Inger-Johanne Holter

Tlf: 67 90 68 48 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Inger-Johanne Holter er en av 31 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Inger-Johanne Holter

Grundig og lyttende

Min lege i over 10 år. Den beste jeg hittil har vært i kontakt med. Vurderte bytte pga flytting, men kan ikke, siden jeg neppe vil finne en ny som er like grundig og lyttende som Holter. Opplever henne som en profesjonell, flink og empatisk lege. Ikke "small talk", det trengs ikke hos legen. Jeg går rett på sak med mitt problem, hun går rett på sak med å finne løsninger, og det har hun funnet hver gang. Hun henviser kjapt videre når hun ser det er nødvendig.

Positivt første møte

Har nettopp byttet fastlege,og ble møtt av en positiv og hyggelig lege med gode løsninger på mitt problem,både forslag om hva jeg kunne gjøre og rask henvisning til videre undersøkelse. Fikk time raskt og ventet kun et par minutter over tiden. En lege jeg føler jeg kan stole på ,og som tar rette avgjørelser.

Byttet fastlege etter trist opplevelse

Denne fastlegen møtte meg i en svært sårbar og trist situasjon med å være uempatisk, nedlatende og brysk. Hun kom med en rekke uttalelser som sjokkerte meg og nektet å henvise meg videre, selv om hun selv sa at jeg burde utredes videre på medisinsk grunnlag. I stedet for å henvise gav hun meg visittkortet til en privat tilbyder og sa at dette måtte jeg betale for selv. Jeg fikk inntrykk av at hun var stolt av å spare helsevesenet for så mye penger som overhodet mulig og at det var viktigere for henne enn at jeg skulle få den helsehjelpen jeg hadde rett på. Hun sendte meg ut av kontoret sitt selv om jeg gråt, slik at jeg måtte sitte i korridoren og gråte mens jeg ventet på å ta blodprøve, mens andre pasienter gikk forbi. Jeg gråt hele veien hjem og gikk rett inn på nettet og byttet fastlege.

Uegnet som lege

Hver eneste gang jeg har dratt til legen har jeg følt meg stresset da hun har ekstremt dårlig tid. I tillegg er legen nedtalende om problemene du kommer med og reagerer med en typisk "Hvorfor er du her?" tone. Denne legen ville jeg styrt unna. Hun virker ikke interessert i å hjelpe meg med problemene mine, og ønsker helst å komme seg videre til neste pasient så fort som mulig. Hun virker utbrent, umotivert og uhyggelig. Jeg har hatt denne legen i alle år, men nå skal jeg bytte da hun verken tar mine problemer alvorlig nok og ønsker heller ikke å forstå. Jeg føler meg nesten dårligere av å møte denne legen, som i utgangspunktet skal ha motsatt effekt. Styr unna, og hvis du er uheldig å får tildelt denne legen finn deg en annen før du blir behandlet på samme måte som meg.

Beste legen jeg har gått til

Har brukt denne legen i over 15 år og har begynt å grue meg til hun går av med pensjon, for da må jeg få meg ny fastlege. Føler meg vel ivaretatt av henne når jeg har behov for en lege :)

Kjempeflink lege - klar og tydelig

Hun er kunnskapsrik, lyttet, gir gode råd og er åpen for alternative løsninger. Det beste med henne er at hun ikke overøser meg med selvfølgeligheter. Hun gir meg den informasjonen som JEG trenger. Hun bryr seg, er lun og trivelig - kan absolutt anbefales.

Innbyr ikke til trygghet og forståelse.

Hun er nok en kunnskapsrik lege, men virker avvisende og kald. Gir ikke pasienten en god følelse av trygghet. Informerer dårlig i fht sykdom. Gir ikke råd om hva man selv kan gjøre, henviser ikke videre. Jeg har opplevd mange ulike uttalelser som en lege ikke bør komme med: det er andre som trenger undersøkelser mer enn deg, det koster penger å utrede så det venter vi med osv. Jeg venter på ledig lege, skal bytte. Orker ikke lenger å grue meg til å gå til legen, eller utsette legebesøk fordi jeg føler at jeg forstyrrer legen!

