Øivind Engebretsen

Losjeplassen 8 3015 Drammen
Øivind Engebretsen er en av 58 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Øivind Engebretsen

Grundig og klar

Alltid tilgjengelig på kort varsel...for meg. Gir gode svar, og jeg har blitt foreskrevet å 'bygge en mur eller noe sånt' men også vidresendt til spesialist på dagen. Vurderingene hans er gode og riktige, og når det i tillegg gjøres på en så hyggelig og morsom måte, ja da er jeg litt dum som ikke er der oftere...

Denne vurderingen gjelder Grev Wedel legesenter (ikke Engebretsen spesielt).

27.10.15

Det er første gang jeg ringer mitt nye legesenter (bodde tidligere i Oslo). Til min forbauselse er det ingen som svarer. Jeg forsøker én gang (ca. kl. 11.30, henger ved telefonen i 10 min. før jeg gir opp) og en gang til (ca. kl. 13.00, henger ved telefonen i 10 min. før jeg igjen gir opp). Tredje gang (ca. kl. 14.30) bestemmer jeg meg for ikke å gi meg, og etter ytterligere venting later det omsider til å skje noe: En telefonsvarerstemme ber meg vente (og takker samtidig for at jeg venter) ... og jeg venter og venter og venter -- i 50 minutter! Når det endelig er noe annet enn en telefonsvarer i den andre enden, fristes jeg til å spørre om hvorfor det tar så lang tid å nå igjennom. -- Svaret er at man prøver å avvikle høstferie.

For mange pasienter og for liten tid.

En lege med så lang fartstid som lege skulle man tro tok pasienten på alvor. Med det mener jeg empati overfor pasientens situasjon, evnen til og se bort fra dataskjermen og høre på pasienten.
Synes det er et klart forbedringspotensial på nevnte punkter, blir nevnt at legen har god humor, ja det kan jeg si meg enig i.
Opplever ofte rot ang resepter/ beskjeder som skulle bli så mye bedre etter innføring av E-resepter.

Svært tillitsvekkende og klok lege

Har brukt Engebretsen som lege i 25 år. Stikkord er klokhet, " alltid riktig magefølelse", faglig oppdatert og menneskelighet, tar seg alltid tid! Ulempe. Må ofte påregne ventetid på 1 1/2 time etter timeavtalen skulle startet. Tar lang tid å få time.

Flott fastlege

Tar deg alltid på alvor, henviser ved behov, veldig menneskelig og er godt faglig oppdatert.