Steinar Fretland

Tlf: 32 21 35 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Steinar Fretland er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Steinar Fretland

Dyktig

En faglig dyktig lege, men svært lite tilgjengelig! Bør vurdere reduksjon av ant pasienter for å bli mer tilgjengelig de dagene han er på jobb.

Min fastlege

Har hatt Steinar som fastlege i mange år og er fornøyd med han. De første årene var litt så som så, og følte ikke alltid at jeg ble trodd. Men etter at jeg tok opp dette tema så har alt endret seg til det langt bedre. Alltid blid og hyggelig, det har han vært fra dag en, flink til å lytte og besluttsom og bestemt. Så jeg kan absolutt anbefale han!
Blir man ikke hørt, så må man si i fra, rett og slett der som med alt annet i livet.

Dårlig menneskeperson!

Følte meg aldri hørt! Følte jeg kastet bort tiden hans. Kom dit med brukken arm etter tryn på isen og han ble sur og motvillig sendte meg på røntgen. ..
Kan ikke komme på NOE bra med han eller legekontoret!
Har byttet!!!

Vurderer å bytte fastlege...

Han er hyggelig og imøtekommende, men det holder ikke! Når jeg kommer med et problem henviser han alltid til spesialisten som jeg får innkallelse til automatisk pga. kronisk sykdom...Han fraskriver seg ansvaret og jeg går ut etter timene uten å ha fått noe som helst svar på det jeg kommer for!

Kommentarene hans gjorde at jeg måtte bytte legen

Han er en hyggelig lege, tar deg alltid imot på døra og smiler, men de svarene du ønsker fra ham kommer sjeldent. Jeg spurte om par føflekker fikk beskjed, nei det er ikke noe å tenke på trenger ikke operasjon, mens en annen på samme legekontor ba meg komme inn for å ta dem vekk. Når jeg kom pga. kne fikk jeg beskjed du er ung, så lenge du ikke har store smerter gjør vi ikke noe med det.

Seriøs og faglig dyktig lege

Dr, Fretland er alltid blid og imøtekommende. Han har tatt mine problemer på alvor og har henvist videre når det har vært nødvendig. Faglig dyktig. Får time relativt raskt og det har vært lite forsinkelser.

Måtte bytte fastlege

Skrev nedsettende/krenkende uttalelser i henvisningen til sykehuset.

Legen min.

Jeg synes han er immøtekommende og hyggelig. Veldig rolig av seg. Han får meg til å føle meg mindre nervøs når jeg er der. Men syns han er veldig dårlig på å sette seg inn i min situasjon. 9 av 10 ganger blir jeg sendt ut igjen da han mener jeg er frisk eller at jeg har kommet uten at det har vært nødvendig. Uten noe ytterligere råd eller henvisninger, akkurat som om problemet ikke er viktig nok første gangen. Jeg bestiller da ny time etter noen dager, og ikke alltid blir ting fulgt opp da heller.

Jeg har prøvd et par andre leger også, men faller som oftest tilbake da alternativet ikke er noe bedre.

Men mener sterkt at man bør slippe å bestille ny time da man går ut mer forvirret enn da man kom inn.

Det samme gjelder min datter på 3. Føler ting ikke ble tatt alvorlig nok den første, andre og tredje gangen jeg var der. Men da jeg fikk time hos turnuslege, ble vi tatt på alvor, og problemet ble løst.

Lurer noen ganger på om han faktisk kikker på journalen min eller ikke. Trodde ærlig talt at tidligere sydomshistorikk hadde litt å si.

De få gangene jeg har spurt om sykemelding, får jeg ikke dette da han mener jeg ikke er syk nok. De gangene jeg har spurt om henvisning til spesialist, får jeg ikke dette da han mener det ikke er nødvendig og jeg blir sendt hjem igjen.

Føler ikke jeg sitter igjen med noen god følelse her nei.

"Superlege"

Utrolig bra, tar deg på alvor, flink til å følge opp, aldri problemer med å henvise videre til spesialist. Har et vennlig vesen og er alltid bli og hyggelig

Den beste fastlegen jeg har hatt

Aldri hatt en bedre lege. Hatt han i fire år og det kommer jeg til å fortsette med. Han er flink til å lytte og jeg har aldri hatt inntrykk av at han har dårlig tid, neste pasient kommer liksom. Han er faglig kompetent, hyggelig og sjarmerende. Anbefaler han sterkt.

Den dårligste legen jeg har hatt

Tar deg ikke på alvor
Prøver å presse deg på jobb selv utholdelige smerter/plager
bagatelliserer problemene dine

Glad i piller

Var hos Fretland i 3 år. Veldig hyggelig person, men følte han aldri tok ordentlig tak i helseproblemene. Det ble mye piller og liten oppfølging av spesialister. Nå har jeg byttet lege siste året. Det har gitt en helt annen helsesituasjon. Jeg har dessverre måtte lære at fastlegen ikke kun skal være hyggelig, men også kompetent,

skjønner ikke problemet

Etter å ha vært hos han flere ganger med samme problem føler jeg at han rett og slett bagateliserer det og ikke skjønner at det er ett problem for meg. Løsningen han kommer med er vag og han vet liksom ikke hva som kan gjøres annet enn å ta piller når det blir ille nok.
Men han er en fin fyr og i forhold til mine barn og når det er noe konkret har jeg ikke noe å utsette på han!

bryr seg om pasienter

Alltid tid til hastetime, flink med råd. Får hjelp til alt. Alltid smilende og god humør.

En super fastlege

Fretland har alle de gode egenskaper jeg mener er viktige hos en lege. Han har min fulle tillit. Jeg føler meg godt ivaretatt som hans påasient.

Byttet

En hyggelig lege, men jeg byttet meg bort fra denne legen ettersom jeg ikke følte meg godt nok ivaretatt. Som ung kvinne med spørsmål om graviditet og andre typiske kvinneemner syntes jeg ikke jeg fikk gode nok svar og oppfølging. Flere ting jeg tok opp ble avblåst, og oppfølging av en sykdom jeg "hadde med" fra en lege der jeg bodde før var han ikke interessert i.

Han var så å si alltid mellom en halv og en hel time forsinket, jeg trodde det var legekontoret generelt som var mye forsinket, men det ser jeg ikke stemmer ettersom min nye lege alltid er presis.

Anbefales!

Den beste fastlegen jeg har hatt! Alltid lyttende, imøtekommende, hyggelig og ikke minst faglig trygghet. Håper han blir i yrket i mange år fremover.

Endelig...

har jeg / familien fått en tillitsskapende, dyktig, motiverende lege !!!

Meget dyktig lege som kan anbefales

Har vært hos han nå i noen år og han er ordentlig faglig og lyttende lege som man kan stole på. Legen er også streng (som er bra) men vurdere hver gang om evn man skal ha en sykemelding. Har ingen planer om å bytte til en annen lege...

Helt grei lege

Han er veldig flink når man vet hva som feiler meg.
Men han tar litt for lett på ting iblandt når jeg sliter med symptomer og ber meg se om det går bort av seg selv. Litt kjedlig at jeg nesten vet før legetimen at jeg blir sendt hjem for å så bestille en ny time for å få sjekket det ut.
Men alt i alt, han er en god lege! Om noe virkelig alvorlig hadde vært feil, tviler jeg på at han hadde sendt hjem noen. Jeg kommer til å fortsette å ha han!