Karl Sivert Sunde

Tlf: 32 25 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Karl Sivert Sunde er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Karl Sivert Sunde

Flink og empatisk lege

Dette tror jeg må være den beste fastlegen i Drammen. Han følger meg godt opp og jeg blir alltid tatt seriøst. Han er positiv og blid og gjør grundige undersøkelser.
Jeg blir svært godt ivaretatt av fastlegen min.

Tar seg tid til meg som pasient. Topp på oppfølging. Rask tilbakemelding dersom jeg tar kontakt. Føler meg som en viktig pasient, ikke som et nr i rekken.

Meget dyktig og erfaren lege

Har vært hos Sunde så lenge jeg kan huske (er 47år) Han svare raskt på henvennelser og tar seg tid til å høre fordi om det går raskt når jeg er inne til konsultasjon.
Samtidig kunne han brukt 2 min lengere tid og spurt om at annet var bra, og hvis ikke tatt seg tid til å snakke om det.
Synes kanskje han burde vært flinkere til å til å sende oss videre til utredning, uten å bare tenke kostnad, i alle fall vi som har forsikringer som hjelper oss.

Meget god lege med tid til pasienten

Han tar seg alltid tid til meg. Hatt han som fastlege fra jeg var 16 til nå 40. Håper han fortsetter i mange år enda.

Får alltid time når jeg trenger. Sjelden mer enn 15 min forsinket. Sender svar på prøver eller følger opp med tlf samtale på kveldstid og i helger.

Den mest medmenneskelige legen jeg har møtt

Jeg har vært hos Sunde siden litt før jeg er født, og er stor fornøyd. Jeg har en lege jeg kan stole på og ikke minst føle meg trygg på, som hører på hva jeg sier og gir god behandling. Sunde tar seg tid til pasientene sine noe jeg tror er ekstremt viktig for å gi best behandling og nøyaktige diagnoser raskt, så ventetiden som kan forekomme av og til er verdt det. Anbefaler Karl Sivert Sunde på mitt sterkeste!

Dyktig og kunnskapsrik lege med i tidsnød

Jeg har hatt Sunde som fastlege hele mitt liv frem til jeg byttet nylig.

På det faglige og medmenneskelige planet er Sunde suveren.
Han hilser alltid ordentlig på deg når du kommer og er interessert (+ prater ofte om trivielle ting ved endt konsultasjon, hvordan har du det ellers da mm) og er veldig påpasselig med å sende inn prøver.

Grunnen til at jeg byttet lege går hovedsakelig utpå den keitete og til tider uutholdelige ventetiden man må belage seg på på venteværelset.
På det værste har jeg hatt time 9 og kommet inn kl 13.
Dette bunner nok uti hans endeløse pasientliste antar jeg.

Noe annet som trekker ned er det øvrige personalet som ved flere anledninger har opptrådt spydig og svært upassende.

Så alt i alt en suveren lege med humor, genuin interesse for pasientene og enormt kunnskapsrik.

minusene er som sagt laaaang pasientliste samt uprofesjonelt personale som for meg ble uholdbart.

Så dersom du har rikelig med tid og tolerer personalet i luka og på labratoriumet så anbefaler jeg Sunde på det varmeste.

Legen = Svært Bra
Øvrig personal = Kritikkverdig

Tillitvekkende

Karl Sivert Sunde har sikkert for mange pasienter, men han er sjarmerende og hyggelig. Jeg er imponert over arbeidskapasiteten. Han har vist meg gjennom mange år som pasient at han er til å stole på og at han har en overraskende god hukommelse. Jeg begynte hos ham som gravid med barn nr 3 (etter å ha byttet fra en annen lege jeg ikke var fornøyd med). Karl Sivert Sunde viste god innsikt og medfølelse rundt graviditet og jeg var veldig fornøyd med måten jeg ble behandlet på hos ham gjennom svangerskap. Jeg fikk dessverre en akutt alvorlig sykdom få år seinere, og opplevde å bli tatt imot med omsorg. Han viste ingen spesiell innsikt i sykdommen, men henviste videre til nødvendig utredning og annen behandling. Han stod også ved min side når jeg senere måtte søke uføretrygd, noe jeg ble innvilget på ganske kort tid. Jeg har fortsatt stor tillit til ham. Mine varmeste anbefalinger hvis du søker en lynende skarp lege med humoristisk sans.

Har ikke tid til pasienter!

Opplever at han er stresset og ikke er interessert lenger. Har en følelse av at han vil ha deg ut fortest mulig. Har fått et tillits problem pga manglende tid/oppfølging.

Passiv, men hyggelig

Lite aktiv, må purre for å få handling. Ringer sjelden tilbake, selv om sekretær lover å gi beskjed.
Har altfor mange pasienter, det går utover kvaliteten.

En lege skal være hyggelig, men han/hun må også klare å handle uten at pasient må purre flere ganger, når helsen blir verre og verre.

Når en lege forstår at det er alvorlig og komplisert, må han være mye mer aktiv for å få pasient innlagt og til spesialister.
Pasient skal ikke være pådriver.

