Bjarte Storaas

Autorisert1978
  • Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin
Ledige plasser 114 av 1150
Vil du bytte til denne fastlegen?

Nøste Legekontor AS

Bachesvei 97 3413 Lier
Bjarte Storaas er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Bjarte Storaas

Behagelig lege

Skjelden forsinket som har stor betydning for meg. Grundige lege og tar meg på alvor. Blide damer på labb og alltid parkering.

Rolig og grundig fastlege

Opplevde mitt første møte med legen som grundig og profesjonelt. Han tok alle mine spørsmål til seriøs vurdering. Han viste også at han hadde tid til det jeg kom for og spurte til slutt om det var noe mer å ta opp. Det har jeg ikke oplevd før.

Lege uten pasient- og pårørendeforståelse

Min datter på 7 år har hatt pollenallerrgi siden 3 års alder, og fått medisner for dette. Fordi hun blir trøtt og sliten av disse medisinene, har vi utredet henne ift. pollebvaksinering, noe hun i regi av Sykehuset vestre Viken skal begynne på til høsten. Første steg i denne utredningen var en rekke blorprøver, som ble tatt hos Bjarte. Her ble det påvist allergi mot gress, burot og bjørk. Vi har fått en rekke nye medisiner av sykehuset, som skal benyttes frem til vaksinasjonsprogram starter. Men vi fikk ikke med øyedråper, da vi kan benytte de samme som tidligere. Når jeg nå ringte fastlegen for å få en ny resept på øyedråpene, får jeg beskjed om at vi må bestille legetime. Vi må altså ta fri fra jobb og skole for å få resept på øyedråper for en allergi min datter fikk påvist av SAMME lege i vinter. Det er ingenting mer som skal gjøres, allergien er påvist, datteren min har benyttet samme medison i flere år allerede. Begrunnelen fra legen er at han ikke tidligere har skrevet ut denne medisinen til henne (zyrtek), fordi vi tilhørte et annet legekontor i fjor (flyttet til Nøste for 10 mnd siden). Han har imidlertid tilgang på journalen, så dette ser jeg på som en utnyttelse av systemet og av oss som pasienter. Elendig kundepleie, og skremmende bruk av skattebetalerenes penger.

Empatisk, litt annerledes, og veldig klok.

Skjønner at noen mennesker kan bli skremt av hans direkte væremåte og innstilling, men dersom du er en person som setter pris på mennesker som ikke går rundt gråten eller koseprater unødvendig mye, så kan Dr. Storaas være utrolig bra for deg. Oppfatter han derimot som forbløffende empatisk når det trengs; meget dyp og reflektert. Får alltid oppfølgingstimer i løpet av en uke når det er nødvendig.

Ikke noe tull med denne mannen.

Grådihetskultur de lux

Skulle sende en dokument ifm konsultasjon. Etter å ha purret etter en måned sender de dumentasjonen videre, men sender meg faktura "Diverse materiell, attester etc" 59 kr + faktura gebyr 49 kr. Optatt av å ta betalt for alt. Pasienten er ikke i fokus.