Atle Eikeland

Nedre Storgate 6 3015 Drammen
Tlf: 32 83 30 25 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Atle Eikeland er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Atle Eikeland

En meget flink lege.faglig tyngde og god empati.

Alle gangene jeg har vært hos han i elleve år,har jeg aldri hatt noe å sette fingeren på.han hører på meg og er meget reflektert.han resonnerer kjapt og hjelper meg hvis jeg står fast.

Ikke lenger like tilgjengelig som før, men blid og kjekk

Alt var mye bedre før når den unge imøtekommende Eikeland delte kontor med kun en annen lege. Nå kan man være i kø på telefonen med 6 stk foran i køen, og i nærmere 30 minutters ventetid og etter det legges røret på før de gidder å si hallo. Da har man hørt på en utrolig kjedelig telefonsvarer som ber deg vente på representanten gjentatte ganger. Mitt råd, ansett flere hyggelige som svarer. Savner det gamle legekontoret hvor de hadde tid til å svare på telefoner og hvor de var hyggeligere. Potte sur og frekk ansatt i luken. Hva hjelper det med større legekontor når det blir mindre service fra alle kanter? Dessverre, ting har forandret seg, jeg er ikke lenger like fornøyd.... Før så ventet jeg gjerne et par timer som det ofte tar før man får komme inn til legen, men når man blir skuffet allerede på venterommet så mister man tålmodigheten...
Dessuten får man ikke alltid riktig svar lenger på det man lurer på, man blir henvist til feil sted gjentatte ganger... Det er mer jeg lurer på og gjerne skulle spurt om og fått svar på. Men når tilgjengeligheten er så dårlig blir det vanskelig. Det er nok flere som trenger deg som lege nå enn før når du var ny, mine plager var nok mer diffuse. MEN jeg satt stor pris på den du VAR, sjarmerende, hyggelig, blid, lyttende. Alltid var jeg glad når jeg forlot ditt kontor, selv om jeg kunne felle noe tårer der inne.... Du lyttet og forsto, ga ros osv. Å få svar på det man spør om, å få kopi av blodprøver man vil ha svar på var lettere før, og å bli henvist til rett sted, og få nok tid da føler man at man har en fastlege som bryr seg. Det skal så lite til, det er det jeg trenger om du fortsatt skal være fastlegen min! Så får vi se da...

Den høflige og dyktig lege

veldig dårlig servise og lang vente tid i kø, også på kontor.Men lege er dyktig og har ikke god tid for å være lytte.Han hadde ikke aldri ledig time . dessverre jeg må si han hadde to sure sykepleier.

Har ikke fått time ennå

Virkelig dårlig servis hos dem, jeg skal bytte legen med en gang, når jeg ringte dem først så måtte jeg stå i kø ganske lenge for å komme i kontakt med dem, så ble jeg bet å ringe dagen etter, ringte jeg dagen etter ble jeg bet å ringte dagen etter igjen! Ringer jeg tredje dagen så sier dem at legen din jobber ikke på onsdager ring på torsdag :(

Kjempeflink og forståelsesfull lege

Jeg har hatt samme fastlege i mange år og er fornøyd. Derfor har jeg ingen planer om å bytte fastlege. Jeg har blitt godt fulgt opp under sykemeldingsperiode og ellers. Min vurdering er at jeg aldri har oppfattet noen overfladisk vurdering. Legen har tatt seg tid til å lytte, føler meg godt ivaretatt som pasient. Personalet ellers har jeg godt inntrykk av. Jeg skjønner at de kan bli frustrerte når pasienter bare durer inn til skranken og tror at de er de eneste som trenger hjelp.

Utilgjengelig !!

Jeg har bestilt time for kronisk sykdom og fikk time etter 44 dager. Da dro jeg til legekontor ventet jeg nesten to timer. Han har snakket med meg bare 5 minutter. Dere kan tenke selv hva slags kontoret det er. Sekretærene som sitter der er sååå sure, og legen tar man ikke alvor. Hvis dere liker å være på legekontoret, anbefales det.

