Harald Sommerfeldt

Tlf: 32 27 23 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Harald Sommerfeldt er en av 18 fastleger i Nedre Eiker

Siste vurderinger av Harald Sommerfeldt

Beste fastlegen

Han lytter, ser og hører. En fantastisk fastlege. Selv bor jeg et godt stykke unna - men bytter aldri så lenge han praktiserer. Han tar deg alltid seriøst, men ser også hva som er hypokonderi og hva som er alvor. Det liker jeg. Og jeg kan anbefale han på det sterkeste. Man er heldig som har han som fastlege.

Helt ok.

Har brukt han i flere år,,byttet en gang da jeg mente han ikke tok meg seriøst.
Han jeg byttet til var mye verre,,så etter en samtale med førstnevnte,,ble alt mye bedre for meg,,,og sikkert for han også. Jeg byttet tilbake.
Nå er jeg veldig fornøyd,,han lytter,,,spør,,,og jeg svarer. Veldig bra.

Den beste legen jeg har hatt

Opptatt av at pasienten i utgangspunktet er frisk. Tar allikevel pasienten på alvor og gjør nødvendige grep. God samtalepartner.

Ikke fornøyd

Jeg har kun vært hos legen en gang, og dette forblir den ene gangen også. Skulle ta en helsesjekk (blodprøve) fordi jeg stadig hadde symptomer som kunne ligne at jeg manglet noe. Jeg ville bare være på den sikre siden. Legen begynte nesten å le fordi han mente at det ikke kunne være noe feil med meg i og med at jeg er så ung. Han tar deg ikke seriøst som en pasient. Bryr seg veldig lite og virker som har dårlig tid.

tar meg ikke seriøst

når jeg kommer med en plage eller har vondt så mener han at jeg er ung og sprek og at dette går over av seg selv.

jeg ville sjekke om jeg hadde vitamin mangler med blodprøve. og han sa at det trengte jeg ikke fordi jeg var ung og frisk...

Lite interessert i pasientene

virker veldig lite interessert i pasienten sin. Lite øye kontakt og føler meg så apsolutt ikke tatt seriøs når jeg forteller om smerter.

Distré lege..

Vært familiens lege fra 2007. Heldigvis har hatt bare noen få besøk hos dette senteret.
Sist har vært der med min to og et halvt åring som hadde 40 C i feber, har legen lot oss å vente på han i over en time! Når han var endelig ferdig med lunsjpausen sin, valgte han heller å ta imot en tenåring.. Helt elendig service....

Beste legen jeg har hatt

Fin å snakke med, og engasjerer seg. Har fått veldig gode råd og oppfølging. Også bra tilgjengelighet ved bestilling på web. Opplever at han er flink på idrettskader og psykiske plager.

Trygg og god lege

Mitt inntrykk er at han lytter til pasienten, forklarer hva som kan være feil og er interessert i å høre hvordan det går. Flott at han oppfordrer pasienten til å ta kontakt igjen om en uke for å høre hvordan det går. Avslutter konsultasjonen først når alt er ferdig - og mer trenger man ikke.

Uforståelig

Harald Sommerfeldt har alltid vært høflig, snill og svært profesjonell de få gangene jeg har sett han. Jeg har følelsen av at andre har urealistiske forventninger/standarder.

Sykemelder og medisinerer

Tyr litt for lett til blokken for sykemeldinger, og er ikke så opptatt av å sette seg inn i faktiske forhold. Jeg gikk igjennom en utrolig tung periode, både fysisk og psykisk og fikk bare beskjed om at jeg måtte ha allergi mot katt..

Overfladisk

Lite opptatt av pasientens situasjon! Manglende oppfølging!

Sliten og hører ikke etter

Virker som en sliten lege, som ikke vil lengre. Han kunne godt tatt seg mer tid til pasientene og hørt bedre på dem.
Lokalene skulle vært pusset opp eller byttet ut for lenge siden. Fins ikke helsefremmende luft i disse lokalene.

God lege innen idrett

Kan mye om idretts skader. Flink lege som forstår seg på folk og virker som han liker jobben sin som lege. Mannen har mye erfaring og vet hva han driver med, forhold til andre leger her i landet