Per Hofset

Tlf: 64 83 86 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Hofset er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Per Hofset

Saboterte for uføreforsikring

Jeg var hos ham og fikk en 4 dagers sykmelding da jeg ble dumpet av kjæresten. Dette fikk en kode som depresjon eller noe. Jeg kunne tatt dette på egenmelding, men gikk til lege for å ha en mer seriøs sykmelding å gi til jobben. Da jeg senere søkte om uføreforsikring, skrev Hofset et brev til forsikringsselskapet om at jeg hadde vært sykmeldt pga psykisk sykdom / depresjon, og jeg ble nektet uføreforsikring. Dette er absurd, men klage til forsikringsselskap førte ikke frem. Takk skal du ha!

Dyktig lege

Har hatt Hofset som fastlege til meg og barna i flere år nå. Er veldig fornøyd. Det er ofte litt venting før vi kommer inn, men da har han også tilstrekkelig tid til å høre på meg/oss når vi kommer inn. Opplever han som faglig sterk, interessert og hyggelig. Har flyttet til en annen kommune, men kjører til Skedsmokorset ved behov for lege da jeg ikke vil bytte til en annen lege.

Dyktig lege

Dyktig lege som tar seg tid til pasienten. Vært hos han med noen problemer og han har klart å diagnostisere problemet hver gang. Henviser til gode spesialister dersom det trengs. Som fler nevner er det en del forsinkelser selv om man har avtalt time, men opplever det samme fler steder. Alt i alt er jeg veldig fornøyd! -mann 27

Fastlehe

Min fastlege lytter, men følger dårlig opp. Overholder sjelden tiden av når legetimen begynner mellom 20-40 min forskinket.

Uholdbart

Man skal ikke måtte vente fra 20 min og utover når man har første legetime. Det er faktisk uholdbart!
Jeg har hatt han som lege fra jeg ble født og frem til 2013, da kunne jeg selv ta valget med å bytte fastlege. Har ikke følt meg møtt og respektert de få møtene vi har hatt!! Anbefaler han ikke til noen bekjente.

På tide å bytte lege

Jeg har tidligere gitt gode vurderinger av fastlegen, men kan ikke lengre stå inne for dette. Det er uholdbart å sitte på venterommet i 30 - 50 minutter, til tross for at jeg har timeavtale. Dette er uten unntak et problem. Aldri presis med andre ord.
Når du ført har kommet inn, opplever jeg ikke lengre å bli tatt på alvor. Mine problemer bagatelliseres og overses. Jeg syntes heller ikke legens forslag til behandling mv. harmoniserer med mitt behov eller mine forventninger.
Henvisninger og rekvisisjoner tar lang tid, fryktelig lang tid. Det skal vise seg at fire uker fort blir til fem...

Utrygghet

Tar seg god tid og lytter tilsyneslatende, men kjører sitt eget løp og svarer ikke godt på spørsmål.

Dårlig til å lytte. Dårlig kommunikasjon

Har veldig bestemte meninger om hva som er galt. Lytter ikke til annen ekspertise. Bør ikke være så stresset. Det kan være grunnen til problemene. Han sier han skal ringe, men flere ganger skjer ikke. Han kan komme på legebesøk etter litt mas.

veldig missfornøyd

Alltid lang tid å vente selv om det var bestilt time. En da var han ikke der i det hele tatt, uten å gi beskjed til meg som pasient. Hører ikke etter meg som pasient. Dette ble alvorlig og jeg har byttet fastlege.

En dyktig lege når det gjelder

Per Hofset har vært min fastlege i mange år nå. Han kan nok virke litt vanskelig å komme i kontakt med, men min erfaring over lengre tid er at det også er tak i han når det gjelder. For noen år tilbake var jeg i en svært krevende livssituasjon og det er ingen tvil om at Per Hofset sin involvering og svært gode oppfølging gjør at jeg fremdeles har mange år å se frem til. Utover dette opplever jeg at han kjenner min helsesituasjon godt og derved er i stand til å følge opp meg som pasient og medmenneske. All honnør til en skikkelig fagmann!

Dyktig lege

Hofset tar seg tid til hver enkelt pasient, derfor har han tidvis små forsinkelser i oppsatt time.
Han lytter og tar pasienten på alvor. Ved å stille spørsmål og enkle diagnoseteknikker kan han i alle fall si "hva det ikke er". Nøler ikke med å henvise videre hvis han er usikker i hva pasientens problem kan være.
Virker på meg som en lege med lang erfaring og god kunnskap om de fleste sykdommer og lidelser som rammer oss alle i større eller mindre grad, etter som årene går.