Hyggelig, flink lege, men lite annet positivt

Veldig hyggelig lege, og flink. Men det er ikke tid til grundig og god samtale gjerne. Knatring på data, fremfor øyekontakt og nærhet.
Lang tid for å få time, lang venting på kontoret, vanskelig å komme gjennom på telefon. Litt utolmodig og kortluntet tone hos personalet, dog passe vennlige når det er ens tur. Nummer i køen. Venterom er lite og ukoselig.

Fullstendig håpløst!! Ringer 11 januar og får time 22 februar. Hva skal man egentlig med en lege som ellers ser ut til å være ok, men ikke kan nås? Siden det ikke er mulig å gi 0 stjerner får City Legesenter 1 (over 10 dager). Her snakker vi om 42 dager!!! Uakseptabelt og flaut.

Håpløst å få bestilt time!

Atle er en dyktig og hyggelig lege, men apparatet rundt (sentralbord m.fl) er håpløst trege og ineffektive. Så godt som umulig å komme igjennom på telefon, så skal man ha bestilt time må man troppe opp på kontoret selv. Og får man time er det stort sett minimum 2-3 uker frem i tid, med mindre det er prekært. Men da kan man like godt dra på legevakten... Et pluss er at de prioriterer små barn, men når det likevel er klin umulig å komme igjennom på telefon, så er man like langt. De burde hatt en ny og mer effektiv person på sentralbord og mulighet for å bestille time via web.

Kronisk forsinket

Vært sykemeldt over lengre tid og måtte uten unntak vente minst 40 min selv om jeg hadde time. Ingen oppfølging under sykeperioden. Møtte bare en sykepleier.

Meget flink lege

Tar seg god tid. Føler meg meget godt ivaretatt. Han er faglig meget dyktig . Lett å prate med. Har hatt ham som fastlege siden han begynte i Drammen.

En dyktig lege med åpenhet for alternative løsninger

Jeg er strålende fornøyd med Eikeland som lege!!! Jeg føler meg sett og hørt og tatt på alvor. Om han ikke finner ut hva som er galt, opplever jeg at han ikke gir opp med å prøve ut løsninger eller henvise videre. Det at han gjerne kommer med forslag som urter/krydder ol som har utspring i legemedisin som kan hjelpe, synes jeg også er flott.
Men som andre skriver her: Ventetiden er lang. Alt for lang!!!! Og da tenker jeg når time er bestilt på forhånd.
Når det gjelder telefon så er ventetiden blitt mye mindre. Nå svarer 2 stk samtidig om det er stor pågang.
Jeg kommer ikke til å bytte lege!!!

Ventetid på opp til to timer!!

Hyggelig lege men som skrevet her før så skriver han elendige henvisninger og får ikke med alt som blir sagt i journalen.At du da må gjentatte ganger tilbake for å rette opp i ting han ikke har fått med seg er utrolig slitsomt og frustrerende!
At det attpåtil er opp til to timer ventetid på å komme inn er fryktelig slitsomt, Har du time kl 09 så kommer han ofte ikke slengende før en time senere.
Respektløst overfor oss pasienter!

Den beste legen!

Eg har aldri hatt så stor tillit til ein lege som Eikeland. Han er kunnskapsrik og gir gode forklaringar, i tillegg til at han er empatisk og alltid i godt humør. Eg har fått god hjelp både til somatiske og psykiske problem, og kjenner meg veldig trygg på han.

Som påpeikt av andre er det ofte store forsinkelsar på venterommet, noko eg trur har farga oppfatninga til dei som gir negativ tilbakemelding her. Min oppfatning er at Eikeland alltid brukar den tida som trengs for å behandle pasientar, sjølv om det betyr at han må jobbe overtid. Derav forsinkelsane. Sjølv foretrekk eg å sitte på venterommet ein time lengre mot at eg kan gå derifrå utan bekymringar.

Eikeland er nettopp slik en lege bør være!

