Øivind Engebretsen

Losjeplassen 8 3015 Drammen
Øivind Engebretsen er en av 59 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Øivind Engebretsen

Distré

Surrer med henvisninger, følger ikke opp, gir ikke tilbakemeldinger. Og fører ikke journal.

Svært skuffet. Hjelper lite at han er blid, når han ikke gjør jobben sin.

Kan ikke anbefales.

Hyggelig og hjelpsom

Jeg har hatt Øyvind som fastlege i 35 år. Jeg har alltid hatt inntrykk av å bli behandlet på en god og respektabel måte. Han har laget henvisninger til spesialister, skrevet ut medisiner og gitt gode råd. Stort sett alltid med et smil på lur. Mine besøk hos Øyvind har alltid vært humørfylte. Dessverre er han eldre enn meg og gir seg vel nå. Lykke til videre og takk!!

Arrogant

Har hatt Dr. Engebretsen som fastlege en god stund. Veldig hyggelig og grundig for noen år siden, nå er jeg nærmest i sjokk. Tar meg ikke på alvor, fører sjelden journal og er generelt arrogant. En lege som alle andre mennesker kan ha en dårlig dag, men dette har vedvart over lengre tid. Hva slags etikk er dette? Styr unna hvis du har psykiske plager, dette viser han liten forståelse for. Spesialistuttalelser har blitt holdt tilbake, og jeg har ikke blitt informert om hans kommunikasjon med spesialisthelsetjenesten, noe som har gjort meg mye sykere. Føler meg lite pent behandlet, og vil gå videre med dette.
Synd, for de andre på legekontoret er meget dyktige og trivelige.

Grundig og klar

Alltid tilgjengelig på kort varsel...for meg. Gir gode svar, og jeg har blitt foreskrevet å 'bygge en mur eller noe sånt' men også vidresendt til spesialist på dagen. Vurderingene hans er gode og riktige, og når det i tillegg gjøres på en så hyggelig og morsom måte, ja da er jeg litt dum som ikke er der oftere...

Denne vurderingen gjelder Grev Wedel legesenter (ikke Engebretsen spesielt).

27.10.15

Det er første gang jeg ringer mitt nye legesenter (bodde tidligere i Oslo). Til min forbauselse er det ingen som svarer. Jeg forsøker én gang (ca. kl. 11.30, henger ved telefonen i 10 min. før jeg gir opp) og en gang til (ca. kl. 13.00, henger ved telefonen i 10 min. før jeg igjen gir opp). Tredje gang (ca. kl. 14.30) bestemmer jeg meg for ikke å gi meg, og etter ytterligere venting later det omsider til å skje noe: En telefonsvarerstemme ber meg vente (og takker samtidig for at jeg venter) ... og jeg venter og venter og venter -- i 50 minutter! Når det endelig er noe annet enn en telefonsvarer i den andre enden, fristes jeg til å spørre om hvorfor det tar så lang tid å nå igjennom. -- Svaret er at man prøver å avvikle høstferie.