Bjarte Storaas

Tlf: 32 24 22 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjarte Storaas er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Bjarte Storaas

Behagelig lege

Skjelden forsinket som har stor betydning for meg. Grundige lege og tar meg på alvor. Blide damer på labb og alltid parkering.

Rolig og grundig fastlege

Opplevde mitt første møte med legen som grundig og profesjonelt. Han tok alle mine spørsmål til seriøs vurdering. Han viste også at han hadde tid til det jeg kom for og spurte til slutt om det var noe mer å ta opp. Det har jeg ikke oplevd før.

Lege uten pasient- og pårørendeforståelse

Min datter på 7 år har hatt pollenallerrgi siden 3 års alder, og fått medisner for dette. Fordi hun blir trøtt og sliten av disse medisinene, har vi utredet henne ift. pollebvaksinering, noe hun i regi av Sykehuset vestre Viken skal begynne på til høsten. Første steg i denne utredningen var en rekke blorprøver, som ble tatt hos Bjarte. Her ble det påvist allergi mot gress, burot og bjørk. Vi har fått en rekke nye medisiner av sykehuset, som skal benyttes frem til vaksinasjonsprogram starter. Men vi fikk ikke med øyedråper, da vi kan benytte de samme som tidligere. Når jeg nå ringte fastlegen for å få en ny resept på øyedråpene, får jeg beskjed om at vi må bestille legetime. Vi må altså ta fri fra jobb og skole for å få resept på øyedråper for en allergi min datter fikk påvist av SAMME lege i vinter. Det er ingenting mer som skal gjøres, allergien er påvist, datteren min har benyttet samme medison i flere år allerede. Begrunnelen fra legen er at han ikke tidligere har skrevet ut denne medisinen til henne (zyrtek), fordi vi tilhørte et annet legekontor i fjor (flyttet til Nøste for 10 mnd siden). Han har imidlertid tilgang på journalen, så dette ser jeg på som en utnyttelse av systemet og av oss som pasienter. Elendig kundepleie, og skremmende bruk av skattebetalerenes penger.

Tragisk figur

Lege som ikke hører etter, mangler faglig tyngde og fremstår som veldig usikker.

I tillegg er kontoret helt håpløst å få kontakt med dersom man ikke møter personlig. Normal ventetid på telefon er mellom 30 og 50 minutter, og ofte brytes linjen bare med beskjed om at nå er telefontiden ute - ring igjen etter lunch eller i morgen.

Var tidligere et veldig bra legekontor har tapt seg veldig de siste årene.

Empatisk, litt annerledes, og veldig klok.

Skjønner at noen mennesker kan bli skremt av hans direkte væremåte og innstilling, men dersom du er en person som setter pris på mennesker som ikke går rundt gråten eller koseprater unødvendig mye, så kan Dr. Storaas være utrolig bra for deg. Oppfatter han derimot som forbløffende empatisk når det trengs; meget dyp og reflektert. Får alltid oppfølgingstimer i løpet av en uke når det er nødvendig.

Ikke noe tull med denne mannen.

Grådihetskultur de lux

Skulle sende en dokument ifm konsultasjon. Etter å ha purret etter en måned sender de dumentasjonen videre, men sender meg faktura "Diverse materiell, attester etc" 59 kr + faktura gebyr 49 kr. Optatt av å ta betalt for alt. Pasienten er ikke i fokus.

Storaas

veldig fornøyd, "rett på sak" løsningsorientert, tar tak idet som er prb.. god oppfølgning!!

Ikke fornøyd

Ikke fornøyd med denne legen. Hadde GU i forbindelse med ny graviditet, begynte å blø mye og fikk beskjed om at "dersom du fortsetter å blø så kan det være at du aborterer". Null empati. Distre, forvirra og gammeldags! Byttet fastlege etter at han vikarierte for den egentlige fastlegen min.

Tar seg ikke tid til og finne ut hva som har skjedd\skjer.

Han er ikke oppdatert på hva som skjer med pasienten. Virker ikke interesert i å høre på pasienten. Virker veldig gameldags, kjemper ikke for å få pasienten videre i systemet når pasienten trenger hjelp. Vil bare ha pasienten fortest mulig ut i jobb, uten å ha gitt pasienten den hjelpen\henvisningene som trengs.

Solid fastlege

God tilgjengelighet ved sms timebestilling, hurtig tilkomst ved behov, holder avtalt tid.
Effektiv kommunikasjon og god oppfølging.

Kan være ålreit for den rette pasient

Hvis du ikke har egne erfaringer rundt din sykdom og innspill så er han trolig veldig fin. Han er veldig alternativ og er ikke veldig flink til å lytte. Går veldig i forsvar hvis du diskuterer eller er uenig med han.

Trolig åpen for alternativ behandlingsformer.
Er lyttende og empatisk.

Ikke fornøyd

Ukonsentrert. "Kvinneproblmer" virker han lite opptatt av...

Storaas

Storaas oppleves som løsningsorientert, grundig og faglig kompetent. Storaas gir seg ikke før han finner problemet, med de tillhørende løsninger. Jeg har ofte møtt leger som åpenbart ser mefisiner og sykemeldinger som den enkleste løsning pånproblemer, for å kunne sende pasienten ut av kontoret raskest mulig. Storaas tar seg tid, tilrettelegger og henviser videre når det er nødvendig. En dyktig lege som virker lite preget av det byråkratiske hastverket jeg ofte har opplevd hos andre. Ønsker du dop og sykemelding bør du finne en annen lege.

Dyktig

Presis med tid. Lytter til pasienten og smarbeider godt. Faglig dyktig!! Det er lov å være litt spesiell og å være god på det....

ok fastlege.

God og stabil fastlege, men det er Ikke lett og få hendvisninger videre fra denne legen. Lett og få time når man trenger det.

Tilgjengelig

Travel, ufokusert, men bra tilgjengelig. Står ikke helt på pasientens side.

Ok type

Virker tillitsfull og faglig dyktig. Som de fleste leger, tridspress. Har hatt bedre og dårligere leger