Ei fornuftig og streng dame

Inger Johanne er en lege som virker oppriktig. Ikke lett å få en sykemelding (noe som er bra). Hun sier som det er og jeg føler hun er dyktig, jordnær og rettferdig i yrket. Flotte og hyggelige damer bak skranken også, selv om nålene en skremmende nødvendighet.
Fortsett med den gode jobben dere gjør!!

God lege

Hun har vært konkret og god i vurderingene sine i alle mine timer. Hjulpet meg med henvisninger til spesialister og fått meg frisk. Hun er god lege for min sønn også. Fra mine erfaringer kan jeg trygt si at jeg vil anbefaler henne som din fastlege.

Meget fornøyt

Topp service - overøsert meg ikke med alt jeg vet fra før - får forståelige og enkle svar på det jeg spør om og blir trodd - viktig. Kan absolutt anbefales.

Uegnet som lege

Denne legen vil jeg absolutt ikke anbefale.
Hun er lite imøtekommende og ikke opptatt av å løse problemet du kommer dit for. Jeg har ikke fått noen gode råd for løsning på problemer hos henne, selv om det har vært helt ulike problemstillinger jeg har kommet for.
Virker ikke som hun bryr seg. Ikke snev av engasjement fra hennes side og avfeier pasientene med likegyldighet. Uttalelser som "Ikke noe å gjøre med" - eller "dette får du bare finne deg i" har jeg opplevet.
Ikke hyggelig å oppleve et besøk hos henne og hun signaliserer at hun ikke bryr seg heller. Hun inngir ikke trygghet på at hun skal hjelpe med helseproblemene man oppsøker henne for.

Hun er veldig opptatt av at ingen av hennes pasienter skal belaste det
offentlige helsebudsjettet. Her får du ikke en blodprøve eller røntgen om
det ikke er helt tvingende nødvendig og livstruende. Heldigvis har jeg aldri behøvd å be om sykemelding, for det hadde jeg sikkert ikke fått.
Veldig vanskelig å få enkle attester og henvisninger.

Jeg anbefaler å styre unna denne legen. Hun er på grensen til UEGNET som lege, både faglig og som person.

Den dårlige lege

Arrogant lege, ingen empati for pasient. Gidder ikke å høre på pasient, alltid nervøs og streng. Veldig opptatt av å «spare» penger for «helse Norge». Oppfølging er lik null. Gruer meg til å komme til henne. Henvisning til spesialister/ andre leger: glem det! Skjønner ikke at en som hun får lov å jobbe som fastlege. Det verste legen jeg var bort i hele mitt liv. Styr unna!!

Holter er en varm og kommuniserende lege

Fikk veldig godt inntrykk av Holter den ene gangen jeg var hos henne med min datter.

Hun snakker med pasienten(e) og ikke med maskinen sin. Hun får pasienten til å føle at de er to likeverdige personer som snakker sammen.

En kompetent lege på alle områder

Dette er en lege jeg har stor tiltro til. Hun er tydelig, empatisk og søker kompetanse om hun må og er ikke redd for å henvise pasienter videre, ei heller å vise omsorg når det er nødvendig.

en dyktig lege som er til og stole på

Har hatt denne legen i flere år. Hun lytter til hva jeg sier og tar spørsmålene mine allvorlig. Jeg føler at jeg kan stole på henne og det er viktig for meg. Hun har alltid tid til meg og følger opp alle mine sykdommer. Jeg er meget fornøyd med denne legen.

Anbefales ikke

Bisk! Etter hva jeg har hørt har hun myknet noe opp den seneste tiden, men jeg fant henne over 5 år som lite imøtekommende og med lite empati. Har du "diffuse" plager, eller muskel/skjellet plager antar hun med en gang at du kun er ute etter sykemelding. Det er det hun åpner samtalen med "må ikke tro at du får sykemelding", dette selv om du ikke en gang har tenkt tanken selv. Det hun selv ikke har kunnskap eller forståelse for/om, klassifiserer hun ganske raskt som "psykisk".