Astrid Jelstad

Tlf: 66 79 90 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Astrid Jelstad er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Astrid Jelstad

Arrogant!

Har en meget arrogant fremtoning og bagatelliserer problemstillinger. Burde tenke over måten hun ordlegger seg på til personer i en sårbar situasjon. Styr unna!

Dyktig, engasjert, oppriktig

Astrid har fulgt meg i flere år. I noen perioder har hun fulgt meg veldig tett. Jeg har opplevd henne som et ryddig og tillitsskapende menneske. Hun er en dyktig og engasjert fastlege som jeg har opplevd oppriktig har brydd seg om meg og min situasjon.

Jeg bytter nå fastlege fordi jeg opplever det som vanskelig å komme med "helt alminnelige" somatiske ting, når det lenge primært har dreid seg om psykiatri. Jeg har også behov for å få litt avstand fra relasjoner som primært har "handlet om" det vonde og vanskelige, deriblant tidligere behandlingsrelasjoner.

Å bytte fastlege har vært en vanskelig avgjørelse å ta, da Astrid har vært en god støttespiller for meg og er et menneske som betyr mye for meg.
Jeg har opplevd Astrid som dyktig, engasjert og oppriktig. Jeg anbefaler henne som fastlege på det varmeste.

Veldig dyktig lege!

Tar seg tid til meg som pasient.
Tar meg på alvor.
Kunnskap om det jeg kommer for.
Hun har full tillit hos barna mine.

Raske løsninger

Jeg har denne fastlegen i dag. Jeg er ung og frisk og går sjeldent til lege. De gangene jeg faktisk går til legen føler jeg meg lite ivaretatt av henne. Hun ser på mine eventuelle problemer som små bagateller og stiller sjeldent/aldri noen diagnose. "Dette gjør nok ikke særlig vondt", "dette er ikke uvanlig", "Åh nei, dette får vi ikke gjort noe med", osv.

Jeg føler hun har liten tid og helst vil finne raske løsninger som får meg fortest mulig ut av legekontoret. Nå som vi planlegger et svangerskap her hjemme har jeg bestemt meg for å bytte fastlege, jeg vil gjerne ha en lege som lytter og er i stand til å vise forståelse.

Arrogant, and uncaring, unprofessional doctor

I would never recommend this doctor,
My visit was related to pregnancy, as I did not want to take an ultrasound, she refused to respect my views and told me that there was nothing she could do for me. She refused to take measurements, weigh me and so on as I wanted a natural follow up to my pregnancy. Very unprofessional attitude!

Arrogant og lite hyggelig

Har vært hos henne når vår lege ikke var tilstede, også hatt med henne å gjøre på Borgen helsestasjon der hun tydeligvis jobber også.
Vil bare si at jeg anbefaler henne ikke.
Hun er ikke god til å lytte, hun vil helst overkjøre deg med sine meninger og det til å med før vi har fått beskrevet problemet.
Sier ikke ting på en bra måte.
Ikke flink med barn i det hele tatt vi kommer til å nekte å gå til henne igjen med vårt barn og kommende barn.
Kan dessverre ikke si noe positivt om henne.

Dyktig og pliktoppfyllende

Har brukt henne i over 10 år. Har hatt hjerteinfarkt med 6 bypass, slag, kreft og nå fått inn pacemaker på disse 10 årene.
Hun har hele tiden vært meget tilgjengelig, hatt god tid, forklart virkninger mv. I symptomer på alvorlige sykdommer, (se ovenfor), har hun ordnet opp/henvist til spesiallister. Det har hele tiden vært i tidlige stadier.
Har vært hos henne langt over 100 ganger på disse årene. (Hver 4. eller 6. uke for kontroll av INR mv)
Har bodd opptil 120 km unna, men ikke byttet lege pga avstanden.
Er som sagt ovefor, meget, meget fornøyd med henne som lege.

Arrogant og rask

Lytter ikke til pasienten, og vi føler at vi er til bry når vi kommer inn. Ekstremt arrogant, og trekker slutning før vi får forklart hvorfor vi er der. Denne legen vil jeg ikke anbefale til noen!!

Dyktig fastlege

Kanskje litt reservert til å begynne med. Etter noen tid er jeg meget godt fornøyd med henne. På meg virker hun kompetent. Serviceinnstilt.

Meget dårlig

Virker som hun trekker slutninger basert på mangelfullt grunnlag og står deretter fast på det. Lite imøtekommende. Før ble jeg stadig satt på andre leger på kontoret fordi det var fullt hos henne og jeg var alltid kjempefornøyd. Men nå får jeg alltid hun og det har gjort at jeg kvier meg for å bestille time. Virker lite interessert og viser at hun vil ha deg fortest mulig ut av kontoret.

Alltid opptatt

I de siste årene jeg har ringt for å få bestilt time hos henne, så er hun nesten alltid på ferie eller så er det en lang venteliste. Det blir alltid turnusleger hos meg. De gangene jeg har hatt henne og forklarer mine symptomer sier hun bare ''det er bare vanlig, spis mer fiber o.l''. Får ikke annet råd en det.

Har hatt som lege hele oppveksten

Må vente minimum 16 dager for å få time selv når almenntilstanden er dårlig. Virker uinterresert i det du har å si og gir deg kun 2 minutter til å forklare symtomer. Henvises til andre på legekotoret over halvparten av gangene man har kontaktet legekotoret for å få time.

Omsorgsfull

Omsorgsfull og hjelpsom, men bærer preg av at hun har dårlig tid og syns at det er tullete at man må komme inn på time for småting som at feks andre instanser krever bekreftelser/uttalelse fra lege osv....
Også vanskelig å få time, så blir ofte vikarleger de gangene man må ha time raskt pga sykdom....

Lang ventetid

Flink og hyggelig, men gir inntrykk av travelhet. Veldig fin med barn og ungdom. Altfor lang ventetid på time, mye stress med time på dagen. Hyggelig forværelse og lab. Bør få elektronisk timebest.

Imøtekommende

Imøtekommende lege, men kanskje litt rask av og til. Forklaringer som overgangsalder hos kvinner for ulike spørsmål er ikke tilfredsstillende.

En lege som skaper tillit

God til å forstå problemstillinger og til å gi råd, men kanskje litt rask så kan bli vanskelig å tenke sammen
Burde ha timebestilling elektronisk