Liv Strømme

Allmennlegeklinikken

1986

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Allmennlegeklinikken
Albums gate 9 3016 Drammen
Liv Strømme er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Liv Strømme

Ønsker du å bytte og er usikker?

Har hat strømme som fastlege i 19 år. Strømme tar ikke pasientene sine på alvor og derfor anbefaler jeg at dere ikke benytter henne. lange telefon køer opp til 1 time og hun er dårlig med henvisninger . Hun er rask til å jobbe og derfor er dårlig til å lytte, kortere sagt mangel på kommunikasjon. Strømme bruker ikke den tiden hun trenger til pasientene sine. Opplevd flere ganger frekkhet.

Alltid fornøyd med Strømme

Liv Strømme har vært min lege siden 1997. Litt tilfeldig ble hun den gang min lege, på et tidspunkt hvor jeg var alvorlig syk, men hvor andre leger ikke hadde funnet ut hva som feilte meg. Strømme satte i gang et bredt spekter av undersøkelser, og ga seg ikke får hun fikk rett diagnose (som var en variant av kyssesyke som var svært uvanlig). Jeg har i ettertid alltid hatt grunnlag for å stole på hennes faglige vurderinger. Hun har alltid tid til å lytte og tar meg som pasient på største alvor. De gangene jeg har hatt behov for litt ekstra tid har hun sørget for det. Strømme er en lege jeg absolutt vil anbefale til andre.

Burde ta seg sammen

Jeg hadde Strømme som lege et par år, og har endelig byttet. Som tjueåring følte jeg at jeg ble behandlet som et barn, ble til og med sammenlignet med ett på et tidspunkt fordi jeg fikk brekkrefleks av prøve i halsen etter 1 forsøk. Følte aldri at jeg ble hørt, hun avbrøt meg med "vi har dårlig tid" hele tiden og hadde ingen interesse for å høre hva problemene mine var. Hun tvilte på at min forrige lege har satt riktige diagnoser og det virket som hun mente jeg løy. Hun har alltid hatt en nedlatende tone og virket som hun mente hun selv var allvitende. Når jeg kom med forslag til hva jeg trodde det det kunne være, kom hun alltid med en hånlatter som gjorde at jeg gruet meg masse til å komme til henne neste gang. Da min mor ble med meg av ren frustrasjon av å ikke bli tatt seriøst, forandret hun personlighet med en gang. Prøvde seg på dumme vitser om ting hun har sagt til meg før og virket stresset over å ha min mor i rommet. Å ha med meg mamma på en legesjekk som tjueåring burde være helt unødvendig. Ved siste besøk hos denne klinikken fikk jeg en vikar som tok de problemene jeg har prøvd å ta opp med Strømme i flere år seriøst, og henviste meg videre. Servicen jeg fikk av han var en helt annen klasse enn Strømme noen gang har vist.

Anbefaler virkelig ikke denne legen. Hun kan kanskje faget sitt, men det har jeg ikke sett noe av. Fullstendig mangel på empati.
Skjerp deg, Strømme. Eller finn noe annet å gjøre.

Strålende lege

En lege man kan stole på. Jeg har hatt 2 hjerneblødning for 2 år siden. Hun har fulgt meg opp I tykkt og tynnt. Det er en lege du kan stole på . Jeg har ingen å utsette på den hun gjør for meg.
Takk Liv Strømme

Dr. Liv Strømme

Jeg opplevde at Dr. Strømme tok seg for liten tid til å lytte til meg, og at hun ofte hadde en noe nedlatende tone. I tillegg opplevde jeg ofte svært lange ventetider. Selve legekontoret er veldig fint, og annet personale er veldig imøtekommende. I senere tid har jeg fått mye bedre og grundig oppfølging av en annen fastlege.

Kan kunsten

Setter pris Liv Strømme fordi hun kan kunsten å lytte til mine erfaringer, bekymringer og refleksjoner om hva som kan gi bedring, og samtidig ha gode forslag til videre plan. Siden jeg sitter med en del kompetanse, så er denne balansekunsten viktig og tillitvekkende. Helsesekretærene Anne Cathrine og Ragnhild er også alltid profesjonelle og imøtekommende.

