Sigurd Petter Andersen

Tlf: 32 21 38 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sigurd Petter Andersen er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Sigurd Petter Andersen

Blir ikke tatt seriøst

Har hatt Sigurd i et par år og jeg må si at han har liten interesse i å høre på deg. Han spør først hva han kan hjelpe deg med, og før du rekker å si 3 ord så snakker han i munnen din og ser så vidt på deg.

Jeg liker å ta legen i hånden av ren respekt, men da blir hånden din dinglende i lufta i noen sekunder og man føler seg direkte dum og ydmykt.

Ja, han har sikkert god erfaring, men han virker som om han er drit lei av jobben sin og man føler seg som uviktig. Prater i kjeften din til alt for ofte som er VELDIG irriterende. Føler ikke han lytter på ting jeg er urolig på som er svært uheldig. Man blir sittende å vente en god stund også må jeg presisere i vente rommet.

Kan ikke si jeg anbefaler han i det hele tatt.

Anbefales ikke!

Jeg har vært medlem hos Sigurd i en ganske lang periode. Jeg fikk han som fastlege via foreldrene mine. Jeg opplever denne legen som uinteressert og ikke i møtekommende. Du blir heler ikke tatt på alvor, men du blir latterliggjort av noe som er ubehagelig. Hvis du ber om å sjekke deg for noe eller ta blodprøver, så sier han bare "hvorfor skal du det?" Det som irritere meg er, etter alt du har fortalt og vist. Så reagere han ikke noe, han sier bare sånn er det. Og selv om det er "sånn". Så vil jeg veldig gjerne ha litt mer dypere mening i hva som kan være i veien eller hvordan jeg kan forebygge det (f.eks.) Jeg er så lei nå av at hver gang jeg skal gå ut derifra sur og irritert på at jeg måte dra fra jobben. Bare for en samtale som knapt varer i 3 min, og kaste bort pengene mine på den bortkasta timen min som jeg ikke fikk vite noe om. Han er ubrukelig, bedre søk på Google enn å dra til han. Så fra mine opplevelser så anbefaler jeg ikke denne legen! (Takket være at man kan bytte fastleger!)

The worst doctor in Norway

I am pregnant and didn't feel very well multiple times. Sometimes you can barely reach the telephone line and have to walk there to make an appointment. The doctor is not willing to investigate anything, a consultation lasts less than 5 minutes, he doesn't listen to all that you got to say and sends you out of the room with 2 out of 4 problems discussed (happened at all the appointments)....I asked 3 times to get some blood samples to see why I am overly tired, the hospital recommended a full batch...he only did 3 out of 20 tests! and that was the third time i had spoken with him about it. Also he refuses for 3 months now, to send me to a gynecologist to test for an infection that won't go away. He keeps prescribing medication that has no effect. I called three times in a week about this matter and finally he said we need to talk, come by next week?!?! Next week...when having an infection while pregnant?? And I'm also very close to term. That proves how much he cares about one's health. I thought that being pregnant would mean I should get more care from a doctor...but seems I get less. Horrible experience! I have to pay for a private doctor now, because someone isn't doing their job right....

God lege, dyktig til å henvise

Vi har brukt Dr. Andersen i snart ti år og er veldig fornøyd. Ja, som noen her sier, så vil han gjerne si at "det der kommer til å gå over av seg selv" - men sannheten er jo uansett at svært mye av det mange går til fastlegen for faktisk er ting som...går over av seg selv.

Jeg opplever at han er en svært dyktig henviser og som tar oss på alvor. Kvaliteten på henvisningene som kommer fra ham, er nok svært god, for vi har alltid fått time hos spesialist veldig fort etter hans henvisning. Det gjelder både innen psykisk helse og somatikk.

Jeg sa til ham en gang at jeg skulle snakke om noe vanskelig og at jeg trengte god tid. Det fikk jeg.

En topp fastlege!

Jeg er veldig fornøyd med Dr Andersen som fastlege og har hatt han som fastlege helt siden jeg flyttet til Drammen. Jeg opplever å bli tatt på alvor og får riktig diagnose samt gode anbefalinger når jeg er inne. Eneste haken når det gjelder legekontoret er noe lang ventetid.