1983

Sylling Helsesenter Meieribakken 1 3410 Sylling
Øystein Skaar er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Øystein Skaar

Empatisk og dyktig

Dr.Skaar har vært min og min families fastlege i mer enn 10 år. Vi har alltid fått veldig god oppfølging og føler oss veldig trygge på å bli ivaretatt. Han er veldig lyttende og ser hele mennesket.
Dr.Skaar er en kunnskapsrik og flink lege som ikke nøler med å henvise til spesialister for å få mer utredning. Han er genuint interressert og strekker seg langt for å hjelpe sine pasienter.
Både dr.Skaar og hans assistent Wenche er utrolig positive og flotte mennesker, med mye kunnskap og mye medmennskelighet. Jeg anbefaler på mitt varmeste dette legesenteret !

God lege.

Har hatt Dr. Skaar i snart 20 år og han har vært der for meg og familien hele tiden.
God til å lytte, flink til å forklare.
Stiller opp på viktige møter som omhandler barn i et samboer brud.
Har vært en fin støttespiller i en periode med "hjerteproblemer"
Kan bare si en ting...Bruk Dr. Skaar.
Forværelset sitt personal er bare enestående.

Imøtekommende og seriøs

Dr.Skaar er en fastlege som stiller opp i en hver situasjon og som tar meg som pasient svært seriøst. Han er trygg og tar raskt kontakt med spesialister/sykehus dersom dette er nødvendig.
Etter 16 år som hans pasient vil jeg uten tvil anbefale denne fastlegen til andre. Det skal også nevnes av hans sykepleier på kontoret er meget dyktig og en eksotisk dame.

Dyktig og imøtekommende

Jeg har vært hos denne legen i snart 3 år og er strålende fornøyd. Han ser deg som pasient og har det aldri travelt. Tar seg god tid og forklarer grundig. Han bruker humor når dette passer setter og det setter jeg pris på. Jeg har fått time innen 1-3 dager noe jeg aldri har opplevd før. Sekretæren er svært hyggelig og hjelpsom. Jeg anbefaler dette legesenteret til alle.

Trygg og kunnskapsrik lege

Da min far ble alvorlig syk, var det godt å ha en så kunnskapsrik og empatisk lege som Dr Skaar. Han er virkelig en lege som gjorde alt i sin makt for at min far skulle få den behandlingen han trengte. Vi i familien følte oss trygge og ivaretatt som pårørende, og min far opplevde en lege han kunne stole på, som er veldig viktig i en slik situasjon. En lege som er flink til å skape relasjoner og som oppleves som trygg i faget sitt. En lege som forstår, lytter, og som setter pasientene i fokus.

Kunnskapsrik og lyttende

Hele fam. har brukt Øystein Skaar som fastlege i snart 30 år. Det er det en grunn til. Han er lyttende ,forståelsesfull og interessert i deg som menneske. Han sender deg videre hvis det trengs. Nå er jeg alvorlig syk og oppfølgingen fra Skaar er helt unik, langt over det som forventes av en fastlege.

Kunnskapsrik og reflektert

Jeg byttet til Skaar i januar fordi jeg følte at min forrige fastlege ikke hadde nok kunnskap om det jeg slet med. Jeg kan ikke få sagt nok hvor fornøyd jeg er. Han tar seg tid til å lytte til deg, han ser deg som menneske, han er kunnskapsrik, han er utrolig reflektert og er genuint interessert i å hjelpe deg som pasient. Han tar seg god tid, og man føler virkelig at man blir både hørt og sett og man blir tatt på alvor. Jeg har bare gode opplevelser ved Sylling Helsesenter, og kan virkelig anbefale Skaar som fastlege

Kunne ikke tenkt meg en annen lege.

Han tar seg alltid god tid for å lytte etter hva jeg eller mitt barn plages med. Blir alltid tatt seriøst og fulgt opp videre. God kommunikasjon og gir god veiledning og råd.

Den verste legen jeg har hatt

Jeg må desverre si at Øystein skal absolutt ikke anbefales. Han har vært fastlegen min i flere år, men har ikke vært til noe hjelp. Lang ventetid, dårlig med diagnoser, brydde seg ikke særlig mye om problemene mine. Ja, han er flink til å lytte, men når det gjelder å finne løsning eller gi en diagnose, så er han helt grusom på det. Utrolig skuffet!

Veldig fornøyd

Har brukt Øystein Skaar en tid nå og er svært fornøyd. Han tar meg alvorlig og henviser videre ved behov. Jeg føler at han lytter og spiller på lag med pasienten.
Jeg anbefaler han selv om det noen ganger er litt ventetid.

