Øivind Engebretsen

Grev Wedel Legesenter Mann, 69 år

Om

Autorisert1983
SpesialiseringAllmennmedisin
Ledige plasser
Advarsler

Praksis

Grev Wedel Legesenter
Losjeplassen 8 3015 Drammen
Tlf: 32 80 92 30 Vis kart
Øivind Engebretsen er en av 58 fastleger i Drammen

Brukernes vurdering

Samlet vurdering
4.5
15 vurderinger
Tilgjengelighet
2.0
14 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
4.5
14 vurderinger
Service
4.0
13 vurderinger
Ny vurdering

Siste vurderinger av Øivind Engebretsen

Arrogant

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
2.0
Tillit og kommunikasjon
2.0
Service
4.0

Har hatt Dr. Engebretsen som fastlege en god stund. Veldig hyggelig og grundig for noen år siden, nå er jeg nærmest i sjokk. Tar meg ikke på alvor, fører sjelden journal og er generelt arrogant. En lege som alle andre mennesker kan ha en dårlig dag, men dette har vedvart over lengre tid. Hva slags etikk er dette? Styr unna hvis du har psykiske plager, dette viser han liten forståelse for. Spesialistuttalelser har blitt holdt tilbake, og jeg har ikke blitt informert om hans kommunikasjon med spesialisthelsetjenesten, noe som har gjort meg mye sykere. Føler meg lite pent behandlet, og vil gå videre med dette.
Synd, for de andre på legekontoret er meget dyktige og trivelige.

Grundig og klar

Skrevet
Samlet vurdering
5.0
Tilgjengelighet
2.5
Tillit og kommunikasjon
5.0
Service
4.5

Alltid tilgjengelig på kort varsel...for meg. Gir gode svar, og jeg har blitt foreskrevet å 'bygge en mur eller noe sånt' men også vidresendt til spesialist på dagen. Vurderingene hans er gode og riktige, og når det i tillegg gjøres på en så hyggelig og morsom måte, ja da er jeg litt dum som ikke er der oftere...

Denne vurderingen gjelder Grev Wedel legesenter (ikke Engebretsen spesielt).

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
1.0
Tillit og kommunikasjon
0.0
Service
1.0

27.10.15

Det er første gang jeg ringer mitt nye legesenter (bodde tidligere i Oslo). Til min forbauselse er det ingen som svarer. Jeg forsøker én gang (ca. kl. 11.30, henger ved telefonen i 10 min. før jeg gir opp) og en gang til (ca. kl. 13.00, henger ved telefonen i 10 min. før jeg igjen gir opp). Tredje gang (ca. kl. 14.30) bestemmer jeg meg for ikke å gi meg, og etter ytterligere venting later det omsider til å skje noe: En telefonsvarerstemme ber meg vente (og takker samtidig for at jeg venter) ... og jeg venter og venter og venter -- i 50 minutter! Når det endelig er noe annet enn en telefonsvarer i den andre enden, fristes jeg til å spørre om hvorfor det tar så lang tid å nå igjennom. -- Svaret er at man prøver å avvikle høstferie.

For mange pasienter og for liten tid.

Skrevet
Samlet vurdering
2.0
Tilgjengelighet
1.5
Tillit og kommunikasjon
2.0
Service
3.5

En lege med så lang fartstid som lege skulle man tro tok pasienten på alvor. Med det mener jeg empati overfor pasientens situasjon, evnen til og se bort fra dataskjermen og høre på pasienten.
Synes det er et klart forbedringspotensial på nevnte punkter, blir nevnt at legen har god humor, ja det kan jeg si meg enig i.
Opplever ofte rot ang resepter/ beskjeder som skulle bli så mye bedre etter innføring av E-resepter.

Svært tillitsvekkende og klok lege

Skrevet
Samlet vurdering
5.0
Tilgjengelighet
1.0
Tillit og kommunikasjon
4.5
Service
3.5

Har brukt Engebretsen som lege i 25 år. Stikkord er klokhet, " alltid riktig magefølelse", faglig oppdatert og menneskelighet, tar seg alltid tid! Ulempe. Må ofte påregne ventetid på 1 1/2 time etter timeavtalen skulle startet. Tar lang tid å få time.