Jeg opplever alltid at jeg blir tatt på alvor med ved mine besøk. Han har alltid tid til å høre på problemet, er lyttende og har evnen til empati. Han gir god forklaring på en enkel måte om hva som kan gjøres. Jeg opplever han som grundig og prøver blir tatt ved behov. Det er dessverre lengere ventetid enn ønsket. Det hadde nok vært behov for å avsette litt mer tid til hver og en av oss, da kunne køen blitt mindre. Men heller vente enn å gå til en lege som er avvisende og gir uttrykk for at du bare er et nummer i rekken han skal ta betaling av. Damene har stort sett vært både blide og hyggelige. Hvis jeg ble alvorlig syk ville jeg føle meg trygg på at Eikeland ville gjøre alt han kunne for å hjelpe meg!

Elendig tilgjengelighet, søt og hyggelig men overfladisk

Umulig å komme gjennom på telefon. Sure og lite serviceinnstilte kontordamer. Det hjalp ikke med skriftelig klage i forhold til tilgjengelighet på telefon. Kontoret er alltid stengt fredager. Dyr parkeing siden det er i sentrum.
Eikeland er en veldig vennlig, søt og hyggelig lege. Men det hjelper lite når han skriver elendige henvisninger, eller enda verre glemmer å sende dem. Dette har skjedd både med meg selv og andre jeg kjenner. Han er lite utforskende og hans engasjement er bare tilsynelatende. Han gjør det han får beskjed om, så hvis du vet hva som feiler deg når du kommer og hva du trenger, er det greit. Trenger du noe ekstra, så søk en annen lege.

God lege, skuffende legekontor/ventetid

Hatt Eikeland i nesten 10 år, og har alltid likt han som lege! Problemene er at om man skal ringe, så må man vente i opptil 30 min i telefon kø! Og om man trenger hastetime, og får "hastetime" klokka 10, så er du HELDIG om du er inne innen kl 14!! Hyggelige kontordamer/legesekretær/sykepleiere, men vente tiden gjør det uutholdlig!

En utrolig flink lege, som gir inntrykk av at han har tid til deg.

Til tross for at det til tider kan være lang venting, så virker han aldri stresset og gir ALLTID inntrykk av at han har tid til deg og han bryr seg om deg.

Stresset, men trivelig

Dr. Eikeland er heldigvis ikke min primærlege. Men grunnet ferieavvikling var det han jeg kom til hos i dag. Han er en trivelig lege, men han tar litt for lett på ting.
Ulempen på dette legekontoret er at det alltid er store forsinkelser. I dag kom jeg inn til legen to timer etter oppsatt tid! Mitt inntrykk er at de har altfor mange pasienter og de setter ikke av nok tid til hver pasient. Venner som har Dr. Eikeland forteller at han ikke sender inn papirer til NAV innenfor fristene slik at NAV ikke gir ut sykepenger i tide.
Det er også vanskelig å komme gjennom på telefon til legekontoret. Og litt avhengig av dagsform er kontordamene enten veldig hyggelig eller veldig sure. Ofte kan det være greit å være litt ydmyk ovenfor de. Da er de lettere å ha med å gjøre.
Det store problemet på legekontoret til Kjær og Ekeland er ikke legene, kontordamene/helsesekretærene, men at de er overarbeidet og overbooket! Det skal ikke være nødvendig å måtte vente over to timer på å komme inn! Og i dag hadde han rukket å bli to timer forsinket etter å ha vært åpen i to og en halv time!

Byens beste lege

Har hatt denne legen siden jeg flyttet til Drammen for drøyt 8 år siden, og har ingen planer om å bytte lege.
Han har alltid tid til å høre hva jeg har å si, svarer på spørsmål så jeg forstår det.
Er det noe som tyder på noe alvorligere enn f.eks influensa, så sørger han for at alle prøver blir tatt. Både for å eliminere og evt bekrefte.
Skjønner godt at han ikke har kapasitet til flere pasienter, for en hyggeligere og grundig lege skal du lete langt etter.