Muhammad Bashir

Skolegata 8 3611 Kongsberg
Muhammad Bashir er en av 26 fastleger i Kongsberg

Siste vurderinger av Muhammad Bashir

Brudd på taushetsplikt

Jeg har kun vært hos Bashir en gang, og det blir også den siste. Da jeg kom inn på kontoret hadde han journalen oppe, og gikk inn på flere andre journaler mens jeg satt der og hadde fullt innsyn på skjermen. Dette er totalt uakseptabelt. Han anbefalte og "hoppe av i svingen"-metoden som trygg prevensjon, noe det absolutt ikke er. Jeg har null tillit til denne legen, og byttet fastlege med en gang.

Grundig og dyktig

Gir behandling som hjelper, lytter til pasienten. Svært god tilgjengelighet, får time nesten på dagen. Kunne ikke vært mer fornøyd!

Han er flink lege

Han er koselig å hjelpe som.og flink.han har lyst å hjelpe deg og flink på jobben sin .gi deg gode tips om sykdommen

Dyktig og veldig hyggelig

Det er en lege som virkelig bryr seg! Han er dyktig og klarer å forklare diagnoser. Flink lege og et kjempehyggelig menneske. Ja, han virker litt stresset, men det er ikke noe som påvirker meg på en negativ måte.

Flink og travel

Jeg har alltid fått adekvat behandling hos ham, og hjelp med det som jeg har vært plaget med. Jeg har sågar tatt opp flere ting samtidig uten å ha måttet bestille ny time. Det har hendt hos tidligere leger at jeg har måttet bestille nye time for andre problemer enn det som var akutt. Sist spurte han til og med om det ellers var noe! Ber meg å ta kontakt straks om jeg føler behov.

Han henviser til spesialist omgående om nødvendig.

Ellers er han alltid hyggelig, men travel (effektiv), men allikevel ikke slik at du føler at du blir jaget ut, som jeg har følt hos andre leger.

Flink og positiv lege!

Har kun vært hos ham to ganger men begge gangene ga han korrekt behandling og brukte heller ikke lang tid på å stille diagnose. Han går heller ikke rundt grøten som min forrige lege gjorde.

Det som kan forbedres er kanskje at han virker noe stresset (Kan forståes til tider). Dog er dette ingenting som gir utfall på ev. diagnoser.

Anbefales!

Har ikke evnen til å lytte til pasienten

Er bestandig stresset og lytter ikke etter.
Har forutinnsatte meninger
Etter 3 år så har han ennå ikke tatt seg tid til til å høre på symptomer på
mange års sykdomshistorie.
Er flink til å ta prøver for å overvåke allmennhelsen.
Hvis du er vanerøker så finn ikke på å velge denne legen.
Har ikke kunnskap om det norske samfunn og reklamepåtrykkting hos ungdommen i 1960 / 70 tallet.,

Bytter lege

Fikk Bashir som lege da min tidligere lege gikk av med pensjon. Jeg har alltid følt med sett ned på, uansett hva jeg har vært hos Bashir for. Han virker alltid stresset og som om han vil ha deg ut av kontoret sitt så fort som mulig. Det er ingen god følelse. Etter noen år med dette velger jeg nå å bytte fastlege, og forhåpentligvis få en fastlege som ser hele mennesket, både fysisk og mentalt.

Selve legekontoret har jeg ikke noe å utsette på. De svarer relativt raskt på telefonen, og man får som regel alltid time innen rimelig tid.

Dyktig lege som lytter til pasienten

En faglig dyktig lege som er empatisk og lyttende i møte med pasient. Meget fornøyd med min fastlege.

Lyttende grundig lege

Veldig fornøyd med mine timer hos basir Han tar deg på alvor Tar mange prøver og gir seg ikke før han finner årsaken til hva som er galt

Ikke fornøyd

Forsåvidt rask, men var ikke lyttende til informasjon fra tidligere lege, og som ved 2 vurdering viste seg være veldig nyttig i mitt tilfelle. Tok bare en ting per konsultasjon, så det ble veldig dyrt, til og med å sende info til ny lege ble belastet som konsultasjon. Egenandelene har heller ikke blitt rapportert inn. Har byttet lege, og det er en langt bedre opplevelse.

Dyktig og smilende

Han er veldig snill og forstående. Føler jeg blir hørt. Kontoret hans er sjarmerende uorganisert. Han ringer når det kommer svar på prøver, legger tilogmed igjen melding på svareren om du ikke skulle rekke å ta den. Der svarer han på alt han tror du ville spurt om. Han har sykepleier med ved GU. Jeg måtte dessverre bytte pga flytting.

Ulovlig gebyr

Han krever 5 kr i gebyr for å betale med kort! Det er ikke tillatt i henhold til brev fra Helsedirektoretet av 14 august 2013. Les mer om det her:http://www.dinepenger.no/bruke/leger-tar-ulovlig-gebyr-for-aa-la-deg-betale/22943660

Den dårligste legen jeg har møtt

Lytter ikke. Sier hva han tror jeg føler, blir korrigert, men sier det samme igjen.
Bryr seg ikke om tidligere utredninger, fordi han vet best. Kan bare ta opp en plage pr.konsultasjon. Får beskjed om å bestille ny time for å se på halsplager, selv om jeg bare var inne i 5 min Har heldigvis fått bytte fastlege, og har fått en helt annen opplevelse.

En av de beste legen jeg har hatt.

Jeg må si at jeg var litt skeptisk da jeg skulle til han men etter en kort samtale med han så gjorde han så stor inntrykk på meg. Noe som har fått meg til å hatt lyst til å bytte til han. Flink til å informere, ta være på deg og ikke minst mye humør.

God lege

Dyktig og effektiv. Fikk time relativt fort, og god oppfølging.

Dyktig og rask

Han var sikker, kunnskapsrik og rask, lyttet godt og var hyggelig.

Foreløbig inntrykk etter fhv. kort tid:

Meget godt inntrykk. Hyggelig og effektiv, virker sikker i sitt arbeid. God til å informere på en forståelig måte, og gir seg tid til dette.