Bør absolutt gå ned i antall pasienter. Da blir det mer tid til å følge opp den enkelte.

Utrolig bra kar

Har brukt Sunde i noen år nå og må si meg meget fornøyd.
Han er utrolig flink til å lytte og tar seg god tid når jeg er der.
Denne karen anbefales

Virkelig fantastisk

Har hatt han som lege i mange år. Han tar symptomer alvorlig, er ærlig og ufattelig dyktig. Han er svært tilgjengelig, alltid imøtekommende, forståelsesfull og det er alltid god oppfølging.
Han er flink til å kommunisere og får alltid ut en minste detalj, du går aldri ut av legekontoret med spørsmål eller følelse av at noe er usagt.
Tror han har delvis utdannelse innenfor psykiatri.

Føler meg trygg. Han er unik og jeg ville ikke hatt noen andre!

Dyktig lege med et skarpt hode og godt humør

Er bare 24 år, men har hatt Sunde som lege så lenge jeg kan huske. Er ytterst sjelden på legebesøk, men de gangene jeg er der husker han hvem jeg er, til tross for et stort antall pasienter. Han er ærlig, folkelig og avslappet samt lett og morsom å prate med. Nå har jeg aldri hatt noen store helsemessige komplikasjoner, men jeg oppfatter ham som svært dyktg i faget, og han har tross alt spesialistutdanning i allmennmedisin. Ser det er enkelte som reagerer på tilgjengelighet - jeg mener ærlig talt det er viktig at pasientene selv gjør en liten innsats for å ikke oppta for mye av legens tid, sålenge det ikke er noe alvorlig - det er mange som trenger hjelp. Selv prøver jeg å være kort og konsis når jeg kommer med et problem.

Flott lege med fantastisk kunnskap!

Ja, Dr. Sunde er en opptatt mann, men det er en del av det å være populær.
Det er en grunn for at han er det.
Han har et lynskarpt hode og har hjulpet meg i mange dårlige situasjoner.
Han er blid og positiv og hører på hva du sier og sier det han mener.
Han trenger påminnelser, men hvem lege husker ALT da?
Han tar meg virkelig seriøst og jeg gruer meg til han bli pensjonist, da vet jeg virkelig ikke hva jeg gjør. Blir ikke lett å få så bra lege igjen.

Fornøyd pasient

Sunde er den beste legen jeg har hatt..

Han er en dyktig legen, god å lytte hva jeg har å si..tar seg serios...kjekker grundig...forstålelsesfull..og jeg kjempe fornøyd med fast legen min, ingen tvil kommer jeg ikke til å bytte legen, ikke før til han å pensjonist...

Litt for mye "kompis", Alt for stresset.

Om du trenger en lege som slår av en meningsløs prat er dette legen for deg! Altfor mye privat pjatt, samtidig som han står med hånden på dørhåndtaket for å demonstrere at tiden er kort. Henvisningsangst? Og gir ikke NAV de opplysningen de trenger. Overprøver overleger på sykehusets avg om behandling.

En lege å trives med !

Har brukt Drammen legesenter og Karl Sivert Sunde i snart 30 år.

Jeg er vel ikke av de som er hos han oftest,men de gangene jeg har vært der har jeg blitt tatt veldig seriøst og blitt vidresendt til spesialist så fort det har vært behov for dette.

Han er også meget forståelsesfull og forklarer ting på en folkelig måte.

Har kun positive tilbakemeldinger å gi!!!!!!

Trivelig og klok lege, men ikke helt fornøyd.

Har hatt Sunde i mange år, og for det meste har jeg vært veldig fornøyd, men har de siste årene sett en tendens til å ikke handle like raskt/nøye, eller lytte like godt. (høyst sannsynlig pga endel stress.) Merker godt når han ikke er like stresset, da tar han seg god tid, og er en klok og forståelsesfull rådgiver og lege i liv og helse.
Noen av mine lidelser kunne vært forkortet/forbedret om det f.eks ble henvist tidligere til spesialist eller annen type utredning på et tidligere tidspunkt, så savner en raskere handling/utredning.
Han er super på mange områder, men håper han finner en måte å takle stresset, så han finner mer ro og glød til å være en enda mer engasjert lege som brenner for å finne årsak og løsning til lidelse og plager hos alle sine pasienter.

Proff

Sunde er en fantastisk lege som lytter og tar deg seriøst. I tillegg er han en artig skrue :-)

Den beste legen jeg har hatt

Sunde lytter på hva jeg har og si, sjekker grundig og tar deg seriøst. Og han er en spøkefugl som ikke tar seg selv høytidlig.

Bra i konsultasjon,men...........

To ganger har jeg vært utsatt for at legeerklæring til NAV har gått ekstremt tregt! Trass i purringer fra NAV! Dette har gått utover min livskvalitet og avklaringer på de rettigheter jeg måtte ha som syk. Dette finner jeg at er stikk imot å hjelpe syke mennesker!