Helt fantastisk

Skaar har alt jeg kunne tenke meg hos en fastlege. Han tar seg god tid til pasienten dersom det er behov for det. Jeg føler han alltid tar pasienten på alvor uansett hvilke problemer man måtte legge frem. Dersom han ikke kan gi nødvendig hjelp henviser han videre til spesialist og er ærlig på at problemet ligger utenfor hans kunnskapsområde. Slikt skaper trygghet for min del.
Ellers vil jeg også berømme de øvrige ansatte ved helsesenteret. Fantastisk gjeng med deg som pasient i fokus.
Ingen hemmelighet at det kan være noe ventetid der, men slik blir det når man går til en lege som tar alle på alvor. Ventingen er verdt det. - ta med en bok

Meget fornøyd!

Dette er en lege som er tilgjengelig, god til å se "hele menneske" og henviser til spesialist der han mener det er viktig. Vi er heldige som kan få time nesten alltid på dagen hvis det er alvorlig og det er et gode det ikke er så mye av lenger. Særlig viktig må dette være for barnefamilier. Jeg liker å ha en lege som kan spøke og han er aldri ufin! Hvorfor klage på ventetid på venteværelset? Prat med de andre og ha det hyggelig mens du venter. Jeg har opplevd å sitte der og se at vi nesten ikke har lyst til å bli kalt inn fordi vi har hatt det så hyggelig på venteværelset. Dessuten har jeg fått kaffe\te mens jeg venter. Så folkens - vær glad for at vi har dr. Skaar i Sylling!

Lang ventetid, uinteressert i sykdomsbilde, ingen engasjement i pasientene

Etter å ha hatt denne legen i flere år måtte jeg bytte, da jeg ikke ble henvist videre etter ønske, da han var uinteressert i å finne ut hva problemet var, hva som kunne gjøres videre eller hvordan veien videre skulle gå. En perfekt lege om man vil sykemeldes å få en vissvass diagnose eller som fornyer sykemelding (om du vil) i både uker og mnd.

Kjempe bra lege og kontor

De som skriver alt dette om at han er glad i å prate og virker sløv, kan fint finne seg ett annet sted. Sikkert mange leger som ikke liker å prate, jeg liker en som har humor og ikke er stresset, og som samtidig er flink.
Har brukt Skaar i mange år og klart den beste og hyggeligste legen jeg kjenner.

Han er glad i å prate, jeg vil bli ferdig.

Han kan sitte lenge å prate og forklare om ting som ikke har noe med saken å gjøre. Undersøkelsene hans er dårlige, og han vil bare sende deg videre. Han virker uinteressert. 1t20min ventetid var det forrige gang jeg var der...fryktelig.

Dårlig

Virker som han ikke bryr seg om pasienten eller om jobben. Får tiden til og gå ja, men finner aldri en løsning

Hold deg unna

Skaar virker ikke interessert i pasientene, gjør ikke ordentlige undersøkelser, tar ikke blodprøver og kommer med en del ufine kommentarer som kanskje er ment som spøk. "Blir du sjuk, dør du med denne karen som lege", var den en som sa. Jeg tror han kan være inne på noe. I tillegg virker legen faktisk etter mitt skjønn inkompetent.Han sier at det ikke er allt som kan leges. Men hvordan kan Skaar vite det når han ikke en gang undersøker pasientene sine skikkelig? (Jeg har brukt Skaar i en god del år).

Fornøyd

Jeg har hatt Dr.Skaar som fastlege i mange år, han er en hyggelig og kunnskapsrik lege som det er lett å snakke med. Jeg er meget fornøyd med han som fastlege selv om det kan være litt mye ventetid i ny og ne.

Flink, nøye og en meget god samtalepartner!

Ungene og jeg har brukt Skaar i mange år, og vi er veldig godt fornøyd! Jeg har vært "fast innventar" der i endel år nå. Når man kommer inn, så har han tid til deg, og ønsker å vite hvordan man "egentlig har det"! Ofte forsinket, men det er nok fordi han ønsker å hjelpe alle som har et akutt behov for hjelp. Han har humor, men man må kjenne ham litt for å forstå den.. Det at han kan komme med uttrykk som "sette deg ned å se Hotel Cæsar!", som en annen skrev, betyr rett og slett: Du trenger hvile! Prøv å kose deg!! Han er slett ingen mann som opptrer ironisk, eller behandler folk "etter rang"! Eneste jeg kunne tenke meg annerledes, ettersom man gjerne må vente en stund, er muligheten til en kaffekopp, litt mer lesestoff og litt bedre luft på venterommet :0)

uinterresert i sykdomsprolemet mitt

Legen virket sløv og uinteressert i problemet mitt Jeg byttet fastlege umiddelbart etter legebesøket.