Liv er en lege jeg ikke har vært fornøyd med

Liv har vært min fastlege gjennom hele barndommen og nå i voksen alder og jeg må si at både som barn og voksen har jeg aldri følt at jeg har fått den type behandling jeg ønsker når jeg går til min fastlege. Som barn hadde jeg masse plager med sykdom og det eneste Liv har kunne hjulpet med alle disse tilfellene er den jobben assistenten gjør ved å ta en blodprøve. Deretter har det alltid vært henvendelse videre til spesialister. Jeg har vært nødt til å bruke andre fastleger og spesialister etter en time hos Liv fordi hun bare ikke har klart og funnet ut av det som virkelig har plaget meg da jeg har opplevd at andre fastleger har klart og se sykdommen i et større bildet, og funnet ut hva som har vært galt og kurert meg slik at jeg har blitt frisk igjen. Dette er noe jeg aldri har fått erfare hos liv. Selvom en lege først og fremst skal kunne hjelpe deg med sykdoms plager, har jeg heller aldri funnet Liv særlig sympatisk eller imøtekommende, og som barn gjorde dette meg både frustrert og trist. Etter og ha brukt andre leger i mange år og kun godt til Liv i nødstilfeller skal jeg endelig ta skrittet til å bytte fastlege.

Profesjonell og ærlig

Når jeg har vært syk og virkelig har hatt problemer har Liv Strømme alltid behandlet meg profesjonellt. Hun benytter ikke enkle løsninger, men sender evt. videre til spesialist. Hun er ærlig og rett frem, og kan derfor virke litt striks. Men hun er en meget lyttende og klok lege. Jeg er meget fornøyd!

Beste legen jeg vet om

Har bare godt å si om henne, hun lytter og jeg føler at hun er der for meg. Har snakket med henne om alt og har fått greie og gode svar på det jeg spør om...

Veldig god lege

Jeg hadde Liv Strømme som fastlege i nesten 26 år, eneste grunnen for at jeg skiftet, er at jeg flyttet ut av byen og fikk behov for en som var nærmere.

Hun har alltid hatt tid til meg, og tatt mine bekymringer på alvor, og har aldri gitt seg før man har funnet ut av det.

Eneste jeg kan utsette, er at om man ikke har første time på dagen, kan man oppleve noe ventetid for å komme inn.

Jeg ønsker Liv masse lykke til videre med sin praksis.

Ok, lege, men mangler litt på kommunikasjon samt være oppdatert faglig.

Noe lite tid og er virker litt stresset. Faglig ok, men er ikke helt oppdatert. Kan gjøre pasienten unødig bekymret er min erfaring.

Enestående

Vi har kun godt å si om Liv, både ungene, mannen min og jeg. /

Usympatisk og mangler generell interesse for pasienten

Veldig lite interessert i å lytte til pasienten, avbryter og avfeier det man sier. Begynner å snakke om andre ting når man spør om noe. Utrolig vanskelig å snakke med og ikke minst åpne seg opp for, spesielt om man har en vanskelig tid. Lite sympatisk, stresset og har som regel dårlig tid. Alltid lang ventetid, kommer sjelden inn til tidspunktet for når man har time. Ofte humørsyk og "grinete", noe som gjør at man gruer seg til å ta opp ting med henne da hun nesten blir irritert over at man forteller om nye sykdomstilstander, eller at man informerer om at en ikke har blitt i bedre form etter behandling.

Grei å gå til for ren helsesjekk, men ikke spesielt hyggelig å gå til hvis det feiler en noe. Og det er jo tross alt som regel derfor man oppsøker en lege...

Meget fornøyd med fastlege gjennom 10 år.

Dr. Strømme er en dyktig, hyggelig og tilgjengelig lege, som kjenner meg og min sykehistorie godt.

Kun gode erfaringer

Jeg har kun gode erfaringer med strømme som fastlege. Min opplevelse er at hun tar seg god tid, er faglig dyktig, og at jeg blir sett og hørt som menneske. For meg en svært kompetent fastlege. Selv om alle ikke kan ha samme opplevelse og man har ulik problematikk, tror jeg mange vil føle seg godt ivaretatt som pasient hos henne.

Ikke en lege man går til hvis livet er vanskelig.

Hun bruker liten tid, vanskelig å prate med hvis man er i sorg eller en livskrise.
Lite opptatt av pasienten. Skriver ut resepter og sender videre.

Enestående

Hun er topp. den beste legen jeg har hatt,vennlig og blid,og tar pasienten på alvor.

Det minst empatiske mennesket jeg har møtt.

Hun bruker lite tid og lite intr. Hun er veldig lite empatisk. Opptatt av å sende videre, men vil helst ikke høre noe om hvordan pasienten har det. Jeg anbefaler ikke denne legen til andre. Følger lite opp når man har fått stillt diagnosen. Må følge opp selv. Tror aldri jeg har vært inne på hennes kontor i mer enn 7 min.