Inger-Johanne Holter

Losbyveien 34 1475 Finstadjordet
Inger-Johanne Holter er en av 29 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Inger-Johanne Holter

Grundig og lyttende

Min lege i over 10 år. Den beste jeg hittil har vært i kontakt med. Vurderte bytte pga flytting, men kan ikke, siden jeg neppe vil finne en ny som er like grundig og lyttende som Holter. Opplever henne som en profesjonell, flink og empatisk lege. Ikke "small talk", det trengs ikke hos legen. Jeg går rett på sak med mitt problem, hun går rett på sak med å finne løsninger, og det har hun funnet hver gang. Hun henviser kjapt videre når hun ser det er nødvendig.

Positivt første møte

Har nettopp byttet fastlege,og ble møtt av en positiv og hyggelig lege med gode løsninger på mitt problem,både forslag om hva jeg kunne gjøre og rask henvisning til videre undersøkelse. Fikk time raskt og ventet kun et par minutter over tiden. En lege jeg føler jeg kan stole på ,og som tar rette avgjørelser.

Byttet fastlege etter trist opplevelse

Denne fastlegen møtte meg i en svært sårbar og trist situasjon med å være uempatisk, nedlatende og brysk. Hun kom med en rekke uttalelser som sjokkerte meg og nektet å henvise meg videre, selv om hun selv sa at jeg burde utredes videre på medisinsk grunnlag. I stedet for å henvise gav hun meg visittkortet til en privat tilbyder og sa at dette måtte jeg betale for selv. Jeg fikk inntrykk av at hun var stolt av å spare helsevesenet for så mye penger som overhodet mulig og at det var viktigere for henne enn at jeg skulle få den helsehjelpen jeg hadde rett på. Hun sendte meg ut av kontoret sitt selv om jeg gråt, slik at jeg måtte sitte i korridoren og gråte mens jeg ventet på å ta blodprøve, mens andre pasienter gikk forbi. Jeg gråt hele veien hjem og gikk rett inn på nettet og byttet fastlege.

Uegnet som lege

Hver eneste gang jeg har dratt til legen har jeg følt meg stresset da hun har ekstremt dårlig tid. I tillegg er legen nedtalende om problemene du kommer med og reagerer med en typisk "Hvorfor er du her?" tone. Denne legen ville jeg styrt unna. Hun virker ikke interessert i å hjelpe meg med problemene mine, og ønsker helst å komme seg videre til neste pasient så fort som mulig. Hun virker utbrent, umotivert og uhyggelig. Jeg har hatt denne legen i alle år, men nå skal jeg bytte da hun verken tar mine problemer alvorlig nok og ønsker heller ikke å forstå. Jeg føler meg nesten dårligere av å møte denne legen, som i utgangspunktet skal ha motsatt effekt. Styr unna, og hvis du er uheldig å får tildelt denne legen finn deg en annen før du blir behandlet på samme måte som meg.

Beste legen jeg har gått til

Har brukt denne legen i over 15 år og har begynt å grue meg til hun går av med pensjon, for da må jeg få meg ny fastlege. Føler meg vel ivaretatt av henne når jeg har behov for en lege :)