og har bare godt å si i så måte. Sender videre til spesialist ved tvil.

Derimot har jeg byttet lege da det var svært, svært lange ventetider. Ikke uvanlig å vente ett par timer på venteværlset. Vanskelig å komme gjennom på telefon. Ikke gratis parkering noe som er svært vanskelig siden det er store forsinkelser.

Skranken gir deg ikke service eller forståelse. De yter ikke utover å gi time. De er veldig irriterende. Håper det har blitt bedre men de var en årsak til at jeg sluttet i tillegg til ventetid for å komme inn til legen.

OK Lege, men kan godt bruke litt mer tid, og ikke booke 110% hele tiden

Legen er helt OK å gå til, men forvent lang ventetid på å få komme inn. Ikke unormalt at man venter fra 20-60 minutter på å komme inn.

Han har nok alt for mange pasienter i forhold til tiden han setter av på de.
Slik at forsinkelsene er mer regel en unntak.

En flott lege

dettte er en lege som er ordentlig hygglig og grei, han tar seg tid til og prate og du føler deg ivaretatt, han har alitd et smil på lager.
merker stor forskjell etter at jeg byttet til han, han ser pasientene sine, er strålende fornøyd