Steinar Fretland

• Samfunnsmedisin

1979

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Bragernes Legesenter Telefonnummer32 21 35 1032 21 35 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bragernes Torg 6A 3017 Drammen
Steinar Fretland er en av 59 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Steinar Fretland

Lite empati

Har hatt Fretland i mange år, men nå blir det legebytte på meg, endelig. Han er ikke flink til psykiske plager og mener at å «gå tur» fikser alt. Har også hendt at han har skrevet krenkende ting i henvisninger. Relativt flink til fysiske plager, men hopper raskt til konklusjoner. Han har god tid, det skal han ha, føler ikke at jeg kaster bort tiden hans, men det er vel det eneste jeg er fornøyd med.

Utrolig bra lege

Har tid til å lytte, inngir tillit, faglig dyktig og flink til å videresende til spesialist ved behov

Min fastlege

Dr.Fretland har jeg hatt som lege siden jeg var barn og jeg kan ikke minnes at jeg ikke har fått hjelp når jeg har hatt behov for det.

Jeg hadde hatt minkende energi og trening ga ikke resultater. Da jeg omsider bestilte time så tok det ikke mange minuttene før han fant ut årsaken. Han ga meg ingen diagnose der og da, men noen dager var jeg på Drammen sykehus og fikk diagnose på en krefttype. Siden har oppfølging vært kjempebra, han lytter og forsøker å skjønne hvordan jeg har det som pasient. Min opplevelse er at hvis han er usikker på noe så henviser han videre og sjekker opp hva de forskjellige scenarioene innebærer. I mitt tilfelle har han oppdatert seg selv da han oppdaget at han manglet info om momenter ifm min situasjon.

Det eneste negative er at han nærmer seg pensjonsalder og vil kanskje trappe ned antall pasienter eller slutte helt når tiden er inne.

Dyktig

En faglig dyktig lege, men svært lite tilgjengelig! Bør vurdere reduksjon av ant pasienter for å bli mer tilgjengelig de dagene han er på jobb.

Min fastlege

Har hatt Steinar som fastlege i mange år og er fornøyd med han. De første årene var litt så som så, og følte ikke alltid at jeg ble trodd. Men etter at jeg tok opp dette tema så har alt endret seg til det langt bedre. Alltid blid og hyggelig, det har han vært fra dag en, flink til å lytte og besluttsom og bestemt. Så jeg kan absolutt anbefale han!
Blir man ikke hørt, så må man si i fra, rett og slett der som med alt annet i livet.