Muhammad Bashir

Begrenset autorisasjon med vilkår (2021)

Muhammad Bashir er en av 28 fastleger i Kongsberg

Siste vurderinger av Muhammad Bashir

Ubrukelig lege

Opplevde Bashir som frekk og nedlatende. Han var ikke interessert i å høre på meg, avbrøyt meg stadig vekk. Kalte meg mer eller mindre hypokonder og kunne ved ett øyekast fortelle meg at jeg ikke hadde ADHD. Derfor ville han ikke henvise meg heller. At en lege kan se på deg med ett blikk om du har en diagnose eller ikke var helt nytt for meg. Ikke kjenner han meg og ikke hadde han brydd seg med å lese tidligere journal. Trodde heller ikke leger var spesialister i psykologi/psykiatri.
I andre tilfeller ble jeg også totalt avfeid med det jeg kom for. Han var skråsikker i sin sak og synes mine henvendelser var unødvendige og "kostet bare masse unødvendig jobb". Anbefaler ikke denne legen!

Ubehagelig legetime

Fikk en time hos Bashir fordi min fastlege ikke hadde ledig time. Sku fornye en resept. På vei ut sjekka jeg helsenorge for å se at det var lagt inn. Kunne ikke se den der så jeg spurte han om det. Han ble rett og slett veldig truende å mente jeg ikke stolte på han som lege. Jeg sa jeg bare spør om et spm fordi jeg kan ikke se resepten. Han ba meg gå ut av kontoret hans eller så sku han ringe politiet Han ville aldri se meg der igjen. Mens dette skjedde trykte Han igjen på pc å da så jeg resepten var kommet inn. Jeg spurte hvorfor han var så sur det var fordi jeg hadde sjekka om resepten var inne da stolte jeg ikke på han. Dette var en veldig merkelig og ubehagelig opplevelse. De andre gangene jeg har brukt han i det siste har jeg ikke sett den type oppførsel. Tar det videre med fastlegen.

Hyggelig, grundig og direkte.

Opplever Bashir som en lege som tar tak i alt som blir nevnt under samtalene. Han møter godt forberedt ved neste møte, og følger opp.

Ikke bra!

Når Bashir får besøk av en ung kreftoperert pasient (hjernesvulst) så må man forvente at både pasient og pårørende blir hørt. Til tross for flere innvendinger fra pårørende så fortsetter Bashir å lese opp kreftdiagnosen han har mottatt som pasientens fastlege. Dette til tross for at han flere ganger får beskjed om at kreftlegen hadde sagt at diagnosen skulle formidles i trygge omgivelser på Radiumhospitalet sammen med fagfolk og støtteapparat. Årsaken til besøket var ikke diagnosen, men sårbehandling. Den var såpass lite tilfredsstillende at Nevrologisk på sykehuset i Drammen var svært lite "imponert". Hygiene tiltakene var påfallende dårlig. Hansker ble ikke byttet etter at blant annet dørhåndtak var berørt. Dette ble også påpekt uten at det gjorde noen forskjell.

Faglig dyktig

Jeg opplever Muhammad Bashir som en faglig dyktig lege som er tydelig i sin kommunikasjon. Jeg har beskrevet mine symtomer og latt legen stille diagnosen. Besøkene har vært basert på gjensidig tillit hvor legen er fagmannen. Hvis det er behov for å få en dypere utredning så har han henvist til meg til en spesialist. Muhammad Bashir kan anbefales til alle som trenger en dyktig og faglig dyktig lege.